• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • jazmine25
    Fru Bone skrev 2012-05-27 10:48:25 följande:
    Då har mensen kommit och och jag gjorde ett test två dagar för tidigt.
    Såklart var där inget plus och vi har misslyckats återigen. Minus

Ber om ursäkt, men FAN vad förbannad jag blir på den här jävla skiten!!!! SkrikandesGråter
    Jag förstår din ilska. Har varit där ett par ggr själv. Hoppas du snart orkar ta nya tag. Styrkekramar.
  • Bira11

nä ut på promenad och försöka skingra tankarna.
    Kroppen känns precis som förra gången och alla andra gånger då mensen är på g, är på ruvar dag 6.

• Mischa

Nu har det kommit mer blod. Kommer inte så mkt i bindan men på papperet och i toan. Hur vet jag om det är missfall? Har blött lite av och till nu sedan i torsdags. Är helt slut psykiskt, pendlar mellan hopp och förtvivlan. 

• jazmine25
    Bira11 skrev 2012-05-27 15:09:16 följande:
    jazmine25

Hur går de för dig?

Kram
    Allt går bra för mig. Jag är på RD 4 idag. Jag känner inget och kollar redan toapappret när jag kissat om det kommit nåt blod. men än så länge ingenting. Jag har ju inte BIM förrns på RD 8. När har du din BIM?
  • jazmine25
    Mischa skrev 2012-05-27 16:23:42 följande:
    Nu har det kommit mer blod. Kommer inte så mkt i bindan men på papperet och i toan. Hur vet jag om det är missfall? Har blött lite av och till nu sedan i torsdags. Är helt slut psykiskt, pendlar mellan hopp och förtvivlan. 
    Kan du inte åka till en gyn imorgon och be dom kolla med blodprov om ditt HCG är på en normal nivå eller inte. Jag förstår hur jobbigt det är. Jag fick missfall över midsommarhelgen förra året. Jag började blöda på fredags kvällen och var tvungen att vänta tills på måndag innan jag fick göra VUL på gyn akuten och fick då konstaterat att det var ett missfall. Jag var bara i v.6 men dom kunde se att allt hade lossnat och låg precis innanför livmodertappen.
  • Mischa
    jazmine25 skrev 2012-05-27 16:33:23 följande:
    Kan du inte åka till en gyn imorgon och be dom kolla med blodprov om ditt HCG är på en normal nivå eller inte. Jag förstår hur jobbigt det är. Jag fick missfall över midsommarhelgen förra året. Jag började blöda på fredags kvällen och var tvungen att vänta tills på måndag innan jag fick göra VUL på gyn akuten och fick då konstaterat att det var ett missfall. Jag var bara i v.6 men dom kunde se att allt hade lossnat och låg precis innanför livmodertappen.
    Tror jag ska ringa ivf-kliniken imorrn och höra om de kan göra vul och ev. blodprov... Så jävla jobbigt :( 

Hoppas verkligen det går bra för dig den här gången!  
  • Mandelmumsa

Kommer det väldigt mycket blod och gör ont är väl risken stor att det är ett missfall, annars är det omöjligt att veta utan kontroll och blodprov. Kan vara missfall även om man bara blöder lite och det inte gör ont. Men det kan också vara i sin ordning, det kan finnas många förklaringar till att man blöder lite utan att graviditeten är i farozonen. Förstår att det är jobbigt med denna ovisshet!! Hoppas allt visar på att det är normalt!

• Mischa

Så, nu är det i princip kört. Nytt vul idag och hon såg inte hinnsäcken. Så då.. ja. 

Tog blodprov också och ska ta ett på onsdag. Men det känns som att det är kört.  

• Csillag
    Mischa skrev 2012-05-28 12:36:42 följande:
    Så, nu är det i princip kört. Nytt vul idag och hon såg inte hinnsäcken. Så då.. ja. 

Tog blodprov också och ska ta ett på onsdag. Men det känns som att det är kört.  
    USCH gumman, lider verkligen me dej!!
    Vet sj hur jävla jobbigt o hemskt de e o verkligen inget man önskar nån annan ska behöva gå igenom.

Skickar massa styrkekramar även om de kanske inte hjälpermså mkt.

krqam
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012