• Anonym (lögnare)

Lögn om körkort..

Jag behöver verkligen ett jobb. Jobbet som jag har chansen att få kräver körkort vilket jag saknar men har kört dom senaste 8 åren utan körkort, så jag kan köra mycket bra. Ska inte gå in i det varför jag inte har körkort. Söker ett jobb inom hemtjänst. Tror ni att dom kommer att fråga efter att se på körkortet på intervjun?
    Ska jag chansa?

• Svar på tråden Lögn om körkort..
  • MrsAssault
    Wittra skrev 2012-02-27 20:13:15 följande:
    ...nej man KÖR inte MED själva KORTET, men kortet i sig är ett kvitto på att man gått en utbildning. Att man blivit bedömd som kapabel förare. Det handlar inte om att köra bra eller dåligt, det handlar om att kunna hantera ett fordon, att begripa risker etc.

Ditt resonemang ligger på samma nivå som TS. Och nej, man får fan inte böter av att glömma kortet hemma. Har du blivit fullständigt galen eller? Polisen är såpass modern idag att de kan se om du har körkort eller inte, oavsett om du bär med dig körkortet eller inte!  
    En kompis fick böta 500 spänn i somras. Vad jag menar är att ni får det att låta som att alla som har körkort har gått utbildningar och skit. När min styvmor tog körkort fick man mc-kort på köpet tex. och det är mkt som tillkommit sen de flesta tog sina lappar.

TS kanske klantade sig under prövotiden, kan ju varit nån skitgrej bara, och har då gått alla utbildningar och klarat testerna trots att hon inte har själva plastbiten...
  • Jonazid
    Modgun skrev 2012-02-27 20:20:27 följande:
    Ett rickspucko även du då.
    Hur vore det med att ta ett enkelt test och få köra lagligt.?inkomst behövs för körlektioner.
  • Ebba Caroline
    MrsAssault skrev 2012-02-27 20:22:40 följande:
    En kompis fick böta 500 spänn i somras. Vad jag menar är att ni får det att låta som att alla som har körkort har gått utbildningar och skit. När min styvmor tog körkort fick man mc-kort på köpet tex. och det är mkt som tillkommit sen de flesta tog sina lappar.

TS kanske klantade sig under prövotiden, kan ju varit nån skitgrej bara, och har då gått alla utbildningar och klarat testerna trots att hon inte har själva plastbiten...

PÅ ts låter det som att hon ens aldrig har tagit körkortet.
  • Anonym (lögnare)
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 20:14:12 följande:
    Du har faktiskt mer eller mindre gonom hela tråden inte förstått att det du gör är olagligt...
    Jag har inte sagt något om det. Alla vet att kör man utan körkort så är det olagligt..man behöver inte nämna det eftersom alla förstår väl det. Fildelarna är också olagliga
  • Ebba Caroline
    Jonazid skrev 2012-02-27 20:23:42 följande:

Bara skaffa ett jobb då (där man inte behöver körkort) så har du inkomst till att ta körlektioner ochs edan ditt körkort på.
  • Ebba Caroline
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 20:24:33 följande:

Bara skaffa ett jobb då (där man inte behöver körkort) så har du inkomst till att ta körlektioner ochs edan ditt körkort på.

Alternativt låna pengar.
  • Ebba Caroline
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 20:24:05 följande:
    Jag har inte sagt något om det. Alla vet att kör man utan körkort så är det olagligt..man behöver inte nämna det eftersom alla förstår väl det. Fildelarna är också olagliga

Bara att läsa dina inlägg så inser man att du inte har fattat vad i det du gör som är olagligt.
  • Jonazid
    Ebba Caroline skrev 2012-02-27 20:20:41 följande:
    Hemjstänsen (det ts har slkt/ska säka) kör man I jobbet varje dag...
    Ja kör inte alls utan kort, men är valet bidrag eller olovlig körning enkelt val.
  • Binegar
    Anonym (lögnare) skrev 2012-02-27 17:15:15 följande:
    FL kan inte kränka integritet samt finns det inga bevis på att jag kör utan körkort inte heller om tråden är påhittad. För att åka fast måste polisen ta en då personen kör fordon, alltså KÖR, borde ni alla körkortsinnehavare veta, står i teoriboken. Vilket skämt!
    Polisen tar ingen för rattfylla heller om fordonet står still...
    Att köra utan körkort ger dagsböter...
    Det märks att du inte tagit körkort eller läst och förstått vad som gäller.
    Du åker dit för rattfylla så snart du sitter påverkad i förarsätet, med nyckeln i tändningslåset, men med en avstängd motor.

Det blev jag själv varse om på Sweden Rock för någon sommar sedan. Jag var påverkad, hoppade in i bilen och vred om nyckeln för att få igång fläkten. ENBART för att få en lugn stund och för att få svalka av mig lite. Jag skulle INTE köra en meter. För jag kan reglerna. Men att man kunde åka dit enbart på grund av det visste jag faktiskt inte. Det var riktigt varmt, därför satte jag mig där, och jag fick mig en rejäl fingervisning av polisen som var på plats och det gör jag ALDRIG mer om.

"För att åka fast måste polisen ta en då personen kör fordon, alltså KÖR, borde ni alla körkortsinnehavare veta, står i teoriboken. Vilket skämt!"

Det borde du med veta, om du nu är så duktig och har kört utan körkort i 8 år.
  • Ebba Caroline
    Jonazid skrev 2012-02-27 20:25:26 följande:
    Ja kör inte alls utan kort, men är valet bidrag eller olovlig körning enkelt val.

Enkelt val för mig med, jag tar bridrag. Jag riskerar inte mitt och andras liv samt böter och fängelse för att göra utan kortet.
Svar på tråden Lögn om körkort..