Hur ofta byter ni sängkläder?
Bara nyfiken. När man diskuterar detta så skiljer det mycket mellan olika familjer. Hur gör ni?
Bara nyfiken. När man diskuterar detta så skiljer det mycket mellan olika familjer. Hur gör ni?
Egentligen borde jag byta sängkläder åtminstone en gång i veckan eftersom jag har kvalsterallergi.
Men eftersom vi har dubbelsäng och jag har så ont i kroppen jämt så blir det inte så ofta jag byter sängkläder. Min man gör det aldrig, och han förstår inte riktigt hur ont jag har när jag byter sängkläder för jag kan ju stå och diska i en timme. Men det handlar om rörelserna och böjelserna när jag byter sängkläder... Men kanske han hade gjort det om jag bett honom om det oftare. Så i nuläget kanske jag byter en gång i månaden om inte de blivit smutsiga.
ca 2 ggr/mån skulle vilja byta oftare men jag tycker det är bökigt att byta i 5 sängar varav en våningsäng. Tar iofs inte alla samtidigt.
En gång i månaden kanske. Jag duschar varje dag och sover i pyjamas vilket jag tycker håller sängkläderna renare. Sonen (tonåring) duschar varje dag men sover i bara kallingar, så han får byta oftare.
Varje vecka byter jag sängkläder
Har alltid gjort så, även när jag hade fem sängar att byta. Rev ur alla på en gång och tvättade
Täcken och kuddar tvättar jag nog en gång per år. På sommaren. Om inget speciellt inträffat som påkallar tvätt då
tvättar allt i sängen två ggr om året, och byter 1gång i månaden ibland oftare, beror på hur jag mår, och har lust..
Varje vecka
typ kanske 5 gånger i året..
hälsn. "lata slusken"
Borde oftare än vad vi gör.... Vi byter ca var 6e vecka kanske... =/ Usch.
Ska bli bättre på det ;)
Men idag blir det till att krypa ner i nya. Sweet!
Varannan vecka. Alltid den fredagen då ungarna ska till sin pappa så dom kommer hem till rena lakan :)