Kunde varit jag - när jag läser så reagerar jag över att du kämpar så för att han ska stanna. Försöker formulera mig här men det går inget vidare. Hm... Såhär: ni har ett etablerat mönster, men du vill att det ska brytas. Du säger att Nu får det räcka! Men du säger också att det inte får bli för stort steg, för definitivt. Han kan stanna lite till, han kan bo i närheten.
Det kanske träffar helt bredvid mål detta, men det låter som att du fortfarande när drömmen om att allt ska bli bra, eller iallafall hoppet om att det ska bli bättre. Du ställer ultimatumet, men är inte riktigt beredd att släppa taget.
Därmed inte sagt att det är fel, att du borde låta honom dra. Det finns nog att jobba på. Men kanske finns det en viss inkongruens mellan ord och handling som man inte alltid är medveten om.
Som sagt, jag vet inte, men skriver det som en fundering. Jag tycker vi hjälper varandra att tänka här, så jag försöker
Du har för övrigt helt rätt. Det är klart som fan att detta aldrig kan bli bra. Inte bara baserat på allt jag skriver här, utan sammantaget med allt annat.
Jag bara blandar ihop allting just nu. Pengar, jobb, lägenhet. Oro för att han ska dra igång något rättsligt. Funderar på att höra av mig till en jurist och fråga om han skulle ha en chans.
En sak måste jag också anmärka ang våra klonade män, att de reagerade så lika när det väl blev allvar-Allvar, märkligt! Då gick det minsann att kontrollera sig och prata ordentligt, att inte börja skrika, gapa och anklaga, och trassla in sig i sina egna arga argument. Vilket bara kan leda till slutsatsen att de betett sig så med vilje innan...