Inlägg från: Make your own kind of music |Visa alla inlägg
  • Make your own kind of music

Ivf/FET Töserna 2012

Familjen Ekberg: Tack, det låter bra!. :) 

Mandelmusma: Haha.... nä, man kanske ska ta och sluta upp med att gå och titta på testet flera timmar efter det gjordes ;)  

Odessa: Tack!! :) 

Misstänker du att du är överstimulerad?
    Jag har själv inte blivit det men läst lite om det och att det finns olika grader av överstimulering.
    Skulle du svullna upp väldigt mycket och börja få svårt att andas så ska du åka in akut för då kan man ha vatten i lungorna och det kan vara ett farligt tillstånd.
    Vad jag har läst så tömmer de en på vatten. 
    Sen vet jag inte så mycket mer om detta.
    Hoppas någon annan kan ge mer information.

Har det blivit värre?

Har läst att överstimulering kan vara ett positivt tecken snarare än negativt.
    Har inte fått någon förklaring till varför det skulle vara så dock.
    Men flera som varit överstimulerade här på familjeliv har sen också visat sig vara gravida. 
    Så då hoppas vi ju på att detta kan bringa något gott. ;)

Blåskatarr och urinvägsinfektion är väl ungefär samma sak? 
    Oavsett, så misstänker du att du har det så är det nog inte dumt att kolla upp det!
    Jag hade en rejäl urinvägsinfektion en gång och fick äta antibiotika. Men är det en mildare variant så är det vila och mängder av vatten som gäller. Men det vet du ju såklart redan :)
    Och tranbärsjuice är ju ett husmors tips som jag kört med vid mildare varianter och som gjort susen.

Tror iaf inte att du behöver oroa sig. Men ibland är det ändå skönt att ta det säkra före det osäkra och be en expert göra ett utlåtande :)

Krya på dig!

Mandelmumsa: Tycker du ska kolla upp det! Om din klinik har stängt för sommaren så åk in till gynakuten. Har du ringt sjukvårdsupplysningen?  Det är bättre att ta det säkra före det osäkra!! Ont i blåsan när man kissar låter ju onekligen som blåskatarr ( här är en länk som beskriver symptomen: www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Urinvagsinfektion/ ).
    Hoppas det blir bättre och du får krya på dig! 

Låter klokt att du kollar upp det. Gör du det redan idag eller avvaktar du till imorgon?

Det kändes bra att vakna upp i morse, tack :)
    Och ja, jag gjorde ett nytt test. Apoteket Hjärtats test vilket även det var positivt :) Ligger bland mina bilder.
    Nu avvaktar jag några dagar, sen testar jag igen för att se så det inte blir svagare.
    Vårt missfall kom ca en och halv vecka efter TD förra gången så de närmsta två veckorna nu kommer att kännas lite extra nervöst. Hoppas därför på att symptomen kan komma igång rejält.
    Har fått för mig att jag känt av ett svagt illamående vid några tillfällen. Mest på kvällen när jag blivit trött.
    Och igår när jag promenerade med min mamma för att köpa test och vi gick runt i ett köpcentrum för att kolla in rean så blev jag så sjukt trött och lite yr så jag fick sätta mig ner en stund.
    Vet inte om det är på riktigt eller inbillning, kan väl vara som så att man känner efter lite extra :)

Tack Csillag! :)
    Hur går det för dig? Kram.

Jazmine25: Förstår hur du känner! Den här veckan och särskilt de sista dagarna har varit jättejobbig. Pendlat mellan hopp och hopplöshet. Jag håller tummarna stenhårt att det ska gå bra den här gången för er! {#emotions_dlg.flower} 

Mandelmumsa: Vad bra att det inte var något allvarligt.  Måste kännas skönt att veta! 

Familjen Ekberg: Åh, vad underbart att du snart är vid vecka 12!! Det kommer gå finfint ska du se! :)
    Uvi bör man kolla upp som gravid. Kontakta antingen vårdcentralen eller din mödravård.

Mandelmumsa skrev 2012-07-01 18:35:28 följande:
    Ja det var skönt att höra! Läkaren sa också att överstimuleringen inte är något som påverkar graviditetschansen negativt.
    Du ska se att det här snarare är ett positivt! tecken ;)

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012