• Mandelmumsa

Ivf/FET Töserna 2012

Är på din linje Iiwa. Ska man tro på allt som skrivs skulle man väl bara få ligga apatisk i soffan hela dagarna och inte göra någonting! Tror man ska leva som vanligt bara, både vad gäller sex och träning! Det skulle inte finnas många barn om minsta rörelse framkallade missfall! :)

• Mandelmumsa

Make your: Åh så skönt att ET gick bra och vad roligt att du fick två tillbaka! Hur gick resonemanget där? Hade ni bett om det innan? Har ni gjort många försök? Vi har bett om två denna gång men vet inte om vi får det. Hade varit kul om vi båda skulle ruva på två! :) Angående TD så har jag alltid fått 16 dagar efter ET.

• Mandelmumsa

Make your: Det är min sjätte sprutdag idag och ska spruta 10 dagar som sist. Har UL på tisdag. Vi gör alltså ett helt nytt försök då de i frysen är slut. Detta är det fjärde hela försöket och det blir den sjunde insättningen. Det är första gången vi betalar själva. ÄP och ET infaller runt midsommarhelgen så vi får se vilka dagar de väljer att göra det på!

• Mandelmumsa

Fick precis veta att läkaren har godkänt att vi får två tillbaka denna gång! :)) Känns spännande! Då ökar väl graviditetschansen lite grann iaf? Är det någon som vet hur mycket chansen ökar?

• Mandelmumsa

ET blir runt midsommarhelgen. Troligen odlas de i två dagar som alla våra tidigare har gjort. Alla ägg vi har fått tillbaka har varit felfria och vi har haft hör graviditetschans på dem. Ändå har det inte funkat. Så jag vet ju att det kan misslyckas även om allt ser tipptopp ut. Det är det som är det konstiga. Jag ska fråga om chanserna vid ET. Csillag, har du hört av läkare att de fäster lättare om de är två?

• Mandelmumsa

Jo jag känner till att riktlinjerna har ändrats och som du säger, det verkar väldigt olika från klinik till klinik hur de efterlevs. Har märkt att de på olika sätt vill försöka tillmötesgå önskemål där jag går. Men på Linnékliniken där vi ska gå i höst är de stenhårda med att det är ett embryo som gäller. Jag ska höra med min klinik hur stor chansen är att ett respektive båda två fäster. Det vore intressant att veta. Jag skulle mer än gärna ha tvillingar, min sambo är dock lite rädd för det :P Men jag vet att riskerna också är mycket större med tvillingar men det är jag beredd att ta. Och som du säger, det är ju större chans att bara ett fäster än att båda fäster!!

• Mandelmumsa

Tack Csillag vad du är gullig! :))
    Helt övertygad om att du har rätt i att det är dubbel glädje med två! Men som sagt, man får hoppas att åtminstone en tar sig denna gång!
    Tack Snölängtan! Såg det fint ut på UL?

• Mandelmumsa

Välkommen Förväntansfull!
    Jag skulle också vilja veta mer om den metoden!
    Att 7/8 blir befruktade är ett bra resultat! Tyvärr är väl risken stor att det neg testet stämmer med bara tre dagar kvar till TD, men det finns de som plussar på TD och även senare. Vilken ruvardag är du på, när gjorde du återföringen?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012