• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Make your: Härligt att ni är igång igen! :) Klart du ska va optimistisk! Om man inte var det skulle man inte göra ett nytt försök. Sen tvivlar man självklart ändå pga tidigare misslyckanden.

Frida: Så din läkare var så optimistisk att han sa när han trodde den skulle fästa?! Nästan som att lova att det skulle gå ju! :) Kul att du kände när den fäste! Tänk att den kan fästa efter bara fem timmar!!

• Mandelmumsa

Förresten, du är ju bara på RD 5 idag om de gjorde ET i måndags! :) Eftersom du plussar så tidigt så måste den ha fäst nästan direkt, precis som du tror! :))

• frida79

Mandelmumsa - men räknas inte ET som dag 1?? Isåfall måste det vara en väldigt stark graviditet om jag plussat redan på ruvardag 5!! :)) fast jag är ändå redan på bim -4 och då är det ju många som plussar. Vid mina missfall har jag inte plussat tidigare än bim -1 och då mycket svagare än mitt test idag så det här känns riktigt bra! Kanske går det vägen den här gången :)

• Mandelmumsa

ET-dagen är dag 0. Så det ser ju väldigt lovande ut allting denna gång! :)) Dag 5 är tidigt, men eftersom det var en blasto så motsvarar det dag 9 med ett tvådagars, vilket iofs också är tidigt att plussa på :)

• frida79

ni som haft flera MF/X/MA, hur gör ni med tunga lyft framöver??
    jag har ett arbete som personlig assistent där det är extremt tunga lyft varje dag, lyfter bla en vuxen kvinna till/från säng, rullstol flera gånger per dag då hon inte kan lyftas i lift.
    jag har flera tidiga missfall som jag fått på jobbet och då de inte hittar några kroppsliga fel på mig så är jag helt säker på att missfallen beror på alla tunga lyft och stressen på mitt arbete.
    har en vän som haft 2 mf och hennes barnmorska rekommenderade henne att inte lyfta över 4 kg de första 12 månaderna! jag lyfter 40 kg varje gång! :(( vad har er läkare sagt ni inte bör lyfta över i kg??
     ska ringa min läkare i morgon och försöka få en sjukskrivning eftersom jag inte vill riskera fler missfall Skäms det är ju lite akut eftersom jobbet börjar om en vecka... och får jag ingen sjukskrivning så blir jag uppsagd eftersom hon inte kan ha kvar någon som inte kan ta lyften Rynkar på näsan men pengar måste man ju få in på något sätt...

• Csillag
    Efter 2 dagars testande och ett samtal med läkaren så ser testrutan fortfarande ut så här...

Bära eller brista sa läkarna
    Mot alla odds...

Vet inte va jag ska tro riktigt än, officiell TD på lördag.

• Bira11
    Csillag skrev 2012-06-04 17:40:02 följande:
    Efter 2 dagars testande och ett samtal med läkaren så ser testrutan fortfarande ut så här...

Bära eller brista sa läkarna
    Mot alla odds...

Vet inte va jag ska tro riktigt än, officiell TD på lördag.

Skickar ett litet Grattis.( fast de tar emot) du vet vad jag menar.

Själv blir de nog till att sjuk skriva sig mår skit.
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-06-04 18:07:44 följande:
    Skickar ett litet Grattis.( fast de tar emot) du vet vad jag menar.

Själv blir de nog till att sjuk skriva sig mår skit.
    Vet va du menar gumman o jag förstår dej fullt just nu.
    Jag vet sj inte ens om ja vågar tro på de,inte me min bakgrund o allt skit som varit hittills.
    Vågar inte riktigt tro på de än om ja ska va ärlig.

tar en dag i taget.
    har ju alldeles för många MF i bagage för att hoppa av glädje.
    Skulle ju inte va första MF innan testdag tyvärr.

usch inge skoj du mår så dåligt mn jag vet hur jobbigt de e.

Samtidigt som jag just nu ser fram emot att berätta för min man så e jag rädd att göra de för om de sen visar att de gått åt skogen så blir han jätte lessen.

Min dotter va med när jag testade om mej idag så hon fick läsa o jag tror att grannarna hörde henne när hon börja skrika av glädje.
    Men förklarade snabbt att hon inte får bli förgllad o hoppas för mkt för hon vet hur de gåtrt innan.

Tror jag behöver ett VUL för att ens våga tro de.
    Just nu e jag väldigt skeptisk...
  • Odessa

Csillag: GRATTIS!!!!! Jag håller alla tummar och tår, nu bara måste det gå vägen. Det ska det bara. Med din och min historia så vågar man ju inte tro på något eller hoppas för mycket, men just nu är du GRAVID och bara det är en alldeles fantastisk bedrift. Åh! Vad roligt.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012