• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag menade bara att jag inte hade sett någon annans profil och inte riktigt visste om man skulle skeva mycket eller lite. Eller vad man skulle skriva. Men sen lär man ju sig... Det kan vara OK att ta ett glas vin eller tre tycker jag. Det gjorde jag på en av sommarens dejter. Men jag kan tycka att man riskerar att göra det lite trevligare än det egentligen är... Men nervositeten och stelheten släpper...

• Xmag

Fast det är viktigt att ta upp det som är viktigt tidigt för att inte slösa den andres tid och slippa besvikelser. Men man kan ju känna lite på varandra först. Och jag har inga problem att diskutera det som kommer upp. Gillar man det inte då då kanske det är bra att det kommer upp. Ämnen som kan vara bra att tala om innan man kärar ner dig är tex synen på barn, öppna förhållanden, extrema politiska åsikter, husdjur, önskad bostadsort osv. Sen behöver man kanske inte ha livet alldeles för förutbestämt och inrutat utan man kan ju göra nya planer tillsammans.

• Xmag

Det är väl bra att diskutera ekonomin men jag skulle inte ställa sådana frågor på första dejten själv. Som redan skrivet kan man ju lista ut rätt mycket ungefär hur det ligger till. Jag tycker dock inte man skall vara rädd att prata ekonomi men man skall vara medveten om att det kan vara förknippat med ganska mycket känslor och värderingar. Märkte det här på tråden tidigare :) om inte annat när jag uttryckte att jag tyckte det var ett plus att min date och jag hade samma ekonomiska situation. Mer än så behöver man inte säga för att dra igång en diskussion. Men alla vet väl att Rika barn leka bäst? ;)

• Xmag

[quote=66669100][quote-nick]Anonym (33-åring) skrev 2012-09-14 22:32:58 följande:[/quote-nick]

• Xmag

Jo jag märkte det. Nåt strul och allt jag skrev försvann...:( men kontentan är att jag håller med dig!

• Xmag

Men jättebra att du tyckte det var "knepigt" och att det kom fram så tidigt. Bättre det än när du förälskat dig och fler knepigheter dyker upp.

• Xmag

Vad jag försökte skriva igår men som försvann var att jag tyckte att det var ett plus att min date hade liknade ekonomi som mig. Men att det inte innebar att jag hade något sånt "krav" i min profil. Men jag skrev att jag ville gärna träffa någon med högskoleutbildning. Mest för att man skall vara på samma plan intellektuellt. Men det är också större sannolikt att man har en liknade ekonomisk situation.
    Men vad jag tyckte var viktigt att få fram var att det bara var ett plus i paritet med att hon har barnen i samma skola. Dvs väldigt praktiskt för förhållandet men ingen deal breaker. Sen gillar jag intelligenta och drivande kvinnor och många sådana jag träffat har en karriär och har då också ofta bra inkomst. Drömmarna och de som bara är intresserar mig inte lika mycket. Jag tyckte Modesto skrev det bra i några inlägg ovanför. Jag råkade uttrycka mig mer klumpigt och det kanske lät som jag bedömde folk efter inkomst och det gör jag absolut inte, men jag känner att jag hittills har attraherats av tjejer som har samma intressen och bakgrund som jag. Jag har varit väldigt öppen och träffat (dejtat) tjejer med många olika bakgrunder i sommar. Och de jag dejtat som inte hade någon högskoleutbildning var visserligen söta och snygga men vi hade inte många gemensamma intressen och således inte mycket att prata om. Vi levde lite parallella liv om man säger så. Lite nyfiken på hur andra tänker. Misstänker att det är lite skillnad på män och kvinnor i dessa frågor. Skulle det vara intressant för dig att dejta långsiktigt någon med väsentligt lägre inkomst än vad du har?

• Xmag

Och sen en viktig fråga. Nån dom haft en date i helgen som kan berätta nåt om den? Själv hade jag inget bokat men skall boka in en snart. Just nu är det barnvecka för mig...

• Xmag

Men jag kollar inte ekonomin. Den är ju bara ett plus om den är likvärdig, inget krav. En praktisk grej helt enkelt. Men jag skulle inte passa ihop med någon som tjänar jättelite och inte har några utsikter att få det bättre inom en nära framtid. Så till viss mån har ekonomin betydelse. Jag tror det skulle bli för ojämlikt. Jag är ändå 45 och dejtar tjejer runt 40. Och då är det skillnad mot när man var 20. Har man vid 40 inte fått ordning på sin ekonomi är det inte sannolikt att man kommer få det heller. Sen finns det ju alltid undantag men jag jobbar med sannolikheten här. Kanske låter oromantiskt men jag råkar hellre bli kär i en person som det vardagliga fungerar bra med än en där det blir problem...

Högskoleutbildningen sa jag bara för att jag tror att man har mer likartad bakgrund då och ja jag har dejtat ett antal sjuksköterskor och också en lärare. Men jag tror jag föredrar ännu högre utbildade. Jag själv har tre olika högskoleexamen tex. Intelligens har givetvis inget att göra med om man har en utbildning eller ej. Men jag vill ändå påstå att det är större chans att träffa nån smart och framåt tjej bland de som har utbildning. Igen har jobbar jag med sannolikhet. Jag kan inte vara hur öppen som helst och träffa vem som helst. Det tar en massa tid att dejta och jag försöker sortera lite från början för att ha en bra bas att utgå ifrån. Vissa av dessa "krav"/önskemål har kommit fram under mitt dejtande i sommar. Jag lärde mig lite om vad jag gillade och inte gillade helt enkelt. Mitt syfte med nätdejtning är att få lite större exponering mot potentiella singlar och öka chanserna att träffa någon intressant person . Vi har alla säkert lite olika mål och syften. Och jag tycker att det är oerhört intressant att höra om det. Därför hänger jag här bland annat. Men jag dejtar i verkliga livet också.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!