• Fidelis ad urnam

Ivf/FET Töserna 2012

Kom precis på en sak. Om det går bra och de får några/något befruktat ägg för återinförsel, kommer jag kunna fortsätta äta enligt VV under ruvningen eller hur funkar det?
    Händer det ofta att äggen inte befruktas och man inte ens får föra in något?
    Googlade på IVF bloggar men lade ner det ganska snabbt, vill inte läsa om alla det inte har gått bra för. Måste tro att det kommer lyckas även om jag vet hur statistiken ser ut.

Jag är sjukt nervös  

• Fidelis ad urnam

En till fråga. Hur snabbt får man veta om äggen har befruktas, om äggen såg bra ut och gick att befrukta osv?

• Fidelis ad urnam
    Tant Groda skrev 2012-10-30 20:34:32 följande:
    Fick också veta dagen efter, och sen fick jag tillbaka mitt dagen efter!

Mitt andra ägg klarade sig inte, så inget till frysen för oss. Tror tyvärr att denna ivf inte kommer att lyckas för oss

Varför tror du inte det?
  • Fidelis ad urnam

Nu sitter jag på kliniken med en slang i armen, sjukhusrock på och sexiga sjukhusstrumpor på fötterna. Nervös

• Fidelis ad urnam

Jag är färdig, vet inte hur många ägg de fick ut utan det får vi veta om ett tag. Det gjorde inte ont och jag har inte ont. Gick över förväntan.

• Fidelis ad urnam

3 ynka ägg, inte så bra kanske. Men de anser inte att hoppet är kört för det. Nu väntar vi på labbet för att få veta hur de ska föra ihop ägg och spermier.

• Fidelis ad urnam
    Lac2010 skrev 2012-10-31 21:57:11 följande:
    Här har ni en som är förtvivlad idag.. Vart på vul och han såg inget hjärta.. Såg ju ett hjärta för en vecka sen.. Så jag skulle ställa mig in på att det inte går vägen.. Så imorgon blir det att ringa gyn i min hemkommun och be dom om ett andra utlåtande. Finns där inget hjärta så får jag väl något äckligt piller att stoppa i mig så blödning kommer igång.. Känns så jävla trist! 9+5 idag..men han mätte den lilla till bara 7+5..så hoppet rann nog ut.. ( vill bara gråta!!!

Jag vet hur det känns gumman, så så ledsen för er skull. Kramar om
  • Fidelis ad urnam

Det känns lite hopplöst här. Med bara tre ägg är jag inte hoppfull men trots att jag redan nu vet att det inte har gått vägen fasar jag för samtalet. Allt blir ju svart på vitt då.

Så surt att vårt första försök skulle gå fel så tidigt

• Fidelis ad urnam

Det blev TRE embryon av de tre äggen! Insättning på lördag förmiddag! Yey!

• Fidelis ad urnam

AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!!
    Pga sjukdom på kliniken sätts embryot in redan i morgon kl 13,20! Helt plötsligt gick allt lite snabbare än jag tänkte mig :-P 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012