• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (rainbow) skrev 2012-09-16 10:34:44 följande:
    Det är inte så att jag tycker att krav om att barnen ska slippa byta skola är orimliga. Men jag tror att lägger man ihop dina krav så har du beskrivit en människa som inte finns. Det är ju egentligen inte mitt problem, men ärlig som jag är i denna tråd kändes det på sin plats att påpeka det. 
    Ja fast det är väl mer som en vision/målbild eller en samling av punkter som jag gillar och ogillar. Skulle man få allt så är det ju fantastiskt, men kanske inte så sannolikt. Vissa saker är ju trevligt som tex vältränad kropp och det är ju också bara ett plus för mig, inget krav eller ens önskemål men jag skulle definitivt inte bli ledsen av en vacker kropp... Jag antar att du också har nån lista med önskemål, mer eller mindre viktiga som du har som din idealpartner men inte räknar med att kunna hitta. Tror de flesta har dessa listor mer eller mindre outtalade. Många har jag sett tidigare vill inte dejta någon med "gubbmage" eller som är överviktig. Men är inte det taskig människosyn att bara utsidan skall gälla? Eller är det OK?
  • Xmag
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-16 10:40:17 följande:
    Haha. Jag vet inte vad jag ska säga. Om jag vore som du skulle jag leta dejter i bekantskapskretsen istället för på nätet. Sannolikheten att du träffar rätt torde vara betydligt större, de bor ju på rätt ställe och du beskriver ju mer eller mindre att du vill träffa någon "som är som er". Sedan kanske det inte alls är din avsikt men du framstår verkligen som om du älskar dig själv lite väl mycket. "Barnskötare kan vara jättetrevliga. jag vet eftersom jag varit en :)" tex Kanske är du sådan, om inte så är dina formuleringar missvisande. 

Jo jag har dejtat i bekantskapskretsen också i sommar (och kommer fortsätta i höst Solig). Har dock inte tagit upp det här eftersom det vi diskuterar här handlar om nätdejtning. Eftersom jag bodde större delen av 90-talet i USA så kom jag på kollisionskurs med Jante när jag kom hem och vi har inte riktigt kommit överens sen dess... Jag tycker om mig själv, jag vet att jag är bra på vissa saker, bäst på andra men också att jag är dålig och i bland usel på andra saker. Men vad jag menade med barnskötarexemplet var bara att skoja till det lite; Jag är trevlig, jag har varit barnskötare, alltså finns det trevliga barnskötare. Sen har det ju en dubbel botten eftersom att jag träffande andra barnskötare, som var trevliga, när jag jobbade på dagis i slutet av 80-talet. Vissa var så trevlig att jag faktiskt senast i går var på fest hos en av dessa gamla barnskötakollegor.
    Jag driver gärna med mig själv, gillar ironi och sarkasm och har självdistans. Men det är svårt att göra det tydligt nog i bland när man plitar ned några få ord på mobilen. Måste ändå säga att jag uppskattar diskussionen och inte tar i illa upp av kritik. OBS ej ironi
  • Xmag
    Anonym (33-åring) skrev 2012-09-16 13:37:57 följande:

Vad bra. Det var ju ändå jag som drog igång ekonomidiskussionen 

Ja, personangrepp har vi nog klarat oss helt utan, det är ovanligt för att vara FL och mycket skönt tycker jag. Lite glimten-i-ögat-pajer kastas väl ibland och en del ärliga åsikter utbyts, men det är ju det vi vill.
    En bra diskussion är alltid kul. Speciellt om man tycker lite olika. Jag kan definitivt ändra åsikt om jag får ett bra argument. Jag är definitivt inte en sån som likt en religiös fanatiker håller fast vid min ståndpunkt om det finns bra argument. 
    Jag tycker ekonomidiskussionen var så intressant för den engagerade så många. Det hade jag aldrig föreställt mig. Och att det kan upplevas som man har dålig människosyn och elitisktt tänkande om man vill träffa någon med samma bakgrund och förutsättningar tycker jag också var intressant. Har aldrig tänkt på det. Men det är lätt att snöa in sig på vad som anses normalt i sitt eget umgänge och tro att det är normalt överallt. Alltid intressant med andra perspektiv. 
    En annan sak denna tråd har klarat sig i från är ju också troll-anklagelser Skrattande Och då läses denna tråd ändå cirka 1 300 gånger i veckan noterade jag.
  • Xmag
    modesto skrev 2012-09-16 14:09:59 följande:
    "bor på rätt sida om Stockholm" ska nog vara svårt, resten är väl inte så omöjligt
    Det bor ju nästan 1 000 000 människor på rätt sida av stockholm =) Men jag är inte så kräsen egentligen.
  • Xmag

