• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • MoM76
    Csillag skrev 2012-03-07 14:09:58 följande:
    Hur går de för alla ???
    Massa Styrke kramar till er alla

ÄppleMoM79:
    Hur känns allt hittills? Va tror du sj?...gravid symptom??

Vill alla kolla igenom sina uppgifter så allt stämmer.
    Saknas de nått eller nått behöver ändras så säg bara till.
    Hej gumman!
    Allt stämmer i listan för mig, förrutom att jag på några ställen är MoM79 istället för MoM76 Men det är ju en bagatell. Behöver bara ändras om något annat ska ändras samtidigt....

Hittills så känns väl allt bra tror jag. Lite svårt att veta om man känner av några gravsymptom ännu. Är nog lite för tidigt ännu. Den lilla rackaren har ju knappt haft tid att fästa (endast på ruvardag 5)

Har dock fått sjukt stora tuttar som ömmar som attans :-P men det  började nog redan innnan ÄP och ET. Sen har man ju molvärken som kommer och går fortfarande. Skulle tro att det mesta beror på progesteronet....

Men jag hoppas ju snart kunna känna av några gravidsymptom! Skulle till och med välkommna illamående Vad som helst bara det kan ge en indikation på att man kanske är gravid!
  • NL86

Vad kul csillag!! :) nu håller vi tummarna för dig! Du ska se det tar sig nu! :)

Japp den 6/3 var det! :)

Måste fråga en till sak om nån vet nått! Jag var lite stressad och han inte fråga. De ringde från kliniken idag och hade fått svaret på blodprovet som jag tror rör bukspottkörteln? Iaf så sa hon att de var bra, men inte så bra de vill ha den så de ville att jag skulle göra ett till blodprov om två veckor! Vad menad med detta prov? :/ är det nått som rör bebisen?

Tusen tack för alla grattis och allt stöd tjejer! :) det känns kanon och jag försöker nu njuta fullt ut! :)

Kramar

• Attack
    Csillag skrev 2012-03-07 11:09:15 följande:
    Idag ringde läkaren, Min TSH Värden har sjunkit jätte bra!!!! Glad

Nu ligger de
    TSH  - 0.88
    T3 - 4.4
    T4 - 14.0

SkrattandeWiiiiHiiiiSkrattande
    Vilka härliga nyheter:)
  • Bira11
    Csillag

Jo de är väl rätt ok, ha inte fått schema och sånt än. Men någon gång nu i vår.

De enda som inte stämmer är att jag ska göra ett helt nytt Ivf inget Fet.
  • hoppfull idag

Hej hej, jag skriver inte så ofta eftersom det helt enkelt inte händer så mycket just nu :) Men på tisdag nästa vecka har jag läkartid och ska få planera mitt efterlängtade FET!!!

Kram till er alla!

• joujou
    Csillag skrev 2012-03-07 14:11:33 följande:
    Hur går de för alla ???
    Massa Styrke kramar till er alla

ÄppleOdessa:    
    Hur mår du gumman??Vart gör du din ivf förresten??Klinik?

ÄppleFru Bone   
    Vilken klinik gör du din ivf resa hos?  När har du TD????? jag e ju nyyyyyyyfiken Skrattande

ÄppleLillan 15: 
    Vilket datum började du spraya? 8/3 ??Hur känns de än sålänge??

ÄppleAttack:
    Hur går de för dej?

Äpple Bira11:  Varför så tyst....???

ÄppleRikolin:
    Hur går de me dej??Vul 19/3???Jobba inte ihjäl dej (Visst kommer de från rätt person hihi)MEN du e gravid så TA DE LUGNT!!

ÄppleVincents mamma:
    hur går de för dej gumman??

ÄppleHoppfull dag:
    Hoho så tyst från dej...hur går de me dej??

ÄppleMoM79:
    Hur känns allt hittills? Va tror du sj?...gravid symptom??

ÄppleSukiojag: 
    Hur går de för dej???

ÄppleNL86: Hur känns de...visst e de en underbar känsla att få se de lilla krypet i magen o hjärtat slå.
    va de den 6/3 du va på VUL?

