• Anonym (lögnare)

Lögn om körkort..

Jag behöver verkligen ett jobb. Jobbet som jag har chansen att få kräver körkort vilket jag saknar men har kört dom senaste 8 åren utan körkort, så jag kan köra mycket bra. Ska inte gå in i det varför jag inte har körkort. Söker ett jobb inom hemtjänst. Tror ni att dom kommer att fråga efter att se på körkortet på intervjun?
    Ska jag chansa?

• Svar på tråden Lögn om körkort..
  • Binegar
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 20:44:14 följande:
    Men poliserna sade det till min vän! Så poliserna angav det
    Du har alltså ingenting som stärker det du påstår så pass hårt att du vägrar vika dig en tum?
    Då vet du nog inte riktigt vad du dividerar om.
  • Anonym

Jisses, ta körkort för bövelen! Om du nu skulle få jobbet och de frågar inte efter körkortet utan antar att du har det och sen händer det något i samband med bilåkning  lär du bli uppsagd med omedelbar verkan!!!!

• Ebba Caroline
    Binegar skrev 2012-02-27 20:42:58 följande:
    Ja absolut. Jag blev bara lite fundersam på siffran, när du skrev 2, men jag har fått för mig 5 år. Men jag är som sagt inte säker och minns inte heller vartifrån jag har fått den siffran :)

De har ju ändrat lagarna nyligen...
  • Ebba Caroline
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 20:44:14 följande:
    Men poliserna sade det till min vän! Så poliserna angav det

Är fortfarande lagen som gäller...
  • Livsglad
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 15:53:34 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra. Vill så gärna ha jobbet, det skulle passa mig perfekt. Varför måste man ha körkort till allt nuförtiden? Nästan alla jobb kräver körkort, även städjobb. Jävla skit.
    Visst vill jag inte åka fast..1500 kr är mycket pengar om jag skulle åka fast i poliskontroll och få dagsböter.

JAG VILL FÅ ETT JOBB!!!!!!!
    Min man kämpade som ett djur för att ta körkort så han kunde få ett fast jobb. När han tagit körkort så sökte han jobb oavbrutet fick ett jobb , men då krävdes plötsligt inte körkortet eftersom det var ett så stort område av lägenheter att man var på samma ställe hela iden.

Känner även en som jobbar inom hemtjänsten i gbg området, där har de tjänst cyklar... Prova ett sånt jobb tjäna pengar och ta körkort sen!
  • Ebba Caroline
    Jonazid skrev 2012-02-27 20:45:25 följande:
    Pratar om landsbygden, det mesta av norrland är trots allt landsbyggd.

Jag vet då rätt många landsbygder som har kollektivtrafik... Om än inte så bra men den finns så att folk kan ta sig till och från jobbet.
  • TwistedSister
    Binegar skrev 2012-02-27 20:41:46 följande:
    Du får gärna referera till en av Svea Rikes Lagar som bekräftar det om du nu är så säker.
    Jag har inte själv läst någon sådan lag, men jag lyssnar på vad polisen har att säga eftersom jag räknar med att de vet vad de pratar om.
    Jag tror inte poliser kan alla lagar, även om de borde ha hyfsad koll på på just denna. Men, de kan också ha varit lite trötta och valt att se mellan fingrarna.
  • Binegar
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 20:33:57 följande:
    NEJ! Känner en person som såg en alkoholpåverkad man köra i trafiken och ringde polisen. Då polisen kom på platsen, hade mannen hunnit stanna bilen och satt bara där framför ratten och luktade starkt alkohol. Polisen sade till min bekant att de inte kan göra något eftersom de har inte SETT personen att köra bil.
    Det räcker med att nyckeln sitter i tändningslåset. Den behöver inte ens vara omvriden.
    Om det var så i ditt fall att den här mannen hade nyckeln i t.ex. fickan, DÅ kan jag tänka mig att de inte kunde göra något (har inte läst lagen som stärker detta, någon kunnig får gärna hoppa in här). Men så fort nyckeln sitter i, omvriden eller ej, så ligger du risigt till.
  • Binegar
    TwistedSister skrev 2012-02-27 20:48:00 följande:
    Jag tror inte poliser kan alla lagar, även om de borde ha hyfsad koll på på just denna. Men, de kan också ha varit lite trötta och valt att se mellan fingrarna.
    Nej de kan säkerligen inte hela boken utantill som är på X antal tusen sidor. Trötta och trötta. Jag kan i så fall tänka mig att de hade "bättre saker för sig" just då, än att slösa mer tid på mig. Jag fick som sagt en tillsägelse, fick hoppa ut ur bilen, låsa den och gå därifrån. Jag förstod de, jag hoppas själv vara en av de en vacker dag, så jag respekterade det. Och jag hade ju absolut inte satt mig i bilen om jag visste att det inte var okej.

Det finns ju större busar på Sweden Rock att hålla reda på, än lilla mig. I alla fall just i den stunden ^^
  • Knappamamma

nej jag tror inte att de kommer att kräva att se ditt körkort men framkommer det att du sen inte har körkort och din arbetsgivare får reda på det så är det fog för avsked för då har du ljugit och anställningen kräver körkort
    vill du riskera att få en sämre chanser i framtiden så varsegod fortsätt så här, annars väx upp, sluta köra bil när du inte har körkort och ljug inte om någon som blir olagligt i arbetsgivarens/allas ögon

Svar på tråden Lögn om körkort..