Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
Antalis- hur gick det på ditt första besök? Hur är läkarna på rmc? Har hört lite olika om dom! Man vill gärna bli omhändertagen och bra bemött!
Antalis- hur gick det på ditt första besök? Hur är läkarna på rmc? Har hört lite olika om dom! Man vill gärna bli omhändertagen och bra bemött!
Hej! Jag tror att läkemedel går inom högkostnadsskyddet, man får väl betala upp till en viss summa (tror 2200kr) sen går högkostnadsskyddet in. Jag börjar bli nervös nu, ska dit på torsdag. Då är det både läkarbesök och med sjuksköterska. Jag äter varken folsyra eller b12, kanske man ska börja med?? Hälsodeklarationen har jag redan skickat in så vi får se om dom har den. Min mens är på gång nu, hoppas den är över tills på torsdag, men dom kan väl undersöka ändå?
Någon som vet varför en del kör långtprotokoll och en del kortprotokoll? Vad tycker ni om läkarna på rmc?
Då får jag se senare i veckan om jag får långt eller kort protokoll. Bestämmer dom det efter läkarbesöket?
Antalis- har du fått recept och varit och hämtat ut dina sprutor du ska ta?
Grattis Desiderans!! Var det er första ivf?
Hej allihopa! Nu har vi varit på första besöket på rmc. Läkaren kom fram till att vi skulle köra på det långa protokollet.
Tany- grattis! Jag ska börja spraya i mars någongång, sen spruta med gonal f (150) sen ägglossningsspruta ovitrelle! Beräknat äggplock v 15. Fick provsticka mig idag, det gick bra kändes inte så mycket.
Libra- ja vi får följas åt! Ska du köra det långa protokollet? Antalis- jag vet faktiskt inte exakt varför vi fick det långa protokollet, jag har precis haft mens nu och ska börja spraya 21 dagar efter nästa mens och då räknade dom ut att äggplocket skulle bli v 15. Kunde ej börja på denna meneden för att det fanns inga tider för äggplock då.
Libra- ok. Vad ska du ha för sprutor sen? Jag ska ha gonal f (150)och ovitrelle, var tunna fina nålar på båda dom.(skönt)