• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • joujou

Csillag,

Ja! Är helt matt och jag en helvetesdag idag och allt går bara åt helvete känns det som. Ursäkta mitt språk. Men idag är jag så himla ledsen. Min sambo har fått trösta mig ordentligt idag.

Nej tycker inte att dom har rätt att säga att dom förstår hur det känns. Och sen "ha is i magen så kommer en bekräftelse inom några veckor ska du se" min is i magen är smält vid det här laget!

Tack för att ni finns här!

• Nicali

Vill oxå vara med här  
    Sprutdag 5 på vår Tredje ivf. Gjort 2 ET och 2 FET men aldrig fått ngt pluss

Depp ikväll då jag upptäckte att läkarna på Sahgrenska ÅTERIGEN skirvit ut för lite Gonal f.
    Så nu får jag offra en halvdag igen på att jaga recept sen jaga Gonal f över halva länet Vilket säkerligen slutar med en tur till Göteborg eftersom det tar flera dagar att beställa hem till något av apoteken i närheten ( en nätt resa på 20 mil t o r). Känner mig dum som inte dubbelkollade askarna men de såg likadana ut så tog för givet att det var 900 enheter i alla tre! Fattar inte varför de bara skriver ut för sex dagar ( sprutar 225 dos) När de VET hur lång en behandling brukar vara! Nån mer som råkat ut för detta eller drabbar det bara mig? 

Men får väll vara skrockfull och säga att om resan börjar struligt så slutar den bra
    Nån mer här som går på Sahlgrenska? 

• Csillag
    joujou skrev 2012-03-12 19:47:02 följande:
    Csillag,

Ja! Är helt matt och jag en helvetesdag idag och allt går bara åt helvete känns det som. Ursäkta mitt språk. Men idag är jag så himla ledsen. Min sambo har fått trösta mig ordentligt idag.

Nej tycker inte att dom har rätt att säga att dom förstår hur det känns. Och sen "ha is i magen så kommer en bekräftelse inom några veckor ska du se" min is i magen är smält vid det här laget!

Tack för att ni finns här!
    Jag hade blivit så förbannad om nån sagt så till mej (vääääldigt kort stubin när de gäller sånt här)
    Jag förstår din is har smält.
    Låter helt sjukt men dom som jobbar med sånt här borde vara sånna som gått igenom helvetet sj så dom fanktist verkligen har rätt att säga att dom vet va vi går igenom.för en vanlig människa vet faktist inte de.
    ge inte upp gumman - här ska de bli bebis 2012 !! 
  • Csillag
    Nicali skrev 2012-03-12 20:10:49 följande:
    Vill oxå vara med här  
    Sprutdag 5 på vår Tredje ivf. Gjort 2 ET och 2 FET men aldrig fått ngt pluss

Depp ikväll då jag upptäckte att läkarna på Sahgrenska ÅTERIGEN skirvit ut för lite Gonal f.
    Så nu får jag offra en halvdag igen på att jaga recept sen jaga Gonal f över halva länet Vilket säkerligen slutar med en tur till Göteborg eftersom det tar flera dagar att beställa hem till något av apoteken i närheten ( en nätt resa på 20 mil t o r). Känner mig dum som inte dubbelkollade askarna men de såg likadana ut så tog för givet att det var 900 enheter i alla tre! Fattar inte varför de bara skriver ut för sex dagar ( sprutar 225 dos) När de VET hur lång en behandling brukar vara! Nån mer som råkat ut för detta eller drabbar det bara mig? 

Men får väll vara skrockfull och säga att om resan börjar struligt så slutar den bra
    Nån mer här som går på Sahlgrenska? 
    Gomorron o välkommen in till oss.
    Självklart ska du va me oss här inne.

Känner igen de där med gonal f tyvärr.
    Gonal f och crinone e väldigt svårt att få tag i oftast tyvärr.
    Jag har fått göra som dej,åka land o rike runt för min medicin o ibland till 2-3 apotek för att ja ska komma upp till rätt dos, Helt sjukt!!

Berätta gärna lite om varför ni hamnat i ivf karusellen (om du vill)
    Vi har en lista som jag skriver i dej i.

de vi brukar ha i den är.

Väntrum:  (När ivf började)
    Klinik: Sahlgrenska
    Spraydags:;
    Sprutdags:
    ÄP/ET/FET:
    Ruvare:
    Gravida:
    Beräknade: 

skoj att du hittat in till oss,även om omständigheterna inte e lika roliga. 
  • joujou

Csillag, jag sa ifrån och det st då hon sa att hon förståååår! Är mest butter nu iaf vi inte får börja först i höst. Då blir jag deprimerad!

• mamman0301
    Csillag skrev 2012-03-12 19:17:46 följande:
    Kan du skriva dina uppgiifter till listan igen.
    Insåg precis att vi har 2 med samma namn typ o jag blev nu superförvirrad o skäms att jag inte insett de tidigare.

Nu e ju frågan om andra vverkligen fått in rätt uppgifter på sin del eller om du borde haft de på din.
    Guuuuuuuu va jag skäms nu!!!
    Ha ha jag är samma människa men med olika namn som nääästan är samma, det ena namnet är när jag är hemma o det andra är när jag är på jobbet.
    Så du ska verkligen inte skämmas utan det är jag som ska göra detTungan ute
  • hoppfull idag

Hej! Träffade läkaren idag och för mig blir det FET efter påsk (v 15 ca) som jag trodde. Äggstockarna var nu normala och hade inget av överstimuleringen kvar, skönt! Så nu är det bara att vänta på mellen och sen köra igång, spännande!

• Csillag
    mamman0301 skrev 2012-03-13 08:27:12 följande:
    Ha ha jag är samma människa men med olika namn som nääästan är samma, det ena namnet är när jag är hemma o det andra är när jag är på jobbet.
    Så du ska verkligen inte skämmas utan det är jag som ska göra detTungan ute
    Puuuhhh så nu kan ja pusta ut.Höll ju på att dö av skam när jag insåg d o sen va ja inne på sidorna o fick inte ihop nått.
    Skönt att höra att jag inte va helt ute o cyklade egentligen då haha.
  • Csillag
    joujou skrev 2012-03-13 06:45:52 följande:
    Csillag, jag sa ifrån och det st då hon sa att hon förståååår! Är mest butter nu iaf vi inte får börja först i höst. Då blir jag deprimerad!
    de e rätt!
    Säg ifrån!!Demon
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-03-13 09:33:51 följande:
    Hej! Träffade läkaren idag och för mig blir det FET efter påsk (v 15 ca) som jag trodde. Äggstockarna var nu normala och hade inget av överstimuleringen kvar, skönt! Så nu är det bara att vänta på mellen och sen köra igång, spännande!
    Åhhh va skoj.
    Då ska vi hålla tummarna för att de blir en bebis...två bebisar kanske...eller fler haha

Ska du köra stim FET eller utan stim??
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012