• Anonym

Stånd under dans

Vad anser ni om killar som får stånd när dom dansar med er

Vi utgår i från att det är en okänd kille. 

• Svar på tråden Stånd under dans
  • Anonym (Creepy)
    Anonym (Man) skrev 2012-02-28 10:19:34 följande:
    Det handlar inte om att kontrollera sig eller ej. Det kan vara en reaktion som på samma sätt tjejer får mens. Kan du kontrollera det?

Och då är det okej att gnugga lite mot tjejen du dansar med? Hon ska bara känna sig uppskattad?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Tösen) skrev 2012-02-27 22:28:08 följande:
    Jag ser ståndet som ett bevis på uppskattning! Mysigt! Liksom att vakna med ett morgonstånd i ryggen :))
    Ja, det är alltid uppskattat:)
  • Anonym (Man)
    Anonym (Creepy) skrev 2012-02-28 10:24:59 följande:
    Och då är det okej att gnugga lite mot tjejen du dansar med? Hon ska bara känna sig uppskattad?
    Vart i mina poster har jag skrivit något om att gnugga sig mot tjejen? Ehh, läste mina poster igen och varken i min första post eller i RFSUs citat står det något om att det tillhör att gnugga när man får ofrivilligt stånd. Ehh. svammel.

Men tjejer som tror att alla killar som får stånd är svin och kåta borde lära sig mer om biologi.
  • Anonym (Creepy)
    Anonym (Man) skrev 2012-02-28 10:23:22 följande:
    Saxat ur RFSUs frågelåda. Varför får killar ofrivilligt stånd? Killar får stånd av massa olika anledningar; att man är kåt, tänker på sex/partners, att man får stimuland till exempel i en skakande buss, att man blir nervös, att man drömmer, av ingen anledning alls mm. Killar får stånd på massor av olika tillfällen, och det är vanligare i tonåren att man får det ofrivilligt, även om man kan få det i hela livet.

Ja, du hakade verkligen upp dig på det viktiga i diskussionen... Vilka andra tillfällen är det okej att låta omvärlden få veta att du har stånd? I hissen? I kön på ICA? På föräldramöten i skolan?
  • Anonym (Tjejen)
    prospicientia skrev 2012-02-27 22:53:14 följande:
    Jag har aldrig dansat så jag vet inte. Men i andra sammanhang lärde man ju sig kontrollera erektionen redan i 20-årsåldern. Glad Tänk så många som fick stånd på sexualkunskapen i grundskolan! Det skulle knappast ha hänt som vuxen.

Men om det nu är så många killar som får stånd under dans så blir man ju nyfiken på om tjejer ofta reagerar fysiskt också under dansen?  
    Om killen inte bara är full och jobbig, så självklart så händer det saker i våra kroppar också
  • Anonym (Man)
    Anonym (Creepy) skrev 2012-02-28 10:27:39 följande:
    Ja, du hakade verkligen upp dig på det viktiga i diskussionen... Vilka andra tillfällen är det okej att låta omvärlden få veta att du har stånd? I hissen? I kön på ICA? På föräldramöten i skolan?
    Vad tycker du man ska göra som man om man helt plötsligt får ett ofrivilligt stånd i hissen ??

Tycker det är osunt om man som kille ska bli mobbad för en sån sak som sjukvården säger kan hända helt naturligt närsomhelst.

Jag klankar inte ner på tjejer om de skulle råka få mens o man ser en blodfläck. Jag tycker mer, stackars henne. Hoppas hon får till nåt skydd och kan byta om nånstans.
  • Anonym (Creepy)
    Anonym (Man) skrev 2012-02-28 10:30:21 följande:
    Vad tycker du man ska göra som man om man helt plötsligt får ett ofrivilligt stånd i hissen ?? Tycker det är osunt om man som kille ska bli mobbad för en sån sak som sjukvården säger kan hända helt naturligt närsomhelst. Jag klankar inte ner på tjejer om de skulle råka få mens o man ser en blodfläck. Jag tycker mer, stackars henne. Hoppas hon får till nåt skydd och kan byta om nånstans.

Eh, du kan få två alternativ: 1. Försöka dölja att du har stånd. 2. Gå runt och trycka skrevet mot andra personer i hissen för att göra dem uppmärksamma på ditt naturliga tillstånd.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Creepy) skrev 2012-02-28 10:27:39 följande:
    Tur för dig att killar få stånd ofrivilligt annars skulle du nog inte få känna på något överhuvudtaget, så sur som du är lär du ju inte ens komma i närheten av en man
  • Anonym (Creepy)
    Anonym (Tjejen) skrev 2012-02-28 10:33:46 följande:
    Tur för dig att killar få stånd ofrivilligt annars skulle du nog inte få känna på något överhuvudtaget, så sur som du är lär du ju inte ens komma i närheten av en man

Jag tror verkligen att du är en tjej, verkligen.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tjejen) skrev 2012-02-28 10:29:51 följande:
    Om killen inte bara är full och jobbig, så självklart så händer det saker i våra kroppar också
    Mm det är ju det jag gissar och vet. Det syns bara inte på er på samma sätt som det gör på killar.

Men att killar ska bli mobbade och vara svin och allt möjligt för att vi har en grej som blir hård då, är väl att ta i och inte minst sagt väldigt ojämställt sätt att tänka och mobbande.

Tidigare fanns en tråd om offentlig ammning. Där gick kvinnorna riktigt hårt ut med att förklara för alla män hur naturligt det var att amma en bäbis som behöver mat. Hur då folk ska tåla att se ett naket bröst för att bäbisen faktiskt behöver mat. Det är ju rätt.

Men varför kan då inte kvinnor tåla att se ett stånd som faktiskt är under byxorna, då det är ju lika naturlig sak som att amma en bäbis. ??

Detta spär bara på min tro om att kvinnor inte vill ha jämställdhet utan kvinnor vill bara ha jämställdhet när det kommer till kvinnors kropp och sätt att vara. Men inte mellan könen.
Svar på tråden Stånd under dans