• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    LnH skrev 2012-06-07 07:39:00 följande:
    Va kul med lite plus i tråden :)

Själv så har jag nästan inte tänkt på IVF på några veckor. Känns inte som om jag vill göra det igen....kan vara att det är så tungt när det inte går vägen dock.

Har börjat med massage och reflexologi/ackupressure. OCH jag känner av mina äggstockar när jag masserar där hon sa att man skulle göra detta...vet inte om det är bra eller dåligt. Men jag hoppas min mens kommer NU helst idag så jag eventuellt hinner med ett FET innan semesterstägningen på SH..men med min tur så blir väl mensen försenad så att jag inte hinner med detta.
    Åh saknat dej här inne gumman.

Tror de e bra att du känner av äggstockarna.När ja börja me akupunkturen kände jag av spänningar i magen som ja aldrig gjort innan vilket visat sej vara positivt.

Tyvärr vet ja inte va ja ska tro...Funderar på om de e en kemisk graviditet.
    Magen fortfarande svullen o tuttarna växt  mn väldgt lite känningar allt nu.
    Inte en ont i tuttarna längre

Så känns som detta pluss komme gå åt skogen.

Man blir ju inte mindre testberoende när symptomerna försvinner o man närmar sej officiell TD.

Oron smyger på mer o mer.

oppas verkligen verkligen att du hinner med ett FET innan semestern!!
  • Csillag

Lägger in era uppgifter ikväll.
    E nere hos min mamma o hon vet inget om ivf delen så kan inte sitta o göra så mkt när hon tassar runt här hela tiden

• LnH
    Csillag skrev 2012-06-07 08:35:18 följande:
    Åh saknat dej här inne gumman.

Tror de e bra att du känner av äggstockarna.När ja börja me akupunkturen kände jag av spänningar i magen som ja aldrig gjort innan vilket visat sej vara positivt.

Tyvärr vet ja inte va ja ska tro...Funderar på om de e en kemisk graviditet.
    Magen fortfarande svullen o tuttarna växt  mn väldgt lite känningar allt nu.
    Inte en ont i tuttarna längre

Så känns som detta pluss komme gå åt skogen.

Man blir ju inte mindre testberoende när symptomerna försvinner o man närmar sej officiell TD.

Oron smyger på mer o mer.

oppas verkligen verkligen att du hinner med ett FET innan semestern!!
    haha jag fick för mig att jag kanske var gravid utan hjälp, har en massa synliga ådror på bröstkorgen och brösten och det hade jag när jag var gravid men fick missfall (de försvann sedan) men har kommit tillbaka. Så jag köpte ett test. Förstår inte min dragning till CB för de har visat så konstiga saker innan. Men tog ett. Först neg, sen efter 5 min ett svagt plus, sen så blev det efter runt 8 min tunnare och svagare. Så antar att det är ett till spökstreck som de där dumma testen visat så många gånger för mig innan. För när jag tagit dessa och bevisligen varit gravid så har det inte varit någon tvekan alls. Aja hoppas mensen kommer idag eller imorgon så jag hinner med mitt FET...vill verkligen hinna med det innan de stänger i sommar. Önskar att mensen för en gångs skulle kunde vara tidig!!
  • frida79

fått tid för första vul på carlanderska fredagen den 29 juni då jag är i v 7+2 Glad

BF - 12 februari 2013
  • Make your own kind of music
    Mandelmumsa skrev 2012-06-06 21:59:57 följande:
    Känns tungt idag.. Testade minus i morse på RD 11! Blir galen snart, det fungerar ju aldrig!! :( Detta var sjätte insättningen!! Har TD 11/6 men vet sen förut att jag är höghormonare. Så det borde ha visat sig senast idag om det hade tagit sig.
    Vad tråkigt! Ledsen för din skull men hoppas ändå att du kan ha fel och att du denna gång är låghormonare.
    Jag vet att det är lätt att säga för mig som är i början av ett nytt försök, då förhoppningarna är höga.... men ge inte upp! Endera försöket så kommer det att fungera ska du se! Försök tänka långsiktigt. Jag vet ju själv hur hopplöst det kan kännas emellanåt så jag känner verkligen med dig just nu. Kram och jag håller tummarna för dig ett tag till. Hormonnivån kan ändras så vänta du till TD och testa då igen. 

Är det någon annan som lyckats få med sig en skvätt blod i resterande mängden vätska i en Gonal-F-spruta någon gång? Det har aldrig hänt mig tidigare, men idag blev det så, trots att jag gjorde som jag alltid gör och blivit tillsagd att göra, att inte släppa injektionsknappen för än jag har dragit ut sprutan.
    Ändå kom det in blod....
    Som tur är har jag gott om Gonal-F kvar, men nu kommer jag att vara nojjig över att det ska hända igen.
    Träffade verkligen helt fel den här gången och efteråt blödde det bra mycket mer än vad det brukar. Typiskt!  

• LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-06-07 20:44:12 följande:
    Är det någon annan som lyckats få med sig en skvätt blod i resterande mängden vätska i en Gonal-F-spruta någon gång? Det har aldrig hänt mig tidigare, men idag blev det så, trots att jag gjorde som jag alltid gör och blivit tillsagd att göra, att inte släppa injektionsknappen för än jag har dragit ut sprutan.
    Ändå kom det in blod....
    Som tur är har jag gott om Gonal-F kvar, men nu kommer jag att vara nojjig över att det ska hända igen.
    Träffade verkligen helt fel den här gången och efteråt blödde det bra mycket mer än vad det brukar. Typiskt!  
    jag har fått så, betydde att jag (eller mannen) hade träffat lite fel och träffat ett blodkärl. Han sa oj...inte det man vill höra när man inte vågar ta sprutor själv och sitter och blundar! Men det var inget farligt sa dem till mig men att jag skulle inte ta där igen dock.
  • maggan82

Jag är en ruvare :) Av 8 ägg så blev 5 stycken befruktade, 1 i mig och troligen något till frysen. Jag är så glad och lättad över att vi har tagit oss så här långt, så härligt! Nu blir väntan lång till den 25 juni men det måste gå det med! Ha det bra!

Var idag på ultraljud.
    Såg bra ut med äggblåsor, 10 på ena och 5 på andra, ca 10-12 mm var dem.
    Läkaren ville därför träffa mig igen för nästa ultraljud redan på söndag för att se om vi kanske ska sänka dosen.
    Men.
    Det får ju aldrig få lov att bara se ok ut.
    När jag nästan hade fått på mig byxorna bad läkaren att ta av mig dem igen då hon tyckte att mina flytningar luktade lite konstigt (ursäkta denna äckliga detalj).
    Hon misstänker att jag har en lättare slidkatarr....
    Aldrig någonsin haft detta tidigare. Vad jag vet i alla fall. Någon annan som haft det?
    Så hon skrev ut medicin som jag fick åka och hämta ut. Tre vagitorier som jag ska ta vid sänggående i tre dagar.
    Bara hoppas nu att detta hjälper.
    Om det inte blir bättre riskerar jag nämligen att inte få tillbaka något embryo.
    Så nu är jag lite orolig för detta, men hon sa att det var bra att vi upptäckte det här så tidigt så då är det förhoppningsvis bra igen tills det blir dags för ET.
    Suck.
    Nu är jag alldeles slut. Förkylning och äggtillväxt tar på krafterna....

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012