• Xmag

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2012-10-09 22:40:03 följande:
    Klart att du har bra egenskaper också! Vi tuppar får inte råka i luven på varandra. Vi får helt enkelt dela upp hönsgården mellan oss. Jag paxar (b) och (Noone) när hon flyttar ner. Du kan få (men), hon bor nära dig, du får Modesto också...vem mer? Xmag får 33-åring. Singelpappa är borta ur leken. singelpappa skryter om alla sina dejter men måste ändå få vara med. Han får ha LMFS om det skiter sig för henne.Funkar det för dig singelpappa? Hm, hur gör vi med singelmorsan? Rent geografiskt tillhör hon mig men vem vill plocka upp spillrorna när James Dean dumpat henne..? Hmm, jaja, jag får väl offra mig....  

Oj vilken uppdelning...33-åring och jag som haft sådana vilda ekonomidiskussioner...:)
  • Xmag
    Anonym (Singeltjejen) skrev 2012-10-09 22:31:41 följande:
    Har tjuvläst lite i tråden då och då men aldrig skrivit själv. Var på dejt idag (första med denna killen, har tidigare träffat 3 st från nätet, har ej gått vidare med någon av olika skäl..) Det var trevligt, vi gick och fikade i ca två timmar, klickade väl kanske inte 100% men jag känner att jag skulle kunna tänka mig att träffa honom igen... Loggade in på sidan vi träffades genom och såg att han varit inloggad efter dejten. Vet inte hur jag ska tänka kring detta, om han inte är intresserad...? Samtidigt har jag ju själv varit inloggad. SUCK, det är detta jag tycker är så jobbigt med att dejta - "vill han ses igen, varför gör han så..?" Osv.. 

Det är väl inte omöjligt att kilen har fått mail av någon som han vill läsa. Han kanske har kontakt med flera samtidigt. Det behöver inte betyda att han inte är intresserad av dig. Inget konstigt som jag ser det.
  • Xmag
    Anonym (Singeltjejen) skrev 2012-10-09 23:01:48 följande:
    Ja, jag tror jag väntar några dagar och hör jag inget av honom så skickar jag ett mess... Är väl lika bra att skita i alla osynliga regler om att killen ska höra av sig osv. Jag är verkligen trött på att vara singel, samtidigt är jag en känslomänniska som vet hur jobbigt det är att bli bränd. Känslorna åker berg-och-dalbana.. 

Jag brukar gå hem och tänka lite, samla tankarna och känna av vad jag känner. Sen kan man om man är lite feg skicka ett mail och tacka för dejten och skriva att det var trevligt. Man behöver ju inte bestämma nästa träff direkt. Tycker det kan vara trevligt om tjejen hör av sig också. Så inget fel med det.
  • Xmag

Tavelkrok, Du nämnde att det var hyfs att svara på mailen. Men jag struntade i att svara på mail som jag fick för jag hade redan flera kontakter att maila med och när det då kom ett nytt mail från någon ny som kanske inte verkade superintressant så struntade jag i att svara. I början däremot svarade jag alla men jag tyckte det kändes som ett stressmoment när man också hade mail från de man redan hade kontakt med. Skulle samma person ha mailat när man inte hade kontakt med en massa andra så skulle man kanske ha svarat. Så det kan också vara mycket beroende på timingen. Lite som när en telefonförsäljare ringer, sitter du och äter dissas försäljaren direkt. Sitter du ensam och har inget att göra kanske du köper nåt.... Min upplevelse var att jag hade fullt upp med att svara på mail och med mina kontakter jag mailade med att jag ytterst sällan mailade någon själv. I början fick jag inga svar men på slutet fick jag svar från ganska många och då mailade jag ändå de som var riktiga pinglor :) men som verkade ha något bakom pannbenet också. Dvs inte bimbotjejetna med putmunnarna och proffstagna bilder eller de som tagit bild på sig själv med mobilen i badrummet... Men man fick vara rätt kreativ men ärlig när man skrev breven upptäckte jag. Nu gillar jag att skriva så det var bara kul. Fast de första mailen var korta och handlade inte om mig utan om dem och inte uppenbara frågor utan lite mer långsökta. Man får helt enkelt pröva sig fram och inget fungerade på alla tjejer. Jag fick ofta höra att mina mail var annorlunda mot de övriga som de fick. Sen underlättade det om man har några bra bilder. Det är viktigt för många.

