• Anonym (Tvätterskan)

Hur ofta byter ni sängkläder?

Bara nyfiken. När man diskuterar detta så skiljer det mycket mellan olika familjer. Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder?
  • UntilTheDark

1-2 gånger i veckan. Har hund som ligger i sängen så helst 2 gånger.

• Anonym

Känner att jag och sambon byter alldeles för sällan om man läser detta ;)
    Här byter vi ungefär en gång i månaden...! Men det är bara slapphet! 

• Lufsan
    UntilTheDark skrev 2012-02-04 18:49:51 följande:
    1-2 gånger i veckan. Har hund som ligger i sängen så helst 2 gånger.
    samma här. Vi försöker lägga på överkastet men oftast glömmer vi det. Då har vi fullt med hår och sand i sängen. Och det kan man ju inte sova i. =P
    En dag i sänder.
  • UntilTheDark
    Lufsan skrev 2012-02-04 18:55:58 följande:
    samma här. Vi försöker lägga på överkastet men oftast glömmer vi det. Då har vi fullt med hår och sand i sängen. Och det kan man ju inte sova i. =P
    Nej grus är verkligen det värsta, ibland byter jag underlakan ännu oftare just därför
  • Anonym (Tvätterskan)

Borde bli bättre med tvätt av täcken och kuddar tror jag, speciellt kuddar är ju lite sunkigt att slarva med. Jag bättrar mig fr.o.m nu ;D

• Kimona

När de inte luktar gott längre. Kan alltså ibland vara efter en vecka, två veckor eller mer. Beror på årstid också, på sommaren svettas man mer så då blir det oftare

• Kimona
    969910 skrev 2012-02-04 11:06:04 följande:
    En gång i veckan i alla fem sängarna , tvättar täcken o kuddar 1 gång i månaden o vädrar sängkläder varje dag !!!
    ojj jag har aldrig tvättat kuddar. Tror inte ens mamma tvättade våra kuddar någon gång
  • Lufsan
    UntilTheDark skrev 2012-02-04 18:57:23 följande:
    Nej grus är verkligen det värsta, ibland byter jag underlakan ännu oftare just därför
    Haha samma här! Sambom blir galen på mig eftersom vi får fruktansvärt mycket tvätt. =P
    Anonym (Tvätterskan) skrev 2012-02-04 19:10:02 följande:
    Borde bli bättre med tvätt av täcken och kuddar tror jag, speciellt kuddar är ju lite sunkigt att slarva med. Jag bättrar mig fr.o.m nu ;D
    Vi har aldrig tvättat våra men köper nya när de blir äckliga. Tror inte man behöver vara så ordentlig om man inte är allergisk mot kvalster. 
    En dag i sänder.
Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder?