• Barbaboo

Vi som är gravida efter upprepade missfall

Hej tjejer!

Tänkte att vi som är gravida och kanske kommit några veckor in på graviditeten (bestäm själv när du känner att du kan ta till dig att du faktiskt är gravid nu, tog fram till v 14 för mig ungefär) kan samlas här för att samtala om lyckan, hoppet och oron som medföljer det vi gått igenom...

Känner mig själv väldigt upp och ner i känslorna.. ena dagen ska jag bli mamma.. andra dagen är det någonting som stör min lycka.. många funderingar som vi kanske kan bolla med varandra.

Jag är gravid 22+6 idag.
    Enligt RUL i v 19 såg allt tip-top ut med min lilla tjej, och hon hade växt som hon skulle från KUB-testet i v 12.

Väntar på att få komma till Bvc och lyssna på hjärtat och mäta magen om cirka 2-3 veckor, längtar.

Bebben sparkar flera gånger varje dag och jag är så lycklig över det, det är min trygghet kan jag säga!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-02 19:39
    Den 25 juni föddes vår lilla dotter och vi är så lyckliga hela familjen.

Fortsätt kämpa alla :)

• Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall
  • Najje79

I morse kom slemproppen (eller fibrinpropp som maken har lärt sig idag den också kallas... ), så min man är lite stissig, jag är kolugn, hoppas han lugnar ner sig då när det verkligen gäller Glad. Jag har inga känningar, hade ganska rejäl mensvärk och ont i ryggen i går som kom och gick under dagen men känner hittills inget idag, så det är nog inget på gång. Hoppas de kan hålla sig inne 3-4 veckor till.

• Den lilla M

Najje: Åh va spännande!! Den kan ju komma långt före själva förlossningen startar men nu har det börjat gå åt det hållet iaf. Vilken vecka är du i nu (tycker nyss att du plussade, tiden har gått snabbt!)? Tvillingar kommer väl ofta nån vecka innan utsatt BF. Håll oss uppdaterade!! Kram på dig

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Mini 82

Oj här händer det grejer, grattis lilla M till lyckat kub:)
    Naje, när är det beräknat? kan inte vara långt kvar. Spännande!!

• Najje79

Jag är i v 32 (v 33 på tisdag). Jag har BF 1/5, men jag har haft på känn från början att de kommer komma mycket tidigare, jag har satt v 36 (alltså om ca 3 veckor) som mål, hoppas de inte kommer ut innan dess! Jag har som sagt inga känningar och jag tror det är några veckor kvar, men vem vet...

• Ninninn

Lilla M: Ska du börja jobba igen efter v.16 eller ska du vara sjukskriven hela graviditetern?

• Barbaboo

Najje! Herrejösses vilken spännande tid :)

Jag är sååå glad att det går bra för dig och oss andra, tänk, visst hoppades vi att det till slut skulle gå hela vägen, men jag hade mina tvivel och hopplöshet också!

Men snart så har du dina små hos dig och jag får vänta mindre än 4 månader innan min sessa är här

• Mini 82

Hoppas de stannar några veckor till Najje, kul med tvillingar:) mina småsyskon är det och när de föddes var det de största tvillingarna som fötts på östra Sjukuset i Gbg sen 50-talet. Herregud min mamma var bara en enda stoooor mage. Men det var jättehäftigt!!

Ego: v.17 idag och har varit på arbetsintervju imorse som gick bra:) tänker inte berätta att jag är gravid förrän jag ev fått jobbet. Är det ok tycker ni? Det är ett mammavik på ett år, så det är ju inte helt kul för dem kanske. Men jag fick sparken från mitt förra jobb dan efter jag berättade att jag var gravid (var en provanställning så jag kunde tyvärr inte göra nåt, de sa såklart att det berodde på annat men jag vet att det inte är sant). Är ju lite orolig för min SGI, är det någon som vet hur det funkar om man blivit arbetslös under graviditeten? Förhoppningsvis baseras den på min gamla lön istället för A-kassan. Oj långt det blev...

• Den lilla M
    Ninninn skrev 2012-03-05 08:14:44 följande:
    Lilla M: Ska du börja jobba igen efter v.16 eller ska du vara sjukskriven hela graviditetern?
    Ja jag ska tillbaka efter vecka 16 (dvs efter 16+6). Ska bli skönt att se lite folk igen !
  • Ninninn
    Den lilla M skrev 2012-03-05 10:29:07 följande:
    Ja jag ska tillbaka efter vecka 16 (dvs efter 16+6). Ska bli skönt att se lite folk igen !
    Ok va skönt att komma ut lite Men är de så bra tänkte jag eftersom kroppen nu har vant sig att bara vila å vara hemma? du kanske har ett lugnt jobb? vill ju själv bli sjukskriven nästa gång men då känns de så där att gå tillbax när man varit hemma så länge!
  • Den lilla M

ninninn. mitt jobb är relativt lugnt. Jobbar på kontor med eget rum och den "action" som jag är med om är ifall jag åker ut på kundmöten eller konferenser.
    Men jag tror att om man har ett tyngre jobb så kanske man ska tänka sig för. 

Svar på tråden Vi som är gravida efter upprepade missfall