• Scorpio

Gosan: grattis till lillen! :) vad han har växt på sig! :)

Enja har heller aldrig sett prematur ut sägs det, men hon har lite spetsigt huvud bakåt tycker jag, hon gillar heller inte att ligga på rygg...

Igår fick hon tremånadersvaccin och blev helt hysterisk några timmar senare! :/ Gav Alvedon och sen sov hon resten av dagen/kvällen typ... Idag är hon hes, vet ej om det är pga att hon skrek som en stucken gris igår eller om hon fått mitt halsont :/

Hon log iaf mot sköterskorna igår både före o efter sticken! :D Hon skrek till lite när hon fick sprutorna, men inget mer än så, duktig tjej! :)

Har era reagerat på vaccinet? Om de har fått det än...

• Scorpio

Vi tog två sprutor samtidigt, det kändes minst smärtsamt på nåt vis :)

minnamarie: grattis till er lille kämpe!! Läste din blogg inatt och vad bra du skriver!! Blev alldeles tårögd ja... Vad stark han verkar vara!

Ang fotavtryck osv är jag lite bitter över att vi inte fick göra sånna på Neo! ;( dom hade haft det förut, men sen var det en sköterska som kom på att det var ohygieniskt för dom små :S Det dröjde några v innan vi gjorde avtryck hemma sen, så vi har inget från när hon var som minst :/ Jag beställde microblöjor från pampers för ngn v sedan så vi kunde ha några sånna som minne av hur liten hon var :)

• Scorpio

Wockatz, tack för tipset!! :)

elli: välkommen hit och grattis till jäntorna! :)

• Scorpio

Enja har aldrig gillat sockret! :P inte ens på neo, hon grimaserade och petade ut det med tungan igen ;) såg ut som att det var citronsaft hon fick, hehe! Dock testade vi nu igen vid vaccinationen och då var hon mer intresserad av det, fast fortfarande inte så pass att det hade någon effekt :P

• Scorpio

IdaElinLivia: åh vad söt! Vad skönt att hon kan sitta själv! Längtar till enja kan det! :)

• Scorpio

Millan: grattis! :) hur många v tidig var han då? Orkar inte räkna just nu ;) Enka har också mkt krångel med magen, trots helamming, minifom, sempers magdroppar osv :/ skriker någon timme varje kväll, det är drygt! Hon blir 8 v korr på ons och 17 v okorr, så det borde gå över snart hoppas jag!! Kräks som en galning gör hon å! :/

• Scorpio

Oj, längesen jag var in på fl nu! Men välkomna alla nya och kul att se alla framsteg som görs! :) här är det mest som vanligt! Enja skriker fortfarande om kvällarna, men har blivit mycket vaknare dagtid och sover mest korta pass (5-30 min) lite då och då om dagarna. Hon ler massor och är väldigt sprallig :P hon har börjat prata nu också och det är det gulligaste jag varit med om tror jag :P

Jag undrar om våra barns hb ska fortsätta kollas upp nu efter Neo? Vi ger ju järndroppar, missar dom ibland, men kommer vi få ett kvitto på att dom gjort det dom ska? Är det kanske en av sakerna som görs på återkollen på barnkliniken?

Är det någon som varit på återkoll än? Vi står på väntelistan fick jag veta, ska bli spännande att höra vad dom säger där...

Vi har inte hört ett ljud om att vi ska träffa en sjukgymnast, men jag vet att vissa blivit ditkallad. Har ni fått nån info om det?

• Scorpio

Angelica: grattis till lilla tjejen! Vad duktigt att kunna andas själv så tidigt! Hann du få sprutor för lungmognad, eller kom hon ut utan förvarning?

22 maj: Enja har navelbråck, men nu har det gått tillbaka väldigt fint! :)

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)