• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-07 20:44:12 följande:
    Är det någon annan som lyckats få med sig en skvätt blod i resterande mängden vätska i en Gonal-F-spruta någon gång? Det har aldrig hänt mig tidigare, men idag blev det så, trots att jag gjorde som jag alltid gör och blivit tillsagd att göra, att inte släppa injektionsknappen för än jag har dragit ut sprutan.
    Ändå kom det in blod....
    Som tur är har jag gott om Gonal-F kvar, men nu kommer jag att vara nojjig över att det ska hända igen.
    Träffade verkligen helt fel den här gången och efteråt blödde det bra mycket mer än vad det brukar. Typiskt!  
    jag fick de oxå några gånger o läkaren sa ja inte skulle oroa mej över de.
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-06-07 18:47:36 följande:
    5 dagar kvar tills jag börjar ÄL-testa. hoppas ÄL en kommer i tid denna gång.
    Håller tummarna gumman!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Csillag
    maggan82 skrev 2012-06-08 17:22:18 följande:
    Jag är en ruvare :) Av 8 ägg så blev 5 stycken befruktade, 1 i mig och troligen något till frysen. Jag är så glad och lättad över att vi har tagit oss så här långt, så härligt! Nu blir väntan lång till den 25 juni men det måste gå det med! Ha det bra!
    GRATTIS gumman!!
    Nu håller vi tummarna att de går vägen.
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-06-08 17:29:00 följande:
    Var idag på ultraljud.
    Såg bra ut med äggblåsor, 10 på ena och 5 på andra, ca 10-12 mm var dem.
    Läkaren ville därför träffa mig igen för nästa ultraljud redan på söndag för att se om vi kanske ska sänka dosen.
    Men.
    Det får ju aldrig få lov att bara se ok ut.
    När jag nästan hade fått på mig byxorna bad läkaren att ta av mig dem igen då hon tyckte att mina flytningar luktade lite konstigt (ursäkta denna äckliga detalj).
    Hon misstänker att jag har en lättare slidkatarr....
    Aldrig någonsin haft detta tidigare. Vad jag vet i alla fall. Någon annan som haft det?
    Så hon skrev ut medicin som jag fick åka och hämta ut. Tre vagitorier som jag ska ta vid sänggående i tre dagar.
    Bara hoppas nu att detta hjälper.
    Om det inte blir bättre riskerar jag nämligen att inte få tillbaka något embryo.
    Så nu är jag lite orolig för detta, men hon sa att det var bra att vi upptäckte det här så tidigt så då är det förhoppningsvis bra igen tills det blir dags för ET.
    Suck.
    Nu är jag alldeles slut. Förkylning och äggtillväxt tar på krafterna....

Åhh va skönt att höra att de va stora o bra blåsor!
    om du fått 3 vagiatorer så borde de va borta till ET.
    De håller vi tummar o tår för.
    Klart de ska bli insättning för dej!!
  • Mandelmumsa

Make your: Tack för stödet! :) Men det är kört. Testade minus så sent som idag på RD 13. Pratade med kliniken idag och det verkar som vi kan köra på med en helt ny behandling direkt. Väntar bara på mensen som ska komma i helgen, så ska jag börja med sprutorna. Vi har också lämnat önskemål om att få två tillbaka och det skulle läkaren ta ställning till på måndag. Vi har ju gjort sex insättningar nu, så det börjar kännas väldigt tröstlöst.

• Mandelmumsa

Förstår att du oroar dig för slidkatarren, men den försvinner säkert nu när du fått medicin! Roligt att det fanns så många stora ägg, det låter ju väldigt lovande! :)

• sukiojag

Hej allihop!! Vad mycket det händer hör i tråden!! Många jobbiga och traggliga dagar men ändå några härliga plus som vi nu håller tummarna för att de stannar, de små knytena!!

Hemma hos oss står tiden still, vi gjorde ett äp och ET för en och en halv månad sedan som inte gick vägen, nu har jag önskat att jag skulle slippa ovitrelle och crinone, så vi räknade ut att jag skulle ha äl ons tors el fred denna v, så det skulle bli fet slutet av nästa v, eftersom vi har blasto på dag 5 i frysen, men då för jag inga tillräckligt starka stickor!! Varför är det alltid såhär? Sist jag gjorde med stickor hamnade äl på en helg, så då gick det ju inte.., jaja ska testa sista gången imorn, sen är det kört innan semesterstängningen.
    Stänger era kliniker också? Kram på er!

• familjenekberg

Tråkigt att det inte går vägen, varför ska det vara så svårt att få äggen att stanna och växa för. Håller tummarna att ni som är på g hinner med era behandlingar innan sommar stängningen.

Här är allt bra, var inne på kolla i går allt dåg perfekt ut var i v7+ 5 där i går så bf blir den 19/1-13, nu håller jag tummarna för att allt går vägen. Någon får gärna lägga in bf på listan. Kram alla.

• frida79
    familjenekberg skrev 2012-06-09 08:34:40 följande:
    Här är allt bra, var inne på kolla i går allt dåg perfekt ut var i v7+ 5 där i går så bf blir den 19/1-13, nu håller jag tummarna för att allt går vägen. Någon får gärna lägga in bf på listan. Kram alla.
    grattis till lyckat vul! Glad fick du någon bild? vad exakt kunde man se i v 7+5? nyfiken eftersom jag ska göra vul i v 7+3...
    BF - 12 februari 2013
  • Csillag

Officiell TD idag.
    Testade vid 06,30 o de visade  Minus

Hela min värld sjönk imorse när de visade negativt.

Ska testa om en stund igen för att kolla så de inte e fel på testet.

Inte gjort annat än lipat nu senaste timmarna.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012