Mandelmumsa skrev 2012-07-10 08:37:15 följande:
Tack gumman för ditt stöd! Betyder så mycket! :) I morse såg mina bröst ut som två svullna koner, så nog är det något som inte är som vanligt ändå! Har drömt precis HELA NATTEN om huruvida jag är gravid eller ej! Väntan är jobbig men jag vågar inte testa! Ingen mens än iaf peppar peppar!
Jag tycker inte du behöver testa något mer! Risken är som sagt att testandet bara gör dig orolig! Lärde mig vid mitt utomkved att om det är tvillingar så kan hormonerna vara lite tröga i starten, fattade det som hormonnivån då kan vara LÄGRE än om det hade varit ETT barn. Därför tänkte de ett tag att jag kanske väntade tvillingar, för min hormonnivå var väldigt hög för att vara ett utomkved, men lite för låg för att vara en normal graviditet. Det kan vara därför du inte känner så mycket. Det kan också säkert göra att ett veckoindikatortest skulle bli lite missvisande. Så jag skulle lagt ner testandet och väntat på ultraljudet. Det är ju konstaterat att du är gravid, sen får ultraljudet avslöja resten :) Och den där rosaröda strimman kan du lägga till historien, den betyder ingenting! Ha en bra dag!
Se där!

Tror på att det kommer gå vägen denna gång jag...
Förstår det är jobbigt med ovissheten. Var det lördag du hade TD? Var det 14 eller 16 dagar sedan du gort ET då?
Jag hade TD 14 dagar efter ET och då visade det rätt så starkt positivt.
Tror tyvärr inte att det är tvillingar. Har hört att man då brukar må mycket sämre och att illamåendet brukar komma tidigt. Är idag i v 5+5 och inget direkt illamående att prata om. Lite diffust kan jag ibland få för mig om jag är väldigt trött eller hungrig, men det kan lika gärna vara inbillning.

Ingen järnsmak som många pratar om, däremot kan jag ibland tycka att det luktar järn. Skumt :)
Sen har ju de tester jag gjort, nu i helgen iaf, varit väldigt starka. Så det måste ju innebära att HCG är rätt högt. Så om HCG ska vara lågt i början vid tvillingar så är ju det ännu ett tecken på att det förmodligen inte är det.
Jag bara hoppas att det finns åtminstonne ett litet pyre inne i min livmoder, som växer och frodas!
Ororar mig för mf och ofostrig graviditet.
Hoppas så att vi ska slippa gå igenom mer nu... Usch, denna oro.