Oj, är det nån mer än jag som reagerat på hur många läsningar denna tråd har på en dag? I morse var det totalt sen trådstart 55695 läsningar och nu i kväll är det 55026, alltså runt 350 läsningar på en dag. Väl värt att tänka på innan mat outar nån dejt man har haft :) kul med sånt intresse. Man kan tycka att det alltså finns stor potential för att få läsa om intressanta dejter med sån stor publik. Nån som har varit på nån dejt de kan berätta om?

• Xmag

Oj, jo vist är det så att man ångrat en del man läst här på FL :) men jag får skylla på slarv med siffrorna i detta fall. Men 55 000 läsningar är inte dåligt. Det överstiger klart den genomsnittliga upplagan av svensk poesi. Ser detta som ett bokstavligt bevis på att verkligheten överträffar dikten...

• Xmag

Om du inte har hans mail kan du även skriva ett vanligt brev. Tror ett SMS blir lite kort. Eftersom du ändå tycker killen är en bra person och han är trevlig men att känslorna saknas tycker jag att han förtjänar att förstå det. Vågar du ringa kan du göra det också men är du konflikträdd och osäker finns alltid risk att man inte får gram det man vill. Jämför med Alex i Solsidan för ett extremfall. Då kan det vara bättre att skriva så man får det formulerat så som man vill ha det. Det är alltid bra att få ett avslut så att man kan gå vidare. Personligen hatar jag "rinna ut i sanden" metoden. Ingen styr över känslor och har man dem inte så kommer förhållandet inte att bli bra även om allt funkar praktiskt. Jag skulle nog uppleva det mer jobbigt om man blev dissad pga någon annan. Håller med föregående skribenter om att vara rak och ärlig.

• Xmag
    Anonym (rainbow) skrev 2012-09-17 19:21:23 följande:
    Jag skulle kunna skriva på dejtingsidan (han använder den fortfarande men skriver inte till mig och jag inte till honom), men jag tycker varken att sms eller mail är bra sätt att "göra slut" på även om det skulle kännas som en lättare utväg för mig. Att ignorera honom är inte ett alternativ, tänkte mest bara hur man "brukar" göra när man nätdejtar eftersom jag är ny på detta. 

Gör på det sätt som du känner är bäst. Nu när ni träffats någon gång och inte använder er av nätet längre så är det väl mer som vilket förhållande som helst i tidigt stadium. Vet inte om det finns speciella "Nätdejtingregler" för det om det ens skiljer sig från folk man träffat på andra sätt. Tycker du gör rätt som meddelar honom om läget. Är övertygad om att du kommer känna dig bättre också efteråt. Tummen upp för rak och ärlig kommunikation!
  • Xmag

Ovanligt tomt på dejtingrapporter eller beskrivningar av "roliga" kontakter på nätet. Till och med flirtandet mellan skribenterna har avtagit. Är det så illa? Har alla gett upp? Eller är det rent av så bra att alla ligger i soffan och gillar med sina dejter? Själv försöker jag få till en första dejt med en tjej men som varit sjuk så vi har inte kunnat boka något än. Får återkomma med rapport när det väl blir av.

• Xmag
    modesto skrev 2012-09-19 21:37:12 följande:
    Själv skulle jag aldrig våga träffa någon om jag visste att han skulle berätta om mig i ett publikt forum, det värsta formen av "kiss and tell"

Ha ha, nja det vore ju inte roligt förstås att få alla detaljer outade. Det enda jag tänkt berätta var ju om den gått bra eller om man skall söka vidare. Nån kiss and tell skulle det ju inte vara frågan om. Jag är ju noga med min integritet också. Jag är noga med att inte hänga ut folk på nätet rent generellt. Taggar tex aldrig folk i Facebook på bilder de få gånger jag har med folk som går att identifiera. Intressant ämne. Vad tycker du skulle vara ok att berätta och vad skall man inte berätta?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!