ÄppleJoujou:  Hur går de för dej??Update me

Vill alla kolla igenom sina uppgifter så allt stämmer.
    Saknas de nått eller nått behöver ändras så säg bara till.
    Heeej kära du! 

Nä, men det händer inte så mycket just nu.
    Ringde ju och tjatade lite på Huddinge häromdagen, och dom sa ju till mig för 2 veckor sedan att remissen var färdigbehandlad och att vi nu bara skulle vänta på kallelse. Men i måndags när jag ringde så var den ju inte alls färdigbehandlad.. men KANSKE imorgon (torsdag) Hoppas fan på det! Trött ju.
    Och Vårdkansliet skulle också maila dom och pusha på, ringde dit med. ÄLSKAR DOM DÄR!! Så himla trevliga. Så ja, jag hoppas på en alkoholfri-sommar/vinter..

Hur mår du?  
  • Attack

Hej Csillag

Det går sakta men säkert framåt, läkaren ska ringa imorgon angående ny behandling & svar på dom nya proverna!

Hoppas allt är bra:) Nyfiken & förväntansfull på vilken behandling dom valt. Sen är det bara att vänta in mensen igen. Ska åka till Egypten 1vecka från den 15-22 mars, så mensen bör komma när jag är tillbaka igen:)

Trevlig kväll!!

• Lillan15

Csillag: Spraystart 23/1. Mår sisådär. Sprayat i 7 veckor nu. PGA 1 äggblåsa som inte försvann vid förra ÄL. Den stör tydligen sprutorna. Nytt läkarbesök i morgon med VUL. Om det är som det skall, så skall jag börja spruta i mo. kväll. Hoppas på ÄP V.12. Lycka till alla {#emotions_dlg.flower} Tänker på Er

• Csillag
    Lillan15 skrev 2012-03-07 21:44:29 följande:
    Csillag: Spraystart 23/1. Mår sisådär. Sprayat i 7 veckor nu. PGA 1 äggblåsa som inte försvann vid förra ÄL. Den stör tydligen sprutorna. Nytt läkarbesök i morgon med VUL. Om det är som det skall, så skall jag börja spruta i mo. kväll. Hoppas på ÄP V.12. Lycka till alla {#emotions_dlg.flower} Tänker på Er
    Håller tummarna för att de ska gå bra ida.
    Uppdatera oss hur de gått sen, vi e små nyfikna töser (iaf jag hihi)

• Csillag
    NL86 skrev 2012-03-07 15:50:10 följande:
    Vad kul csillag!! :) nu håller vi tummarna för dig! Du ska se det tar sig nu! :)

Japp den 6/3 var det! :)

Måste fråga en till sak om nån vet nått! Jag var lite stressad och han inte fråga. De ringde från kliniken idag och hade fått svaret på blodprovet som jag tror rör bukspottkörteln? Iaf så sa hon att de var bra, men inte så bra de vill ha den så de ville att jag skulle göra ett till blodprov om två veckor! Vad menad med detta prov? :/ är det nått som rör bebisen?

Tusen tack för alla grattis och allt stöd tjejer! :) det känns kanon och jag försöker nu njuta fullt ut! :)

Kramar
    Gomorron gumman.

De prover tror jag om jag minns rätt är för diabetes.
    Man kan ju få graviditets diabetes när man e gravid.
    Så detta testet görs några gånger under graviditetens gång.

Om de nu är just de testet så ska du inte börja oroa dej nu.
    Jag hade felande värden under min graviditet med tvillingarna,men mer än så blev de inte.

Dom måste ju ha koll på sånt för att diabetes kan va farligt för en graviditet. 
    Så du kommer få kolla de till och från.

Jag som nu dessutom har problem med TSH värdet kommer bli ännu mer kollad om jag blir gravid för värdet inte får gå upp och är lika farligt, så lite pissigt.

Men du ska absolut inte oroa dej i onödan,ett om test är ingen fara

Nu måste jag jobba lite till.

Ska försöka kika in på kaffe rasten sen om nån timme

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012