• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Nicali

Först grattis alla plussare
    Var på mätning av min slemhinna idag för ev EA i höst.. Då upptäckte läkaren ngt som jag själv tror är orsaken till våra kassa resultat... Min äggblåsa var endast 8 mm på dag 19! Och han såg tydliga tecken på att jag ägglossar idag eller imorgon. Kan ju vara därför de inte fått ut så bra ägg och de flesta varit omogna! Blev så trött på att ingen kollat detta under våra sju år som ivf patienter! Varje gång vi gjort ivf har de ju fått flytta fram äggplock för att de växer så lååååångsamt trots höga doser. Dock var slemhinnan perfekt så med EA kanske även vi får en liten
    Håller tummarna för alla ruvare här inne:P 

• Csillag
    Nicali skrev 2012-05-28 22:48:29 följande:
    Först grattis alla plussare
    Var på mätning av min slemhinna idag för ev EA i höst.. Då upptäckte läkaren ngt som jag själv tror är orsaken till våra kassa resultat... Min äggblåsa var endast 8 mm på dag 19! Och han såg tydliga tecken på att jag ägglossar idag eller imorgon. Kan ju vara därför de inte fått ut så bra ägg och de flesta varit omogna! Blev så trött på att ingen kollat detta under våra sju år som ivf patienter! Varje gång vi gjort ivf har de ju fått flytta fram äggplock för att de växer så lååååångsamt trots höga doser. Dock var slemhinnan perfekt så med EA kanske även vi får en liten
    Håller tummarna för alla ruvare här inne:P 
    Åhhh va roligt att höra ifrån dej gumman.

Känner igen de där med dålig koll av läkare.
    tyvärr måste man vet mkt sj o puscha på ibland.
    o tyvärr vet de flesta inte de lr vågar inte säga ifrån.

hoppas verkligen EA tar sej för er!!
    Vet du va du får för mediciner under EA??

Kram
  • familjenekberg

Har panik just nu när jag vaknade så här jag mensvärk och mår väldigt illa går på toa innan vi ska gå till dagis och på pappret kommer det mörkt rött blod och en massa klumpar tror jag håller på att få missfall. Tycker inte att jag ska kunna blöda pg hormonerna jag tar. Var igen och det kommer ännu mera klumpar på pappret. Har ringt kvinnokliniken här och de ska ringa igen 9.15

• Csillag
    familjenekberg skrev 2012-05-29 08:07:08 följande:
    Har panik just nu när jag vaknade så här jag mensvärk och mår väldigt illa går på toa innan vi ska gå till dagis och på pappret kommer det mörkt rött blod och en massa klumpar tror jag håller på att få missfall. Tycker inte att jag ska kunna blöda pg hormonerna jag tar. Var igen och det kommer ännu mera klumpar på pappret. Har ringt kvinnokliniken här och de ska ringa igen 9.15
    USCH gumman, guuu va lessen jag blev nu när jag kikade in en snabbis innan jag ska iväg.

Håller VERKLIGEN alla fingrar tår o allt jag kan slå knut på för din skull att de inte ska va ett MF.

Kollar under dagn genom mob om du uppdaterat nått.

MASSA MASSA STYRKEKRAMAR!!!

Nu måste jag iväg.
    Mot Göteborg o förhoppningsvis få tillbaka en toppen blasto.

Tänker på dej ida.
  • frida79

igår fick jag min blasto insatt, på kvällen 6 timmar senare stack det till på vänster sida på en punkt, hoppas det var bönan som fästeGlad man undrar ju vad det annars kan ha varit...?

• familjenekberg

Har fått tid för koll men först kl. 15.30 är en evighet dit, känns inte som det finns så mycket hopp hos mig just nu.

• Csillag

CA ringde precis...inga av mina blasto ser bra ut alls idag.nu ska dom försöka tina en från frys.faaaaaaan helvetes jävla skiiit!!!!Får väl se va dom säger vid 13.me min jävla otur så klarar väl den inte upptiningen nu.

• frida79
    Csillag skrev 2012-05-29 11:01:55 följande:
    CA ringde precis...inga av mina blasto ser bra ut alls idag.nu ska dom försöka tina en från frys.faaaaaaan helvetes jävla skiiit!!!!Får väl se va dom säger vid 13.me min jävla otur så klarar väl den inte upptiningen nu.
    neeeej!! fy vad tråkigt :((  hoppas verkligen de andra klarar upptiningen {#emotions_dlg.flower} kramar
  • Csillag

Allt känns bara piss o helvete nu.kom precis från akupuntur behandling ett för idag o då va hon sjuk så de va en ersättare där ida.va fan e oddsen på att både mina ägg o akupunktir inte ska gå bra på sammadag.så jävla typiskt.bara väntar på att komma till CA o dom antingen säger att tiningen gått käpprent åt helvete lr att tiningen gått bra mn min cysta e ivägen.va fan ska ja få alla jävla problem för.precis som ja säger..inte et jävla rätt nångång.nu känns.detta försöket hopplöst.o klarar sej inte min första blasto ur frysen nu så e allt över för då har ja inga ägg kvar att tina till mitt sista frys.Getär upp!!!

• jazmine25
    Csillag skrev 2012-05-29 11:53:27 följande:
    Allt känns bara piss o helvete nu.kom precis från akupuntur behandling ett för idag o då va hon sjuk så de va en ersättare där ida.va fan e oddsen på att både mina ägg o akupunktir inte ska gå bra på sammadag.så jävla typiskt.bara väntar på att komma till CA o dom antingen säger att tiningen gått käpprent åt helvete lr att tiningen gått bra mn min cysta e ivägen.va fan ska ja få alla jävla problem för.precis som ja säger..inte et jävla rätt nångång.nu känns.detta försöket hopplöst.o klarar sej inte min första blasto ur frysen nu så e allt över för då har ja inga ägg kvar att tina till mitt sista frys.Getär upp!!!
    Vad tufft du har det. Skickar massor med värme och hoppas du finner styrkan att resa dig upp igen. Jag håller tummarna stenhårt för att din frysis ska klara upptiningen så du i alla fall får nått tillbaka!!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012