Inlägg från: Nasrin |Visa alla inlägg
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-28 16:17:52 följande:
    tycker du inte att det är de som hotar och våldför sig på människor som ska fördömas snarare än de iranier/shiiter som utsätts för våldet?

Det är väl muslimerna som hotar som beter sig "som skit"!? 

nej, som jag skrev tidigare kan jag förstå när bägaren runnit över.
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-28 16:24:17 följande:
    Jag ställer mig absolut inte bakom Israels kränkningar mot folket i Palestina.

Fö blandar du äpplen och päron, oavsett vad jag anser om Israels förföljelse av pelestinier så har det inget att göra med förföljelsen och dödshotet av Salman Rushdie.

Om vi har lärt oss något av historien (och situationen i Palestina) så är det väl att tidigare kränkningar inte motiverar att den kränkta gruppen i sin tur kränker någon annan??! 

Du har fel, muslimerna är en enhet. Kränks och torteras folket i Palestina torteras alla muslimer. Det är därför bägaren rinner över hos oss alla när någon/några går över gränsen om och om och om igen. Muslimer är ett folk, oavsett bakgrund, färg eller ursprung.
  • Nasrin

Jag har förresten också en "Koran" dvs en översättning som innehåller fel som skulle behöva brännas, har tänkt göra det länge. Kanske skulle skicka den till dig också?

• Nasrin
    Rataxes skrev 2012-02-28 20:54:55 följande:
    Då kanske du förstår varför vissa svenskar blir sverigedemokrater?

Nej, förklara?
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-28 20:55:29 följande:
    det spelar ingen roll!
    Det är aldrig acceptabelt att förgripa sig på människor eller deras grundläggande rättigheter (eller tycker du att judarnas övergrepp i Palestina är "förståeliga" eftersom de också har blivit kränkta?) 

Det sa jag inte heller att det är, men jag har förståelse för att folk tappar besinningen efter år av psykisk och fyskisk tortyr.
  • Nasrin
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-02-28 20:55:50 följande:
    Det var en god idé. Om vi muslimer skänker de slitna koraner vi har till islamofoberna så skulle de slippa köpa nya koranen som kostar skjortan. Alla vinner på det liksom

ja! Så kan vi köpa de nya fina till oss själva
  • Nasrin
    Selfish Geene skrev 2012-02-28 21:03:12 följande:
    ptja, det kan jag väl hålla med om, det finns alltid en anledning att människor utvecklas till religiösa extremister.

Ibland är orsaken kränkningar under uppväxten, ibland beror det på att deras omgivning har indoktrinerat dom, ibland är dom bara psykiskt sjuka som hittat en ventil för galenskapen.

Jag har aldrig trott att människor blir galna utan orsak 
  • Nasrin
    Rataxes skrev 2012-02-28 21:04:41 följande:
    Bägare kanske har runnit över hos dem också?

Kunde du inte förklara?
  • Nasrin
    Rataxes skrev 2012-02-28 21:08:43 följande:
    Va? ska ni inte bara skicka bidragstagare till oss längre, ska ni skicka era sopor också?

Vem ska skicka någonting till dig?
Svar på tråden förstöra heliga skripter