• Pedagog200701

Fantastiska Ceasar Millan!

Beundras starkt av  Millan´s direkta och djupa hontakt med de hundar han möter. Han är fantastisk!
    Gillar dessutom hans sätt att se på det hela, att han rehabliterar människor för det är ju hon dem som  felet ligger (nästan alltid).

Han har ju föreläst i Stockholm och gör han det igen ska jag försöka ta mig dit. Vore storslaget att se denna människa med några hundar live.

Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Svar på tråden Fantastiska Ceasar Millan!
  • miracle20

Jag tycker han sköter det bra, ändrar hundägarnas beteende från " ååååh min lilla babyyyyy" till att dem förstår att det är en hund och inte ett barn på 3 månader, så ja jag tycker han är suverän!

• Lyndi
    miracle20 skrev 2012-03-06 11:55:18 följande:
    Jag tycker han sköter det bra, ändrar hundägarnas beteende från " ååååh min lilla babyyyyy" till att dem förstår att det är en hund och inte ett barn på 3 månader, så ja jag tycker han är suverän!
    ♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ Ebba 2011-03-01 ♥
  • tattines

Jag ser inte min hund som ett barn på 3 månader men jag ser heller ingen anledning att använda obehagliga metoder på henne.

• tattines
    MommyOf2 skrev 2012-03-06 14:41:09 följande:
    Vad är det för "obehagliga" och "hämska" metoder ni menar?
    Användning av stackel, elhalsband samt att han sätter halsbandet högre upp för att hindra hunden från att dra.

Dock har jag inte sett detta med egna ögon eftersom jag valt att inte titta på honom pga att jag hört att han gör såhär. Första gången jag fick höra det googlade jag på det och såg flera som uttryckt sina åsikter om dessa metoder. Senare gick jag en hunddagisutbildning där läraren berättade om dessa metoder och vad de kunde orsaka hunden. Så även om jag inte sett det själv verkar det ju vara sant.

Om han sedan är bra i övrigt vet jag inte eftersom jag som sagt inte tittar. Skulle han vara det är det något jag skiter fullständigt i eftersom någon som gör såhär och "lär ut" att det är såhär man gör är inte värd att se eller lyssna på (när det gäller hunduppfostran) enligt min egna åsikt. 
  • Lyndi
    tattines Fast då baserar du ju din åsikt på andras åsikter. Man behöver inte tycka om CM's träning, men man borde ju iallafall skaffa sig en egen uppfattning och inte påverkas av vad andra tycker.
    ♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ Ebba 2011-03-01 ♥
  • tattines
    Lyndi skrev 2012-03-06 17:05:07 följande:
    tattines Fast då baserar du ju din åsikt på andras åsikter. Man behöver inte tycka om CM's träning, men man borde ju iallafall skaffa sig en egen uppfattning och inte påverkas av vad andra tycker.
    Vet inte om jag var otydlig eller om du hade svårt att förstå mitt inlägg.

Jag baserar INTE mina åsikter på andras åsikter. Det jag skrev var att jag inte själv sett CM använda sig utav dessa metoder utan att jag fått berättat från personer att han använder dem. Precis som jag skrev är det just därför jag inte tittar, jag har hört att han använder sig av dessa vilket JAG, oavsett vad andra tycker, är fel, onödigt och absolut inte nödvändigt. Folk har berättat, jag har mina åsikter angående det, jag tittar därför inte på honom.

Förstod du nu? :)

Jag vet att jag skrev att jag googlade på det och läste att flera uttryckt sina åsikter om detta och det kanske var där du missförstod mig. Jag menade inte att mina åsikter kom ur de åsikter jag läste utan ville bara poängtera att det var flera som skrivit om och sett honom använda dessa eftersom jag inte gjort det själv. Ville bara förtydliga att jag inte hört det från en enda person utan av flera och att jag på det viset antog att det var sant utan att själv ha sett det.

Om du kände mig hade du vetat att är det något jag gör så är det att definitivt bilda mig en egen uppfattning om saker och ting och mina åsikter står jag för även om jag är ensam om dem i hela världen ;) 
  • MommyOf2

Man kan inte få en bra uppfattning om någon eller något om man inte själv har sett eller uplevt det.
    Att bilda en uppfattning om CM utan att ens ha kollat på han bara för att nån har sagt att han använder sig av metoder (jag ALDRIG HAR SÄTT SJÄLV) som du inte tycker om är ju inte så smart.

• tattines
    MommyOf2 skrev 2012-03-06 20:58:57 följande:
    Man kan inte få en bra uppfattning om någon eller något om man inte själv har sett eller uplevt det.
    Att bilda en uppfattning om CM utan att ens ha kollat på han bara för att nån har sagt att han använder sig av metoder (jag ALDRIG HAR SÄTT SJÄLV) som du inte tycker om är ju inte så smart.
    Jag har inte påstått att jag har någon som helst uppfattning om CM, precis som jag skrev (fattar inte vad som är så svårt att förstå) så har jag ingen aning om hur han är i övrigt. Bortsett från dessa metoder. Eftersom jag bara sett något enstaka avsnitt eller någon enstaka snutt. Som jag även skrev skiter jag dessutom fullständigt i det eftersom jag inte vill titta eller lyssna på någon som använder sig av såna metoder.

Om jag ser honom använda stackel etc med egna ögon eller om jag hört att han använt stackel ändrar inte min åsikt angående de metoderna. De är lika illa ändå.

Sen vet jag inte vad du menar med att det inte är så smart. På vilket sätt? Går jag miste om värsta hundgurun? Det tvivlar jag starkt på.

Kan för övrigt säga att det lilla jag sett av honom imponerar mig inte heller. Gillar inte hans "sch, sch" och småryck i kopplet han har för sig. 
  • mia0081
    Tant Herta skrev 2012-02-29 14:15:44 följande:
    Ni som hakar upp er på Cm:s metoder och tjatar om att han är en djurplågare osv, har ni inte förstått att allt handlar om energier, inte att kuva en hund med diverse metoder utan att få en balanserad hund som faktiskt mår bäst av att ha en trygg ledare!

Ni som inte förstår det där med energier, saknar ni även förmågan att känna in stämningar? Känner ni aldrig om ni är välkomna eller inte, om en person är arg eller glad bara genom att vara i samma rum?

Ingen kritik, kan man inte känna av energier så kan man ju omöjligen förstå det Cm gör! 
    flum. jag märker av om min hund är stressad genom att jag läser av hans kroppsspråk och uttryck. hunden läser dig likadant därför måste ni prata samma språk annars blir det missförstånd. cesar bygger på påhittade teorier om hundars "naturliga" beteende och så fyller han på med det här flummet om energier hit och dit för att fylla ut.
Svar på tråden Fantastiska Ceasar Millan!