• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-03-13 11:56:15 följande:
    Ja det känns skoj nu faktiskt Skrattande Börjar äntligen närma sig!
    Jag tror bara de kommer sätta tillbaka ett befruktat ägg så det blir nog inga tvillingar.
    Vad innebär stim FET?
    haha säg inte för mkt,vem vet hihi.

ett stim fet är egentligen som ett vanligt ivf men skiljer sej lite.
    vanligt ivf ser ju typ ut Spray/Sprut - ÄP - ET - TD
    FET ser ut Sprut/hormontab/plåster - FET - TD så vi behöver inte göra ÄP utan använder dom som vi har i frysen.
    Man börjar oftast på mensdag 2 med stimuleringen o sen är de FET antingen 2 dagar eller 5 dagar efter ägglossningtiden normalt sett.
    Man stimulerar upp en bra slemhinna för att ägget ska kunna fästa lättare.
    beroende på vilken dag de blir FET har oxå med hur länge våra ägg vi har i frysen blev odlade.
    jag har ju 5 dagars blastocyster så jag har insättning 5 dagar efter ägglossning borde ske.
    med progynon tabletter tas ju ägglossningen bort för att man ska nedreglera kroppen lite o återbygga den,men ibland kan en ägglossning ske ändå,beroende på hur o när stimuleringen börjar.
    plåster effekten som jag ska köra denna gången ska tydligen ha bättre effekt på svårstimulerade då de inte går genom organen utan direkt genom blodet så vi får väl hålla tummarna att de verkar bättre.
  • Csillag
    joujou skrev 2012-03-13 12:27:05 följande:
    Ja, jag önskar bara jag var modigare och ringde och tjata varje dag! Hahah
    På dom bara haha
  • Vincents mamma

Imorgon är det daxs för vul bara hålla tummarna att allt ser bra ut och att vi kan få veta när eskimån flyttar in :)

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-03-13 13:38:56 följande:
    Imorgon är det daxs för vul bara hålla tummarna att allt ser bra ut och att vi kan få veta när eskimån flyttar in :)
    Håller tummarna STENHÅRT hela dagen imorron gumman!!!!
  • NL86

Hej tjejer!
    Inte haft tid att tittat in på ett par dagar och det är verkligen med sorg i hjärtat man läser om er som fått negativa besked! Detta är verkligen en jobbig resa som verkligen kan jämföras med en berodalbana och jag håller verkligen tummarna för er och att det ska lyckas nästa gång! Jag önskar verklige så mycket att alla här ska få sitt pluss i år, för det har vi verkligen förtjänat!! Stor kram till er alla!

Sen vill jag även välkomna alla nya till tråden! :) ni har verkligen hittat till ett härligt gäng tjejer! Här får man verkligen allt stöd man behöver!

• NL86

Hm så försvann halva inlägget man skrev! Jäkla mobiler!

Jaja, håller verkligen tummarna för dig imorgon Vincents mamma!! :)

Stora kramar
    Till er alla!

• hoppfull idag
    Csillag skrev 2012-03-13 13:23:10 följande:
    haha säg inte för mkt,vem vet hihi.

ett stim fet är egentligen som ett vanligt ivf men skiljer sej lite.
    vanligt ivf ser ju typ ut Spray/Sprut - ÄP - ET - TD
    FET ser ut Sprut/hormontab/plåster - FET - TD så vi behöver inte göra ÄP utan använder dom som vi har i frysen.
    Man börjar oftast på mensdag 2 med stimuleringen o sen är de FET antingen 2 dagar eller 5 dagar efter ägglossningtiden normalt sett.
    Man stimulerar upp en bra slemhinna för att ägget ska kunna fästa lättare.
    beroende på vilken dag de blir FET har oxå med hur länge våra ägg vi har i frysen blev odlade.
    jag har ju 5 dagars blastocyster så jag har insättning 5 dagar efter ägglossning borde ske.
    med progynon tabletter tas ju ägglossningen bort för att man ska nedreglera kroppen lite o återbygga den,men ibland kan en ägglossning ske ändå,beroende på hur o när stimuleringen börjar.
    plåster effekten som jag ska köra denna gången ska tydligen ha bättre effekt på svårstimulerade då de inte går genom organen utan direkt genom blodet så vi får väl hålla tummarna att de verkar bättre.
    Ja du menade såklart stimulerat, det ska jag göra eftersom jag inte har någon egen cykel. Blir Provera för att få mens, sedan Progynon för att bygga upp slemhinnan. Tror mina ägg odlades i 2-3 dagar.

När ska du göra FET Csillag?!
  • nl2012

Hej på er! Tack för "välkomnadet". Var på infomöte i Malmö 28/2. Om allt fungerar ser min planering ut så här: spraystart v.14 sprutstart v.17 och äp v.19. Kram på erSkrattande

• Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-03-13 17:32:44 följande:
    Ja du menade såklart stimulerat, det ska jag göra eftersom jag inte har någon egen cykel. Blir Provera för att få mens, sedan Progynon för att bygga upp slemhinnan. Tror mina ägg odlades i 2-3 dagar.

När ska du göra FET Csillag?!
    haha ja de menade ja.Orkaju inte skriva hela ordet,lat som jag e.
    Mitt FET sätts igång med stimuleringen nu när jag får mensen (Beräknad på fredag tror jag..denna veckan iaf).Sen blir de FET V13 eller början av V 14 beroende på hur lång tid de tar att få min slemhinna att bli någolunda ok.

Har du tagi progynon tidigare??
  • Csillag
    NL86 skrev 2012-03-13 15:39:59 följande:
    Hej tjejer!
    Inte haft tid att tittat in på ett par dagar och det är verkligen med sorg i hjärtat man läser om er som fått negativa besked! Detta är verkligen en jobbig resa som verkligen kan jämföras med en berodalbana och jag håller verkligen tummarna för er och att det ska lyckas nästa gång! Jag önskar verklige så mycket att alla här ska få sitt pluss i år, för det har vi verkligen förtjänat!! Stor kram till er alla!

Sen vill jag även välkomna alla nya till tråden! :) ni har verkligen hittat till ett härligt gäng tjejer! Här får man verkligen allt stöd man behöver!
    åhhh hej gumman,vi saknar ju dej här inne.
    Du kan ju inte vara borta så många dar i streck, vi blir ju oroliga!!!
    hur går de me dej??
    Kram
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012