• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

Tant Groda skrev 2012-11-05 14:10:12 följande:
    Ruvardag 12 är jag på!
    Det innebär att mitt hcg ligger på 31 kliniken räknar på 50, men gravtest visar positivt på 20-25. Så antingen är jag låghormonare, embryot kan ha fäst senare, men kan också var ett missfall! Eller att hag helt enkelt inte är gravid
    ok. Håller tummarna för att de första två alternativen
    Vilket försök är du på? 
  • Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-05 14:20:58 följande:
    Jag är på mitt första försök! Så jag har 2 försök kvar om vi inte lyckas.
    Jag hoppas ändå på en graviditet
  • Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-05 14:27:30 följande:
    Vi får se. Hoppas inte allt för mycket!
    förstår dig dock på den punkten. Jag vill så gärna bestämma mig för att det har tagit sig, speciellt då läkaren lät så positivt till förutsättningarna och så säker på sin sak. Men rädslan för besvikelse är för stor. 
  • Fidelis ad urnam
    Lac2010 skrev 2012-11-05 16:46:29 följande:
    Hej tjejer. Fick bekräftat idag att det va mf.. Så sitter nu i soffan med sonen och myser och bara kramas. Fick ta ett piller på kliniken, sen fick jag 4 till med mig hem..att ta på onsdag för att få igång allt..så kallade abortpiller..känns ruttet att få ta dom. Usch! Mår som en påse skit! Men mitt i alla tårar ringer min mormor och säger att det är väl klart att lillprinsen ska ha ett syskon..säg till i mars när ni flyttat klart och är på plats på nya stället så betalar vi nästa FET. Vilket kommer bli det sista.. Älskar mina morföräldrar! De fick mig att le en dag som denna! ❤
    Jag beklagar så så mycket  
    Kramar 
  • Fidelis ad urnam

hur är det med stress och IVF? Ska man undvika stress eller är det en myt?

• Fidelis ad urnam

En till fråga, varför ligget testdatumet så långt från återinsättning av embryot? 

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-06 13:44:18 följande:
    Fidelis: td är väldigt olika beroende på vilken klinik man tillhör. Jag hade test dag 12 och fick ta blodprov.
    Jag har testdag 18 och då med ett graviditetstest som vi fick med. 2 dagars odlat embryo 
  • Fidelis ad urnam

Det är lite drygt att ruva. Jag måste hela tiden intala mig själv att det är för tidigt att känna någonting och att det jag känner med 99% säkerhet beror på progesteronet. 

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-07 10:36:38 följande:
    Jag tänker likadant. Svårt att veta vad som är symtom och vad som är menssmärtor!
    Jag känner något, men vet inte vad det är.
    Precis. Skitdrygt. 
    Jag har de senaste dagarna fått sjukt mycket flytningar, men är det pga progesteronet eller är det för att jag kanske ska få mens?
    Mina bröst är extremt ömma, men är det pga progesteronet eller mens?
    Jag är extremt känslosam och gråter för allt, men är det pga progesteronet eller mens?
    Det ömmar i magens nedre del, sticker och drar. Men är det progesteronet eller mens?!

Ja du ser 
  • Fidelis ad urnam

och jag satte in embryot i fredags, så jag kanske inte ens ska kunna känna någonting så då är ju allt progesteronet eller mens

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012