• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

22 maj: grattis!!! I precis samma vecka som jag fick! :) hoppas ni mår bra!

• Scorpio

Sunday: jaså! :) Enja var 1870 g lätt och 42 cm kort, så det var ju inte sån jätteskillnad ändå :)

• Scorpio

Ida: hehehe! ;) tack så mycket! :)

22maj: jag pumpade var 3:e tim o sambon sondmatade henne samtidigt. När hon började amma ibland så ammade jag före pumpningen o sambon sondade efter amningen. Ibland lät jag sambo sova och gjorde allt själv. Ibland skötte neo allt o jag hoppade över pumpningen ett mål :)
    Skönt att ni får ha honom på rummet nu!! :) har han fått något namn än? :)

• Scorpio

Grattis o välkommen hit Zandrha o Kyra! :)

Sundaymornings: ja, hon älskar att bada och duscha med mig! :) Men i badbaljan verkar det inte vara lika kul :P

IdaElin..: Svarar jag också fast du inte frågade mig :) Enja var tvungen att ha CPAP några dagar för hon orkade inte andas ut själv, sen fick de ge henne lite syrgas en natt. Jag hann få kortsisonsprutor några v före hon kom så det gjorde nog en del!
    Får man fråga varför du ev kan föda prematurt? Har du fått kortison?

• Scorpio

Shiri: grattis till enya! :) fint namn! ;) vi funderade på den stavningen vi också men sambon tyckte det lät för hårt (?!!).
    Vad hon har gått upp i vikt på så kort tid! :) Coolt att båda tjejerna är födda den 12:e också.... :P

IdaElin..: ok, har du varit på koll nu? :) gick det bra? Dina två första tjejer, blev dom fullgångna?

• Scorpio

22maj: Enja hade ett blåsljud som växte ihop under tiden vi var kvar på neo. Går allt bra för er? :)

Enja har börjat ge svarsleenden nu! :D det är såå mysigt!

• Scorpio

På torsdag blir hon 13 v! :) Jisses vad fort det går! På ons blir hon 4 v korrigerat. Så svårt att veta vilken ålder man ska gå efter när det gäller utvecklingssprång osv. Vet ni?

Enja gjorde också två hjärtul och de lyssnade ofta på henne, men de sa att det är väldigt vanligt med blåsljud på prematurbarn, men att det växer bort :)

• Scorpio

Wockatz: så känner jag med Enja också, att nu känns hon som en "riktig" bebis! :P svårt att förklara, men nu är hon mer med och ler osv :) och inte bara sover ;) ok då ska jag också börja utgå från korr. ålder :)

Sundaymornings: Enja började vara lite mer vaken kring bf, men sover fortfarande mkt! Dock har hon de senaste två v varit mer vaken, men det kan bero på att hon skrikit sig igenom kvällarna pga magont.... :/ men det kommer mer och mer! :)

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)