leon06 skrev 2012-02-16 11:50:41 följande:
Det var säkert jag som skrev fel, skulle vara LITER på säcken inte kg...
Jag/vi är ju totala gröngölingar, så jag har nog massa onödigt med mig ; ) Termosarna väger nog en del.
Jag kommer ju bära allt (nästan) i min säck. Räknar med att vi blir vrålhungriga i naturen, så mkt "dags-mat" ; )
Min dotter kanske kan ha lite tyngre i början av dagen, efter första matpausen - kan jag avlasta henne, vill ju att hon ska känna sig fri att springa/klättra osv - som lillkillen kommer kunna göra. Tror min säck kommer vara mkt lätt på vägen hem ;P
Termobyxa? Låter väldigt varmt? Kan hända att jag köper någon bra "allväders-jacka" till mig men inte till oss tre. Tålig "vandrar-byxa" har jag funderat på (men den måste komma till nytta fler gånger det året, för barnen i så fall)
En tanke, borde va bäst att bo på en fjällstation, som nybörjare... De borde ju kunna ge en proffsig väderrapport och har kunskapen hur vädret kan växla osv. Jag är ju annars väldigt optimistisk... ; )
Hoppas verkligen att ni kommer få det trevligt. Det gläder mig att du tycker det känns så spännande.
Ja, men ni kanske skall kolla i förväg vad de har på fjällstationerna, för det är kanske lite olika?!
Termobyxor blir inte obehagligt varmt (trots att namnet vill antyda det

) om du inte har något under och dessutom skyddar de väl mot vind, men du kan nog ha rätt i att det inte är nödvändigt i september i fjällvärlden. Upp till en 10-15 plusgrader har mina dock funkat bra för mig att byta om till vid regn. Regnbyxor utanpå vanliga byxor kan dock bli obehagligt varmt, tycker jag, om det är 17 grader i luften.