• Xmag
    Papito skrev 2012-10-12 16:42:03 följande:
    Apropå raggdiskussionen, jag är nog rätt ok på det irl. Jag är ganska mycket sån som jag är här. Skrattar och skojar ofta, kan vara djup, analytisk och reflekterande etc. Uppfattas ofta som charmig, glad, snäll och hyfsat smart och allmänbildad. Det jag är kass på är krogragg. Dels för att jag inte är en krogmänniska, går gärna ut och röjer någon gång ibland men inte så ofta..och dels för att själva jargongen och ytligheten inte är min grej. Jag tror inte att jag ser så himla dum ut men mina bästa egenskaper kommer nog fram bättre under lugnare former...en pub, hemma, på jobbet, på nätet...där det går att prata helt enkelt Haha, nu låter det som att jag är en skräcködla..men det tror jag faktiskt inte

Sådär känner jag också! Min starkaste sida är inte på dansgolvet eller där musiken är hög. Får jag bara vara på ett ställe där det går att prata är det lätt att charma! Då kan ju också nätet vara bra då man väl fått kontakt med nån och man skriver till varandra.
  • Xmag
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-12 21:50:55 följande:
    Jag får önska samtliga här lycka till.
    Lushikuteshikime Katotekushiariarimoto - Darkness Or Friend.

Ja, det låter o
    modesto skrev 2012-10-12 22:12:57 följande:
    Det låter som avsked. Vad har hänt mig dig? Har du hittat någon eller förlorat hoppet? Var är din bild?

Ja det låter onekligen skumt...
  • Xmag
    Anonym (men) skrev 2012-10-18 21:20:20 följande:
    Usch,vad trist att du gjort det..Nä,skulle aldrig nöja mig bara för att.aaldrig gjort. Men jag skulle inte börja leta 50mil bort eller leta efter en med 9barn   Det är lite skillnad . Det är ju så i kärlek..springer man på sitt livs kärlek..så bryr man sig inte vad han har i bagaget osv. Men på nätet,när man får svart på vitt lite mer..så är inte jag den som tänker.."ok,jag blir jätterädd när jag ser han..men han är säkert trevlig" Eller "jaha,han har 3 barn med 3 kvinnor..som han inte har vårdnaden om någon..men hey,jag ger han en chans"... 

Fast det är ju viktigt att skilja på vad man aktivt söker och vad man råkar träffa på. Man behöver ju inte aktivt söka en med 9-barn 50 mil bort men det behöver inte betyda heller att man stängt dörren för om man skulle stöta på en sådan person och gnistor uppstår... Tycker att det kan vara rätt bra att fokusera lite på vad man letar efter annars kommer man inte att hitta något och är då endast hänvisad till de man "råkar" stöta på.
  • Xmag
    Isnogood skrev 2012-10-18 18:16:56 följande:
    DrM: Ärlighet är någonting som alla borde värdera högt, tyvärr är det inte så. Var nästan lite obehagligt att läsa det du skrev, inte för att du skrev någonting konstigt eller fel, utan för att det hade kunnat vara jag som skrev det...  Fortsätt vara den du är, det finns bara en av dig, och du kommer aldrig kunna vara någon annan för evigt i alla fall. Jag är hundra procent mig själv, och kommer aldrig försöka vara någon annan. Om folk stör sig på mig, då får de göra det.       
    I live on the dark side...the devil is my confederate

Intressant, på sätt och vis är jag lika dan, dvs jag är jag, och jag är som jag är. Men betyder det också då att man inte kan eller skall ändra lite på sig själv för någon annans skull och då i förlängningen för sig själv? Tex sluta med någon dålig vana, börja träna eller försöka lystna bättre? Är man inte sig själv då?
  • Xmag
    Anonym (b) skrev 2012-10-19 20:20:32 följande:
    Wow...  har aldrig hört en man säga att de vill ha någon som kan diskutera och argumentera  och som dessutom kan ta lite temperament. Min egen mor sa igår; ja du har ju lite temperament. På jobbet beskriver de mig som världens lugnaste    

Det är väl är väl ett måste att man kan diskutera och argumentera med sin partner. Att bli utskälld är ju en annan sak...
  • Xmag
    Papito skrev 2012-10-19 23:50:29 följande:
    Ingen som dejtat eller ska göra det i helgen?  

Har inte tid att dejta. FL tar all tid...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!