• Blueberry Strawberry

All form av prostitution ska vara olaglig

Jag köper inte myten om den "lyckliga horan". Jag anser att sälja sex ska vara olagligt. 
    Jag vill inte ha ett samhälle där det anses ok att sälja sexuella tjänster eller köpa dem.  
    För mig är detta en avsaknad av moral, båda att köpa och sälja. 
    Bordeller i Sverige: NEJ TACK!
    Den dagen (förhoppningsvis kommer den aldrig) det blir lagligt att både köpa och sälja så flyttar jag utomlands!
    När jag läser om folk som är för prostitution blir jag mörkrädd. Hur kan man tycka det är ok?? 
    Jag gör inte skillnad på den nerknarkade horan som går vid vägen och väntar på att bli upplockad av en torsk. Som sen tvingas ge en stor del av pengarna till sin hallick. Och den så kallade lyxeskorten som stoppar pengarna i egen ficka och säger sig njuta av sexet.. 

jag tror att även de som säger sig ha valt det och gillar sitt "jobb", visst det kanske känns kul idag att ligga och tjäna lätta pengar. Men förr eller senare kommer de vakna upp, kanske om 1 år eller 10. Och inse att vad det håller på med är fullständigt idiotiskt och förnedrande och förkastligt.

Tack för mig! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig
  • grind
    hoppipannkakan skrev 2012-02-24 09:53:42 följande:
    För att det finns människor med tvivelaktig moral som inte drar sig för att utnyttja trasiga människor.
    Detta finns överallt, inte bara när det kommer till sexsäljande.
    Barnarbete, multinationella företag osv osv.  
    Fast det var väldigt generaliserande uttryckt. Finns garanterat såväl friska som trasiga människor bland såväl köpare som säljare av sex så det finns ingen anledning att döma dem.

• hoppipannkakan
    grind skrev 2012-02-24 09:57:38 följande:
    Fast det var väldigt generaliserande uttryckt. Finns garanterat såväl friska som trasiga människor bland såväl köpare som säljare av sex så det finns ingen anledning att döma dem.

Frågan gällde varför det finns en efterfrågan. Och svaret är ju snålhet och bristande empati, det handlar inte om att döma. Det är ju bara dagens sanning.
    Jag får nästan dagligen mail från män som anser att de inte ska behöva betala fullpris för att de inte har råd. 
    Jag har även en bekants bekant som sysslar med detta med, hennes priser ligger under snittet och hon är en av de där trasiga.
    Hon har blivit utsatt för diverse saker, medans jag inte blivit det. 
    Olika prissättningar drar till sig olika människor. 

• M C
    grind skrev 2012-02-24 09:49:13 följande:
    Din lycka är beroende av andra människors lycka oavsett om du vill det eller inte. Som jag sa tidigare så är jag i grunden för att människan ska få bestämma över sitt eget liv vilket är en viktig anledning varför jag inte röstar rött men samtidigt finns det inga regler som ska drivas in i absurdum.

Därför är det enligt mig vettigare att utvärdera varje enskild fråga istället för att ha en förutbestämd regel för hur allt ska vara. 

Ja, beroende av andras lycka ja. Jag sa olycka.

Det jag hävdar är att det är bra att ha en genomtänkt moral, en strategi för hur man funderar. Annars blir man inkonsekvent och ibland omoralisk. 
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Ckillen skrev 2012-02-24 09:57:20 följande:
    What about drogen alkohol då.
    Varför får vi förstöra oss själva och andra människor genom att bjuda på alkohol. Men det ska liksom vara accepterat, men dock förstör många människors liv.

Så länge folks drickande inte skadar andra ska de få hålla på tycker jag. Det måste vara upp till de själva att sluta.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Satisfaction skrev 2012-02-24 09:56:35 följande:
    Så på vilket sätt skulle då t ex prostitution under ordnade former bidra till att övrig prostitution minskar?

Den enkla regeln om att folk ser om sitt hus.
    Om du har en firma som bygger hus så vill du inte att grannens olagliga byggande ska fortsätta, eller hur? Då berättar du för polisen som förhoppningsvis sätter stopp för eländet. 
  • grind
    M C skrev 2012-02-24 10:05:03 följande:
    Ja, beroende av andras lycka ja. Jag sa olycka.

Det jag hävdar är att det är bra att ha en genomtänkt moral, en strategi för hur man funderar. Annars blir man inkonsekvent och ibland omoralisk. 
    Jag förstår vad du menar.
  • M C

...och nu är TS svart. Eget val eller utslängd?

• grind
    hoppipannkakan skrev 2012-02-24 10:04:37 följande:
    Frågan gällde varför det finns en efterfrågan. Och svaret är ju snålhet och bristande empati, det handlar inte om att döma. Det är ju bara dagens sanning.
    Jag får nästan dagligen mail från män som anser att de inte ska behöva betala fullpris för att de inte har råd. 
    Jag har även en bekants bekant som sysslar med detta med, hennes priser ligger under snittet och hon är en av de där trasiga.
    Hon har blivit utsatt för diverse saker, medans jag inte blivit det. 
    Olika prissättningar drar till sig olika människor. 
    Du har erfarenhet av branschen till skillnad från mig men det måste väl även bero på sexköparens inställning till sex? Om sexköparen anser att den prostituerade inte tar skada av sexet utan i gengäld bara får pengar så kan det väl inte ses som brist på empati?
    Någonstans landar man i diskussionen om det är skadligt att ha sex för pengar?

• hoppipannkakan
    grind skrev 2012-02-24 10:13:23 följande:
    Du har erfarenhet av branschen till skillnad från mig men det måste väl även bero på sexköparens inställning till sex? Om sexköparen anser att den prostituerade inte tar skada av sexet utan i gengäld bara får pengar så kan det väl inte ses som brist på empati?
    Någonstans landar man i diskussionen om det är skadligt att ha sex för pengar?

Det är ju nånstans så här att de tjejer (och män) som har en låg prissättning tillhör de "ofrivilliga". 
    Och män som då väljer att träffa dem (de flesta väl medvetna om detta faktum) brister ju i empati.

• Rikard
    grind skrev 2012-02-24 09:50:05 följande:
    Nej, jag hade det bara som exempel där samhällskonsekvenser står mot individens frihet.
    Det är lätt att förstå hur vapen och droger får samhällskonsekvenser, men vilka "samhällskonsekvenser" följer av sex för pengar kontra annat sex.
Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig