• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

Vad ska man tänka på när man ruvar? Några bra direktiv?

• Fidelis ad urnam

Nu säger de säkert så här till alla, men läkaren sa att vi fick tillbaks ett guldägg och att mina slemhinnor ser jättefina ut. Så odsen ser bra ut. Fick en blodförtunnande medicin också och ska få ta progesteronet till slutet av första trimestern

• Fidelis ad urnam
    Csillag skrev 2012-11-02 15:39:20 följande:
    Skönt du fick blodförtunnande,de hade jag oxå.Enda gången de fungerat.Annars behöver du inte tänka på nått.

Man ska leva som vanligt.

Ju mer man tänker på att man ruvar ju mer psykiskt sätter de sej o kan bli en spärr.

E du van att träna så träna som vanligt.Ju mer man rör sej,ju mer blodcirkulation,vilket bara är me än positivt!

Vete kudde dom första två dagarna.

Annars kan man inte göra så mkt..går inte styra.

Skönt att höra ni fick tillbaka ett guldägg-

Håller tummarna på att de ska fäst innom dom närmaste dagarna.

Dm va ju bara odlade 2 dagar va?Då tar de ju längre tid för att fästa.

Sålev som vanligt. 

De odlade 3 ägg.
  • Fidelis ad urnam
    Ah77 skrev 2012-11-02 17:53:10 följande:
    Håller tummarna! Undrar, varför blodförtunnande? Vilken klinik går du på? :)

Går i Falun. Hon sa att det var för att förminska risken för missfall och blodproppar
  • Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-11-02 19:40:56 följande:
    Fidelis: får alla det i Falun?

Ingen aning faktiskt.
  • Fidelis ad urnam
    Lillan15 skrev 2012-11-02 21:02:41 följande:
    Nej. Jag har fått bett om det. Denna gång har VC läkare skrivit ut det till mig. Trombyl 75 mg 1*1.

Det är Trombyl 75 jag har. Min läkare, som satte in embryot, lade till det för mig och sa att det är för att minska risken för missfall och blodproppar.

Jag litar på dem och tar det som skrivs ut
  • Fidelis ad urnam

Tror ni att det är någon fara att äta kontrollerat enligt Viktväktarna när man ruvar?

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-11-03 09:36:58 följande:
    Fidelis: Nej det tror jag inte. Man äter vanlig mat med vv, bara ner "rätt". Hade det varit en annan diet du gick på där man utesluter delar i kostcirkeln hade jag absolut avrått dig att fortsätta!

Det är det jag älskar med Viktväktarna, att man inte utesluter någonting. Testade GI en gång och det fungerade inte alls. Blev Knäpp av att inte få äta allt jag kände att jag behövde få i mig.
  • Fidelis ad urnam

Jag har ett missfall i bakgrunden, men tror inte jag fick Trombyl pga det. Läkaren lade till Trombyl och sa att fot var mot blodproppar och minimera risken för missfall. Sköterskan sa det samma när vi pratade om det. Vem är då jag att ifrågasätta dem? Läkaren har mångårig erfarenhet och vet säkerligen vad hon gör.

Så jag tänker inte tro att det är dåligt för mig eller oroa mig. De vet vad de gör.

• Fidelis ad urnam
    LisaW81 skrev 2012-11-03 20:38:44 följande:
    Jag tycker du gör helt rätt Fidelis som litar på läkarna!

Ja det var bara de jag ville poängtera
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012