• Emo08

Vilken typ av kläder saknar ni till era barn?

Som rubriken säger: vilken typ av barnkläder saknar ni till era barn eller vad tycker ni är en dålig detalj på kläder?

Jag själv kan tycka att det finns alldeles för många hårda och och obekväma halsar på kläder. På t.ex. jackor där dragkedjan skaver på hakan och längden på jackhalsen inte är anpassad till längden på barnets hals. Eller kardborreband runt handleden som lossnar och så åker ärmen ner över handen. Eller vantar som alltid verkar vara för stora eller för klumpiga vilken storlek man än köper (framför allt till riktigt små barn)

Jag köper en blandning av kläder till barnen, både H&M och Polarn o Pyret för att ta några exempel. Försöker tänka på att det ska vara kläder att leka i, men att de också ska vara fina.

Vad är viktigt för er? Nyfiken på att höra!

Ser fram emot att höra er åsikt!

• Svar på tråden Vilken typ av kläder saknar ni till era barn?
  • LilaRos

Vantar som är varma vattentäta lätta att ta på och få tummen rätt.. Sen ska de vara svåra för barnet att ta av!!

• Lumo

Sovpåsar är svåra att hitta, dvs tunna pyjamasar med ihopsnörbar "kjol" som räcker över fötterna. Hittade typ 1 på Lindex för några år sen men har inte sett dem sen dess. Perfekt första halvåret

Även tjocka sovpåsar (istället för täcke) för lite större barn o i fler modeller än de IKEA har skulle vara bra. Min son växte ur deras största sovpåse långt innan behovet var över. Han kunde ha sovpåse till 1-1.5år, dvs även fast han kunde gå, dvs så länge han sov i spjälsängen.

• Flisan79

Håller mycket med dig ts. För mig är bekvämlighet a och o. Har fåtalet gånger stött på babyklänningar med inbyggd bodybyxa. Det borde det vara på alla för att undvika att ha klänningen under armhålorna efter 2 sek. Funderar en del på varför babykläder till flickor har markerad midja (alltså går in i midjan). Alla bebisar har väl mer eller mindre rund mage.

Saknar sparkdräkter à la 70 tal. Typ halvtunna små korvskinn..,haha. Både så sött och bekvämt.

Håller helt med om vantdramatiken.

• Larvig

Tycker det finns alldeles för litet utbud av collegetröjor/jackor utan luva på. Varken jag eller förskolan anser att luva på lekande barn är säkert, men t-shirt och/eller tunna långärmade tröjor värmer så dåligt.

• En till mamma
    Larvig skrev 2012-02-09 18:31:44 följande:
    Tycker det finns alldeles för litet utbud av collegetröjor/jackor utan luva på. Varken jag eller förskolan anser att luva på lekande barn är säkert, men t-shirt och/eller tunna långärmade tröjor värmer så dåligt.

håller helt och hållet med...
  • LilaRos

Håller med om tröjorna! Tycker dessutom att de med luva utan dragkedja är tighta i halsen.. Iaf de som vi har.

• Mrs Green

Tröjor till 6-åriga tjejer som inte är tajta, slutar vid naveln och ser ut som tonårskläder. 

• Mamma 04 och 06

Ser att det är fler än jag som letat just något tjocjare tröjor utan luva! Dels är det ju en risk att de fastnar, men sedan dessutom så blir det ju obekvämt att ha en jacka utanpå och svårt att stänga jackan.

Dessutom gillar jag inte kläder med dragkedja på till små barn. Oftast är kedjorna styva och tröjan liksom bylsar upp sig. Eller så går dragkedjan mot halsen och skaver.    

Svar på tråden Vilken typ av kläder saknar ni till era barn?