• Anonym (lögnare)

Lögn om körkort..

Jag behöver verkligen ett jobb. Jobbet som jag har chansen att få kräver körkort vilket jag saknar men har kört dom senaste 8 åren utan körkort, så jag kan köra mycket bra. Ska inte gå in i det varför jag inte har körkort. Söker ett jobb inom hemtjänst. Tror ni att dom kommer att fråga efter att se på körkortet på intervjun?
    Ska jag chansa?

• Svar på tråden Lögn om körkort..
  • Binegar
    Jonazid skrev 2012-02-27 20:25:26 följande:
    Ja kör inte alls utan kort, men är valet bidrag eller olovlig körning enkelt val.
    Japp. Bidrag helt klart i väntan på att annat jobb/körkortet dyker upp.
    Men jag kanske är extrem? Just eftersom jag siktar på att bli polis.
  • MrsAssault
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 20:23:48 följande:
    PÅ ts låter det som att hon ens aldrig har tagit körkortet.
    Ok då är det en annan femma.
  • Jonazid
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 20:24:33 följande:
    Bara skaffa ett jobb då (där man inte behöver körkort) så har du inkomst till att ta körlektioner ochs edan ditt körkort på.
    Alla jobb går ej ta sig till med kollektiv trafik. I vissa delar av landet finns inte ens kollektiv trafik.
  • Anonym (lögnare)
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 20:23:48 följande:
    PÅ ts låter det som att hon ens aldrig har tagit körkortet.
    Nej inte tagit men varit nästan klar med den. Klarade körskolan, var beredd att köra upp men då gjorde jag något dumt. Hur tror du att jag annars kan köra? Måste ha lärt mig det någonstans, sånt lär man sig inte själv.
  • Ebba Caroline
    Jonazid skrev 2012-02-27 20:28:31 följande:
    Alla jobb går ej ta sig till med kollektiv trafik. I vissa delar av landet finns inte ens kollektiv trafik.

Ja, då får man flytta eller LÅNA pengar till körkort och sedan bil. Vilka delar av landet ahr inte kollektivtrafik?
  • Wittra
    MrsAssault skrev 2012-02-27 20:22:40 följande:
    En kompis fick böta 500 spänn i somras. Vad jag menar är att ni får det att låta som att alla som har körkort har gått utbildningar och skit. När min styvmor tog körkort fick man mc-kort på köpet tex. och det är mkt som tillkommit sen de flesta tog sina lappar.

TS kanske klantade sig under prövotiden, kan ju varit nån skitgrej bara, och har då gått alla utbildningar och klarat testerna trots att hon inte har själva plastbiten...

Extremt konstigt, för polisen behöver inte kortet i handen för att kolla om du kör lovligt eller inte. Att 40-talister fick massa körkort på köpet har väl att göra med att man inte rikigt såg på riskerna på samma vis. Personligen skulle jag aldrig livet sätta mig på en mc, även om det stod tillåtet på körkortet. Säger sig ju självt att det är en helt annan sak att köra mc än bil. Dessutom är man mycket mer oskyddad som mc-förare. 

På TS låter det ju som om hen aldrig ens försökt ta körkort...    
  • Wittra
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 20:28:47 följande:
    Nej inte tagit men varit nästan klar med den. Klarade körskolan, var beredd att köra upp men då gjorde jag något dumt. Hur tror du att jag annars kan köra? Måste ha lärt mig det någonstans, sånt lär man sig inte själv.

ameh, om du snubblade på målsnöret är det ju inte långt kvar. Vad gjorde du egentligen ?
  • Butterscotch

Om du nu kör så bra ts är det väl bara att boka tid för en uppkörning? Det kostar inte så mycket pengar. Om du behöver låna av någon kan du ju snabbt betala tillbaka när du får din första lön.

• Ebba Caroline
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 20:28:47 följande:

Jag lärde mig att köra själv med föräldrar utan körskola, så det går. Men jag fattar fortfarande inte varför man kör utan i 8 år! Gjort nåt dumt brukar innebär att man inte får ta på 2 år.
Svar på tråden Lögn om körkort..