Ni som valt att separera innan barnet fyllt ens 1år...
Kunde varit jag: märkligt med så samma lika. Synd, för det är sannerligen inte speciellt kul. Tänker på att det är ju inte bara du som har ansvar över deras relation, det är han som förstör den i första hand. Sedan att du vill ta över hans del också och vill få det att funka ändå, för hennes skull, ger inte dig huvudansvaret.
Ovilja och agg, precis det känner jag igen. Som om att den värsta personen i hela denna värld är jag. Finns ingen som bråkar så och har så mycket fel i allting som jag... och så plötsligt kommer det ett jag älskar dig och åh vår lilla familj. Förvirrande.
Ja hur ska man samla kraft? Nu på kvällen blev jag lite velig igen. Jag kanske har för bråttom. Allt kommer ju definitivt förändras, ju äldre hon blir och framför allt när hon börjar på dagis. Samtidigt tror jag inte på den här relationen och då är det väl bättre att göra slag i saken, kanske.
Roade mig med att tänka på vad jag uppskattar i livet, både viktigt och oviktigt, och vad jag vill framöver. Jag gillar att gå upp tidigt, äta tillsammans, vara utomhus, vill ha sommarstuga, gillar hemmalivet och lugnet. Fler saker också. INGEN av de sakerna delar jag med honom. Bådar det gott?
Min senaste tanke är att vi måste flytta alla tre. Trots alla olikheter så finns det ju något där, en kärna. Börja om i helt ny miljö. Går det inte kan han ju flytta tillbaka sen. Och som av en händelse så gör det inte mig till en bad guy, familjerättsmässigt.