• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Odessa

Csillag: många styrkekramar till dig, tänker på dig och hoppas att det kommer gå bra även fast förutsättningarna inte verkar vara de bästa. Ta hand om dig, kramar!

• familjenekberg

Csillag

Tänker på dig hoppas på att det fäster och blir en liten bäbis även om oddsen kanske är i mot dig, så här du bevisat två gånger att du gå i mot oddsen och få barn. Massa styrkekramar till dig

• frida79

Csillag - hoppas du mår bättre idag och att din blastocyst växer sig fast ordentligt :))

Carlanderska ringde nyss, blev inte en enda blastocyst till frysen :(( alla 4 var för dåliga men det jag fick tillbaka i måndags var riktigt fint som tur var :) idag har jag börjat få molvärk i ryggslut och livmoder, ska man tolka det som något bra??

• jazmine25
    frida79 skrev 2012-05-30 08:49:47 följande:
    Csillag - hoppas du mår bättre idag och att din blastocyst växer sig fast ordentligt :))

Carlanderska ringde nyss, blev inte en enda blastocyst till frysen :(( alla 4 var för dåliga men det jag fick tillbaka i måndags var riktigt fint som tur var :) idag har jag börjat få molvärk i ryggslut och livmoder, ska man tolka det som något bra??
    Vilken RD dag är du på? Fick du tillbaka en blasto?

Jag är på RD 7 och fick tillbaka en blasto. Jag har mensvärk som kommer och går. Har haft det sen RD 4. Det kan ju som sagt vara både mensen som är på g eller att man har en växande bebbe i magen. Är nervös för imorgon är min BIM dag. Nu är det bara 6 dagar kvar till TD
  • Fidelis ad urnam

En fråga.
    Om man plockar ut ett antal ägg och alla utom ett ser dåliga ut vid odling, men man ändå har tre försök, gör man då om äggplocket eller är det kört? 

• jazmine25
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-30 11:36:55 följande:
    En fråga.
    Om man plockar ut ett antal ägg och alla utom ett ser dåliga ut vid odling, men man ändå har tre försök, gör man då om äggplocket eller är det kört? 
    Om du inte får nåt ägg tillbaka så får du göra om. Då har du fortfarande 3 försök. Men får du 1 ägg tillbaka så är 1 försök förbrukat
  • Fidelis ad urnam
    jazmine25 skrev 2012-05-30 11:39:33 följande:
    Om du inte får nåt ägg tillbaka så får du göra om. Då har du fortfarande 3 försök. Men får du 1 ägg tillbaka så är 1 försök förbrukat
    Jo det förstod jag
    Men jag blev lite osäker på hur många äggplock de gör, om det bara är ett och med de äggen tre försök eller om de kan plocka ägg tre gånger om det behövs. 
  • jazmine25
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-30 11:46:20 följande:
    Jo det förstod jag
    Men jag blev lite osäker på hur många äggplock de gör, om det bara är ett och med de äggen tre försök eller om de kan plocka ägg tre gånger om det behövs. 
    Det är lite olika regler för olika landsting.

T.ex. sthlm har 3 IVF försök och fria FET
    södermanland räknar bara insättningar och där får man bara 2 insättningar. oftast en IVF och en FET
  • Bira11

Inte nog med att man känner att mensen kommer när som helst, nu fick man  brev att dom två emryosarna som skulle odlas till blactocyter inte klarade sig för att frysa ner.

Helvetes jävla skit, de så ju så bra ut.Rynkar på näsan

• jazmine25
    Bira11 skrev 2012-05-30 16:31:43 följande:
    Inte nog med att man känner att mensen kommer när som helst, nu fick man  brev att dom två emryosarna som skulle odlas till blactocyter inte klarade sig för att frysa ner.

Helvetes jävla skit, de så ju så bra ut.Rynkar på näsan
    Vad trist att dom inte klarade sig till frysen.

Jag känner också att mensen min är på väg hela tiden. Annars upptäckte jag en ny symtom idag som jag hört många prata om som jag aldrig har känt förut. Det drar i ljumskarna. Nästan som en kramp på g men att krampen aldrig kom sen gick det över efter några minuter. Är på RD 7 och imorgon är det BIM.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012