Hur ofta byter ni sängkläder?
Bara nyfiken. När man diskuterar detta så skiljer det mycket mellan olika familjer. Hur gör ni?
Bara nyfiken. När man diskuterar detta så skiljer det mycket mellan olika familjer. Hur gör ni?
En gång i veckan!!
Nu när vi inte har någon baby, så byter jag i sängarna ca varannan vecka.
Varje vecka, och jag hänger ut täcken och kuddar för luftning på balkongen.
En gång i veckan i alla fem sängarna , tvättar täcken o kuddar 1 gång i månaden o vädrar sängkläder varje dag !!!
Vi tvättar 2 ggr i veckan, kuddar och täcken tvättas varannan månad.
Barnen har varsitt rum med var sin säng, det har inte tvättats på två månader då dem inte sover där.
Tösen sover i spjälsäng i vårat sovrum och grabben sover mellan oss.
Gubben och sonen svettas oerhört på nätterna så det känns inte så fräscht om jag inte skulle tvätta dem ofta =)
1-2 gånger i veckan beroende på hur och när jag har tvättid. Vårat underlakan oftare då vi samsover med en bebis som ammas hela nätterna. Det blir ofta fläckar där.
Varje vecka.
Byter ju kläder en gång om dagen och lakanen nöter man på, svettas i (man utsöndrar fukt ur huden även när det inte rinner om en), har sex, nyser, fiser, dreglar (rinner saliv ur munnen på de flesta av oss ibland) 7-8 timmar varje dygn. Tycker det börjar lukta unket om lakanen i huvudhöjd redan efter några dagar hur renlig man än är i övrigt.
Varje vecka.
Sant Selma 1966. Tänk alla små mysiga kvalster då... ;) Urk!
Vid behov eller var 10e dag ungefär!