Rädd för att bli tjock
Som rubriken säger är jag livrädd för att bli tjock igen. Jag har bantat ner mig flera kilon, vilket har gått ganska lätt men nu är jag verkligen livrädd för att gå upp allt igen.
Detta är min tredje rejäla viktresa, de andra två gångerna har jag sakta men säkert ätit mig till ursprungsvikten igen. Det svåra för mig är inte att tappa kilon utan att låta bli att gå upp igen.
Nu när jag är smalare får jag ofta höra hur smal och fin jag är. Om jag går upp vet jag ju att samma personer som gett mig beröm kommer att tänka att jag inte har nån karaktär och tycka att jag är slapp osv. När jag går upp i vikt så sätter sig fettet på magen, är så trött på att folk tror att jag är gravid och just nu är min mage lite plattare det är en sån skön känsla, men samtidigt kan jag inte sluta oroa mig för att jag ska bli tjock igen.
Känns som om det finns hur många trådar som helst här på fl om att banta men ingen om att hålla vikten. Skulle så gärna vilja höra hur ni andra gör som bantat ner er och hållt vikten ett längre tag, vad är hemligheten?