• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

Hm, de ringde från kliniken och mina prover visade på lite för låga hormonvärden så jag får höja min gonal-f dos till 225 från 150. Är detta något jag bör oroa mig över?

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-10-23 19:31:09 följande:
    Fidelis: tycker inte du ska oroa dig för det. De höjde mig med!
    Thunderkatten skrev 2012-10-23 19:34:45 följande:
    Jag höjde två eller tre gånger...

Skönt att höra att fler har fått höjt. 

Thunderkatten, vilket försök är du på? Fick de ut många ägg efter du blev höjd två ggr?

Tant Groda, hur gick ditt äggplock? 
  • Fidelis ad urnam
    Thunderkatten skrev 2012-10-23 20:06:13 följande:
    Jag fick starta riktigt lågt pga min pco. Kommer ihåg att jag fick höja två ggr för först så tog det sig inte alls. Och efter en höjning så blev det ok men efter en till så kom det flera blåsor. Kommer inte riktigt ihåg om jag fick höja en tredje gång sista dagarna. Det var i mars så jag har glömt mycket. Sprutade i alla fall i tre veckor, kändes ruskigt segt men man vande sig vid att ta sprutor. :) Hade 13 äggblåsor på senaste vul om jag inte kommer ihåg fel. De fick ut 8 snygga ägg varav 4 blev befruktade. Ett fick jag som ET och de andra tre gick till frysen. Embryot från FET nr 2 hänger kvar än så länge. Gick in i vecka 12 igår. :)

Så du är gravid? Hängde inte med alls på det

Ok, men då behöver jag inte stressa upp mig pga det kanske.

Tycker inte att Jag känner så mycket av sprutorna, men det kanske inte alla gör eller så kommer det mer nu med höjd dos.
    Tant Groda skrev 2012-10-23 19:52:07 följande:
    Jag fick ut 7 ägg idag och de verkade nöjda. Imorgon får jag min dom!

Jag fick först höja och sen sänka mina doser

Tant Groda skrev 2012-10-23 19:52:07 följande:
    Jag fick ut 7 ägg idag och de verkade nöjda. Imorgon får jag min dom!

Jag fick först höja och sen sänka mina doser

Håller tummarna!
  • Fidelis ad urnam
    Thunderkatten skrev 2012-10-23 21:01:32 följande:
    Japp, fick plus efter senaste FET i augusti. :) Kände inte nån effekt av sprutorna förrän sista veckan. Då började det spänna rätt bra i äggstockarna.
    Jag har tagit sprutor sedan i onsdags, så snart en vecka. 
  • Fidelis ad urnam

Jag har nu gjort mitt vul, 7 stora äggblåsor. Lämnade blodprov och ska i eftermiddag få veta när jag ska ta sista sprutan

• Fidelis ad urnam

Jag måste köra på 225 dosen under helgen och ska göra en till koll på måndag med VUL och blodprov. Så äggplock blir troligtvis på torsdag eller fredag nästa vecka. 
    Segt.... 

• Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-10-26 17:16:27 följande:
    är nu ruvare;) 2 till frys!

Grattis! Håller tummarna för alla som ruvar just nu
  • Fidelis ad urnam

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!
    På onsdag är det dags, jag bara skakar. Började, efter jag lagt på, att skratta och sedan storgrät jag en bra stund.
    Äggmognadsspruta ikväll kl 20 och sedan ska vi infinna oss i falun på onsdag kl 08.00. Fy så nervös jag är
    Återinsättning på fredag om det är färre än 5 ägg som kan odlas och på måndag om det är fler än 5 ägg.  

• Fidelis ad urnam

allt detta sker mitt i en hemtenta, tror ni jag har svårt att koncentrera mig på den?

• Fidelis ad urnam

Dum fråga kanske, men är det mjuka kläder som gäller inför äggplocket? Tänkte på att det kanske är skönast efteråt?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012