• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • Scorpio

Hej på er! :) kul med fler i samma sits! Vi har precis flyttat till hus så jag har inte hunnit med att skriva nåt här på ett tag!

Vi mår iaf jättebra! Blev av med sonden i fredags, och idag vägde Enja 3080g :)

När hon föddes 12/1 (v31+0) vägde hon 1870 g o var 42 cm. Nu är hon 47,5 cm, så det går snabbt framåt! :)

Katarina: får man fråga om det har något sammanhang att du fått två prematura barn? Ingen vet varför Enja kom så tidigt (hon var på väg redan i v 26-27), så jag är orolig att nästa också blir tidig.. :/

• Scorpio

Välkommen Tvåbarnsmor och k girl! :)

Enja har växt på sig bra! :) idag är hon 6 v och 4 dagar (37+4). Hon hade gått upp 200 g (till 3280 g) och var 48,6 cm lång på dagens BVC-besök! :D detta trots att hon kräks hela tiden! Verkligen hela tiden :S både jag och hon får byta kläder ofta :/ även sängkläder tvättas dagligen. Hon helammar iaf och det verkar ju gå bra, tack och lov! :)
    Hon verkar ha blivit lite förkyld nu, snorig o täppt, trots att vi ej träffat folk.. Endast hennes mor-och farföräldrar har varit på besök.

Enja sover hela dagarna mellan måltiderna, däremot har hon nu några nätter varit klarvaken 2 tim i sträck :S fel dygnsrytm, hoppas det ordnar till sig snart. Man vill ju kunna "umgås" med henne mer snart :P

Jag längtar såå tills hon börjar le!!! Det gör hon bara i sömnen nu.
    Hur går det för er andra? :)

• Scorpio

Tvåbarnsmor: trist med magknip, hoppas det går över!

Ja det är mysigt att få mysa men så små bebisar länge! :P

Vi är nyss hemkommen från bvc och Enja har gått upp 110 g och 1 cm sen i måndags! :P Vågen stannade på 3390 g och hon är 49,5 cm! Inte konstigt kläderna är små nu för tiden ;) Kurvan står rakt upp! Läkaren berömde henne för att hon är så pigg och stark! Skönt!! :) dom trodde hon skulle börja le snart eftersom hon tittar och följer oss bra med blicken, hoppas! :) jag längtar såå!

• Scorpio

Isglass: välkommen! :) ja dig känner jag igen sen tidigare å! :)

Enja kom ju i 31+0 så det ska bli väldigt kul att se likheter o olikheter mellan våra barns utveckling! :) hon är precis som Tage, dvs sover mest men några få vakna perioder!

Har Tage visat nåt smile än? Kan du amma som vanligt utan amningsnapp? Det funkar verkligen inte att vänja av Enja den :( så det är drygt att åka bort och amma för det är så omständligt...

Hur funkade det att ligga på neo med ett syskon hemma? var hon också prematur? Många frågor! ;P

Tvåbarnsmor: hehe ja, man undrar ibland vad de drömmer!! Enja skäller som en hundvalp ibland när hon sover :P

• Scorpio

Karin F: ojoj vilken kämpe!! Grattis till lilla Emil!! :)

Wockatz: skönt att hon växer, vad fin hon är! :) vad heter hon? Det har jag säkert läsa men mitt minne existerar inte längre ;)

Jag ska också lägga in bilder så fort vi får internet till huset!! Superkul med bilder! :)

Jag försöker vänja av Enja amningsnappen men det går inte alls :/ tips, någon??

• Scorpio

Karin: oj vad pluttinuttig då!! Vilken vecka är han i på bilderna? Och hur gammal är han på dem? söt! Kul att han ligger och tittar :)

Jag undrar också varför Enja kom så tidigt... Men jag hade/har nån sorts bakterie (som mååånga har enl läkarna) som kan ha bidragit till att det blev så tidigt. Så isf kan det ju hända vid nästa barn också :/

Idag fyller sambon år, och vi ska idag för första gången bjuda hem hans mormor och morfar, samt en av våra gemensamma vänner! Det blir första kompisen som får träffa Enja trots att hon är 8 v.

Wockatz, hur gör ni med besök osv? "Får" hon träffa folk?

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)