Inlägg från: Nasrin |Visa alla inlägg
  • Nasrin

förstöra heliga skripter

Selfish Geene skrev 2012-03-05 21:34:31 följande:
    Jag tror att det är du som inte förstår.

Jag har inte utsatt någon för tortyr av något slag!
    Att häda mot Islam skulle vara "förbjudet" oavsett om det använts som tortyrmetod eller inte och det är det förbudet jag protesterar mot!

Fel, hade muslimer blivit lämnade ifred från början hade de inte försvarat sig och de som du som kämpar emot muslimer skulle inte finnas, dvs problemet skulle inte existera om muslimer bara blir lämnade i fred.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 19:22:07 följande:
    Jag kämpar inte emot muslimer, jag kämpar för rätten att slippa utöva muslimernas religion
    Vem har tvingat dig?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 20:22:53 följande:
    En rätt stor grupp muslimer vill att jag ska förbjudas att tex avbilda profeten, det är religiösa regler jag inte har lust att omfattas av som icke-muslim

Ja, det stämmer. Ingen kan avbilda Profeten eftersom vi inte idag vet hur han såg ut. Hur vet du det och varför skulle du ha ett intresse att ens tänka på hans utseende? Börjar du bli lite sugen på Islam kanske?
  • Nasrin
    Toboas skrev 2012-03-06 20:20:33 följande:
    De som menar att de regler som gäller för muslimer (avbildandet av Muhammed t.ex.) ska gälla även dem som inte tror.

Men varför skulle ickemuslimer ha ett intresse av att forska i vår Profets utseende? En person de inte ens tror på?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 21:32:02 följande:
    Mina skäl att avbilda profeten är irrelevanta

Nej det är väldigt relevant, varför har du ett intresse av att avbilda någon du inte känner till eller tror på?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 21:35:11 följande:
    Jag kanske vill göra en seriestripp med Muhammed som en av karaktärerna?!

Poängen är att jag inte behöver motivera varför jag vill avbilda Muhammed, jag får göra det oavsett om du eller någon annan godkänner mina skäl eller inte

men varför skulle du vilja göra det? Av vilken anledning är du så nyfiken på vår Profets utseende? DFet är ju helt ologiskt?
  • Nasrin

Det verkar lite galet/sinnessjukt i mina tankar att gå omkring och vilja avbilda saker man varken känner till, har kunskap om eller ens tror på? Som om jag skulle gå o ha ett sug att avbilda typ... troll eller aliens? Verkar ju helsjukt att ha ett sug efter såna saker?

• Nasrin

Jag var orolig för dig innan måste jag erkänna men nu har du gjort mig ännu mer orolig... Du kan ju inte vara helt frisk? Obestämd

• Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-03-06 21:44:41 följande:
    jag är inte intresserad av profetens utseende, jag skulle kunna avbilda honom som hend eller gris eller självmordsbombare trots att jag är ganska säker på att Mohammed inte var någotdera.

Varför är du intresserad av mina skäl? 

Så, om du inte är intresserad..Varför vill du avbilda eller kämpa för rätten att göra det?
  • Nasrin

Väljer att inte titta på bilderna, och scrollade snabbt förbi den som fanns i tråden.

Jag förstår dock fortfarande inte intresset av att avbilda vår Profet, han var ju en vanlig människa för dig. Varför är du inte sugen på att avbilda en annan vanlig arabisk man? Jag har verkligen svårt att förstå behovet av att just avbilda Profeten Muhammed. 

Svar på tråden förstöra heliga skripter