leon06 skrev 2012-02-13 18:10:01 följande:
Va gulliga ni är - men jag ska verkligen inte laga mat ute på fjället. Eld & brännbara saker med min 5 åring och min totala brist på erfarenhet - är ingen bra kombination :S
Nötter, torkad frukt däremot - kanonbra tips!! Planen var att ha med choklad, kakor som "mutor" till gnälligs barn (& ev grinig mor ; )
Kanske någon burk tonfisk/makrill som "nöd-mat" då ; ) Knäcke + tub bra med, nån dag - annars blir det en tub om dagen! ;D
Någon budget har jag inte - men verkligen bra att jag börjar köpa in nu - för hade väl svimmat i höst - men alla kostnader ;P Vi ska ha bekväma bra kängor men ska leta på REA, kanske har vi tur!
Den där tarpen verkar nödvändig... men stor kostnad och måste kunna fästas i marken med (ej i träd) Ska kolla om Gekås, Ullared kan ha en sådan (som tål väderväxling). Ska se vad Gekås har av annat med.
Vad säger ni bättre med ett liggunderlag (rulle) - än 3 sittunderlag? (I en nödsituation?)
"Nödfilten"? Bra?
/Marie
Ja du kan hitta många bra kängor på rea nu, tänk på att du ska gå långt i dem så välj inte de tyngsta ;)
Tarp eller yttertältet av ett tält eller en pressening. Det går lite på vikt och hur mycket man vill bära. Men bra oansätt att ha något som ger vind och vattenskydd.
Jag tänker att det är bättre med ett liggunderlag, då kan ni ställa upp det och det fungerar som vindskydd med.
Nödfilt är inget jag brukar ha, jag har med mig sovsäcken så blir det kallt så kryper jag bara ned i den. Fungerar ju som filt om man öppnar dragkedjan.