NL86 skrev 2012-03-08 07:06:13 följande:
Åh tack csillag! :) nu blev jag faktiskt lugnare! :) då kan jag försöka fortsätta njuta av detta och försöka övertala mig själv att den lilla faktiskt trivs i min mage och är här för att stanna! :)
Ska ringa och skriva in mig på mvc här i hemma trakterna nu. Om jag hade fått välja hade jag heller stannat hos den underbara personalen på kliniken men man får hålla tummarna att man får en trevlig en här med! :)
Hoppas ni får en bra dag tjejer! :)
Förresten var det nån som såg fuskbyggarna igår? Familjen som var med hade valt mellan ivf och att renovering men nu i slutet när de gjort klart huset berättade hon att dr lyckas med ivf och hon väntade en liten! Började gråta av lycka för deras skull!
Glöm inte tjejer: i år är vårt år!! :)
Nej du ska inte oroa dej.Dom testerna e normala vid en graviitet

Dom vill ju bara ha koll så de inte stiger.
Tråkigt att du inte får stanna hos kliniken.
jag stannar väl inte just hos kliniken,Men jag får välja mellan min bebisläkare och mvc.
Jag har ju haft samma läkare i 10 år nu så de känns tryggt.
Sen blir de inskrivning på Spec mödravården automatiskt om ja blir gravid då jag har både problem med att behålla barn och nu oxå äter levaxin för tsh värde.
MEN jag kan lova dej att de e värt varenda besök i slutändan.
Med tvillingarna hade jag läkarkontroll varannan dag,ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen, + tillväxt UL och dom akuta besöken och inläggning.
Jag lovar att under hela graviditeten tänkte jag bara,bit ihop för om några månade så kommer e ut nått underbart.
Å jag lovar,de va värt
de.De va soom bortblåst direkt när man sett barnen.
Jag skulle gå igenom en sn graviditet 20 ggr om jag vetat att de blir en bebis i slutändan.
Varenda spruta,hormontablett,kräm,plåster,blodprov,Vul o allt annat vi går igenom för att försöka lyckas är värt varenda sekund av när bebisen ligger där.
Ge inte upp flickor!!
jag har 2 mirakel barn hemma mot alla odds som läkarna sa.
de fanns inte i deras värd att jag skulle lyckas,varken på provtagning eller VUL.
Allt gick emot mej men jag lyckades.
O de kommer vi alla göra (jag igen hoppas jag)
så NL, jag förstår din oro,Men jag lovar dej att proverna görs för säkerhetsskull.Inget du behöver oroa dej för än.
Njut av din graviditet,jag vet de e skitsvårt,Men försök.
Lär känna din kropp va du klarar av o inte.
Du känner din kropp bäst,
Är de nått så är de bara att fråga på,jag svarar så gott jag kan.
Kram