• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH
    Mandelmumsa skrev 2012-06-01 21:31:09 följande:
    LnH: Jag kollade med Sophiahemmet angående frysförsök, men jag fick informationen att frysförsöken kostar 8000 kr oavsett om man blir gravid eller inte..

Jag har aldrig behövt betala för frysförsk där och gjorde ett i år.
  • Make your own kind of music

Nu är jag pissed off på Carlanderska.
    Fick min mens i morse och ringde dem runt 9.00 o bokade tid för dem att ringa upp mig kl 11.30 idag.
    Då de inte har ringt (de brukar alltid ringa den tid de sagt) så ringde jag upp igen. Då var nästa lediga tid för uppringning först imorgon kl 10.30!!!! Blir så förbannad!!! Går ju inte att komma i kontakt med dem på något annat sätt! Har fått nummer varav det ena sa de att man skulle kunna lämna ett meddelande på en telefonsvarare, men icke! Går bara att knappa in sitt personnummer och sen blir jag erbjuden en tid för uppringning, imorgon.
    Så Arg!
    Antar att jag får börja med hormonsprutorna imorgon oavsett, men det är ändå väldigt dåligt.
    De har sagt att det aldrig ska vara några problem att kunna kontakta dem, även på helger.
    Tänk om det hade varit något allvarligare. Illa!

• Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-02 12:18:36 följande:
    Nu är jag pissed off på Carlanderska.
    Fick min mens i morse och ringde dem runt 9.00 o bokade tid för dem att ringa upp mig kl 11.30 idag.
    Då de inte har ringt (de brukar alltid ringa den tid de sagt) så ringde jag upp igen. Då var nästa lediga tid för uppringning först imorgon kl 10.30!!!! Blir så förbannad!!! Går ju inte att komma i kontakt med dem på något annat sätt! Har fått nummer varav det ena sa de att man skulle kunna lämna ett meddelande på en telefonsvarare, men icke! Går bara att knappa in sitt personnummer och sen blir jag erbjuden en tid för uppringning, imorgon.
    Så Arg!
    Antar att jag får börja med hormonsprutorna imorgon oavsett, men det är ändå väldigt dåligt.
    De har sagt att det aldrig ska vara några problem att kunna kontakta dem, även på helger.
    Tänk om det hade varit något allvarligare. Illa!
    TIPS: Mejla dom o skriv som de e till dom.
    De gjorde jag en månad när deras tlf krånglade.
    Dom ringde upp efter några timmar.

å so du sa, dom brukar verkligen alltid ringa upp 
  • Csillag
    FRIDA:

STOOORT GRATTIS  en gång till.
    Vet ju att du testat ett digitalt redan hihi.

Jätte grattis!!! 
    Csillag skrev 2012-06-02 12:51:58 följande:
    TIPS: Mejla dom o skriv som de e till dom.
    De gjorde jag en månad när deras tlf krånglade.
    Dom ringde upp efter några timmar.

å so du sa, dom brukar verkligen alltid ringa upp 
    Tack för tipset!
    Det är bara jag som är ett stress- och kontrollmonster!!
    De ringde precis så jag tar tillbaka ovan inlägg!
    Carlanderska är bra!! :)
    Imorgon börjar jag med Gonal-F 125 IU och ultraljud på fredag.
    Nu är jag taggad och på g igen. Men ska försöka hålla igen min optimism lite, så inte fallet blir allt för hårt om det skulle misslyckas även denna gång. Måste försöka tänka långsiktigt.
    Och på måndag ringer även Torbjörn mig för det har dykt upp lite frågor i efterhand kring förra försöket.
    Tänker kämpa med näbbar och klor den här omgången för att få tillbaka två embryon (om det finns vill säga).
    Fick ju det på vårt tredje försök och då plussade vi.
    Så jag känner väldigt starkt att jag vill ta "tvillingrisken" den här gången. Eller risk o risk. Skulle bli överlycklig om det blev tvillingar! (trots medvetenhet om att det medför extra risk för komplikationer).
    Då var man igång igen... Skrattande

• Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-02 13:06:16 följande:
    Tack för tipset!
    Det är bara jag som är ett stress- och kontrollmonster!!
    De ringde precis så jag tar tillbaka ovan inlägg!
    Carlanderska är bra!! :)
    Imorgon börjar jag med Gonal-F 125 IU och ultraljud på fredag.
    Nu är jag taggad och på g igen. Men ska försöka hålla igen min optimism lite, så inte fallet blir allt för hårt om det skulle misslyckas även denna gång. Måste försöka tänka långsiktigt.
    Och på måndag ringer även Torbjörn mig för det har dykt upp lite frågor i efterhand kring förra försöket.
    Tänker kämpa med näbbar och klor den här omgången för att få tillbaka två embryon (om det finns vill säga).
    Fick ju det på vårt tredje försök och då plussade vi.
    Så jag känner väldigt starkt att jag vill ta "tvillingrisken" den här gången. Eller risk o risk. Skulle bli överlycklig om det blev tvillingar! (trots medvetenhet om att det medför extra risk för komplikationer).
    Då var man igång igen... Skrattande
    Skönt att dom ringt upp dej.
    Å jag förstår hur du tänker angående två tillbaka för så har vi oxå tänkt o jag har redan tvillingar.
    tog upp de med torbjörn sist oxå att om de inte tar sej denna gången så vill vi ha tillbaka två efter semestern.
    allt lr inget som vi sa.

Hoppas du får tillbaka två.ska hålla tummarna för dej.

Frida79: Vad roligt! Grattis!!

Csillag: Ja, hoppas så innerligt att det ska se bättre ut den här gången bara, så att det finns två att få tillbaka... Usch, är såklart väldigt orolig att det ska bli som förra försöket. Att det inte blir något ET. Jättejobbigt, men får försöka ta en dag i taget och inte måla fan på väggen innan jag ens kommit igång. Herregud, vad man pendlar. Ena stunden är jag optimistisk för att sekunden efter börja oroa mig. Tur att jag har så mycket att göra på jobbet så jag hinner knappt fundera på detta på vardagarna. Gäller att hålla sig sysselsatt den närmsta tiden för att inte tankarna ska börja mala på.

Och du, jag håller tummarna för dig med!! Stenhårt! 

• frida79

det häftiga är att jag vet exakt när den lilla bönan fäste! gjorde ju ET av blastocyst kl 14 i måndags och klockan 19 samma dag högg det till just på en punkt och det stämde som läkaren sa att han trodde det skulle fästa samma dag eller senast dagen efter Solig nu ska den bara vilja stanna kvar hela vägen, är ju tyvärr missfallsbenägen Skäms

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012