• Blueberry Strawberry

All form av prostitution ska vara olaglig

Jag köper inte myten om den "lyckliga horan". Jag anser att sälja sex ska vara olagligt. 
    Jag vill inte ha ett samhälle där det anses ok att sälja sexuella tjänster eller köpa dem.  
    För mig är detta en avsaknad av moral, båda att köpa och sälja. 
    Bordeller i Sverige: NEJ TACK!
    Den dagen (förhoppningsvis kommer den aldrig) det blir lagligt att både köpa och sälja så flyttar jag utomlands!
    När jag läser om folk som är för prostitution blir jag mörkrädd. Hur kan man tycka det är ok?? 
    Jag gör inte skillnad på den nerknarkade horan som går vid vägen och väntar på att bli upplockad av en torsk. Som sen tvingas ge en stor del av pengarna till sin hallick. Och den så kallade lyxeskorten som stoppar pengarna i egen ficka och säger sig njuta av sexet.. 

jag tror att även de som säger sig ha valt det och gillar sitt "jobb", visst det kanske känns kul idag att ligga och tjäna lätta pengar. Men förr eller senare kommer de vakna upp, kanske om 1 år eller 10. Och inse att vad det håller på med är fullständigt idiotiskt och förnedrande och förkastligt.

Tack för mig! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig
  • grind
    Satisfaction skrev 2012-02-24 09:26:55 följande:
    Men varför finns det en så stor lågprismarknad?
    På sex?

För att många människor är i akut behov av pengar.
  • M C
    grind skrev 2012-02-24 09:26:46 följande:
    Om jag ska vara ärlig så gör jag det med tror jag.

Jag får dock kämpa emot samhällets järntvätt för att erkänna det. 

Med hjärntvätt, menar du då åsikten att alla människor ska få bestämma över sitt eget liv?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • hoppipannkakan
    Satisfaction skrev 2012-02-24 09:26:55 följande:
    Men varför finns det en så stor lågprismarknad?
    Eftersom det finns många människor i den här branschen som inte borde vara där.
    Som säljer sin tjänst utav desperation. För att få knark eller mat för dagen.
  • grind
    M C skrev 2012-02-24 09:27:57 följande:
    Med hjärntvätt, menar du då åsikten att alla människor ska få bestämma över sitt eget liv?
    Ja.

Det är en god tanke som jag i grunden står för men ibland förstör den mer än den gör nytta.
  • hoppipannkakan
    grind skrev 2012-02-24 09:26:46 följande:
    Om jag ska vara ärlig så gör jag det med tror jag.

Jag får dock kämpa emot samhällets järntvätt för att erkänna det. 
    Du har med andra ord ändrat dig?
    "Men egentligen borde det vara fullt lagligt både att köpa och sälja. Låt människor göra som de vill"
    Hur kommer det sig? 
  • M C
    grind skrev 2012-02-24 09:30:50 följande:
    Ja.

Det är en god tanke som jag i grunden står för men ibland förstör den mer än den gör nytta.

På vilket sätt skulle egenbestämmande förstöra menar du?
    Jag menar, vi har fortfarande instanser som räddar liv, de liv som vill bli räddade. En del vill ta självmord och då tycker jag inte att vi ska lägga oss i heller. Deras liv, deras val. 
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • grind
    hoppipannkakan skrev 2012-02-24 09:31:36 följande:
    Du har med andra ord ändrat dig?
    "Men egentligen borde det vara fullt lagligt både att köpa och sälja. Låt människor göra som de vill"
    Hur kommer det sig? 
    Av medlidande för de som drabbas skulle jag tro. Det här är verkligen ingen enkel fråga. Jag är villrådig. 
  • M C
    hoppipannkakan skrev 2012-02-24 09:27:28 följande:
    Hahaha! Mer än lovligt nyfiken på "hjälpen" nu.
    Det är nog värst när man är mitt i smeten och inte kan se vägen ut. Värst är indoktrineringen på småbarn.
    Som tur är tog jag mig ur, men jag har mött folk som inte haft en självständig tanke i hela sitt liv.  
  • M C
    grind skrev 2012-02-24 09:37:16 följande:
    Av medlidande för de som drabbas skulle jag tro. Det här är verkligen ingen enkel fråga. Jag är villrådig. 
    Du måste någonstans bestämma dig för vad som är viktigast.
    Folks rätt till sitt eget liv eller att vi alla är lika.
    Medmänsklighet eller "folks bästa".

Jag bestämde mig för att det är viktigast att folk är lyckliga, vi har så kort tid i livet att detaljstyrning av det är vansinne.
    Om någon blir lycklig av droger så ska de få göra det. MEN där kommer alltid kostnaden in - det ska inte drabba tredje part. Jag vill inte bli rånad för att bekosta någon annans droger, min lycka ska inte vara beroende av någon annans olycka.        
Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig