• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    nl2012 skrev 2012-03-13 19:56:55 följande:
    Hej på er! Tack för "välkomnadet". Var på infomöte i Malmö 28/2. Om allt fungerar ser min planering ut så här: spraystart v.14 sprutstart v.17 och äp v.19. Kram på erSkrattande
    jag lägger in de imorgon bitti.har lite annat att fixa med listan oxå o jag måste verkligen sova.Börjar vid halv 6 imon o har ju en bilfärd på 1 1/2 timme till jobbe så nu blir de Zzzzzz kudden.

Natt natt på er alla.
  • Nicali

Här kommer infon

Väntrum:  2007

Klinik: Sahlgrenska
    Spraydags:; 18/2
    Sprutdags: 8/9
    ÄP/ET/FET: v12 (hoppas)
    Ruvare:
    Gravida:
    Beräknade:  

Vi började ju redan 2007 med ivf då vi inte blivit gravida efter ca två år. Men under äggplockningsveckan så fick vi reda på att min man fått cancer Så efter första misslyckade ivf (icis) så bestämde vi oss för att ta en paus under hela hans behandling. Cancerbehandlingen gick JÄTTE bra Men pausen blev ändå fram till tidig vår 2010. Så då gjorde vi försök nr två som resulterade i ett ET och ett FET och ett avbrutet FET (klarade inte upptining). Inget blev något plus denna gången heller .
    Så Nu är vi inne på försök tre alltså. 

Ringde igår för att få svar på mitt blodprov... Tyvärr har det inte stigit så mycket (vet inte riktigt vad det innebär?) Men fick höja dosen ytterliggare till 300. Och VUL ska nog bli på Måndag  den 19. Sen fick jag ägna 6 timmar åt att få tag på Gonal F. Men allt löste sig till slut och nu har jag FÖRHOPPNINGSVIS medecin så det räcker över helgen Om de inte höjer dosen ytterligare dvs;.P För då blir det en road tripp på lördag. Men då gör vi det till en utflykt har jag bestämt  

Nån mer som får hög dos??? Har inte fått det förut nämligen och blir fundersam hur detta ska sluta! Vet inte varför det är så svårstimulerat denna gång. Väger lika mycket som sist men är ju ett år äldre (kan det spela in?) Fyllt 30.

Nån som har biverkningar av hormonerna? Min man har döpt om suprecur nässprayen till supersur Kan nog ha sin förklaring Jag blir även super stel i alla leder av IVF medeciner:-S Har jag ridit min häst kommer jag knappt av sen:-P Ser lite mysko ut på jobbet oxå om jag suttit en stund och sen ska resa mig upp, går jätte stappligt första fem stegen:-P. 

Idag är jag LEDIG och ska bara njuta av det vackra vädret och samla krafter inför nästa vecka Ha en bra dag allihop! 

• nl2012

Nicali: Ha en riktigt bra dag & njut o koppla av Solig  Jag ska spruta med Menopur 1200 ie.

• Vincents mamma

Hej! Nyss hemkommen från läkaren och bara härliga besked! Ägglossnings spruta imorgon, vaggisar från lördag och om allt går som det ska flyttar en liten blasto eskimå in nästa torsdag! Längtar!!

• nl2012
    Vincents mamma skrev 2012-03-14 12:21:56 följande:
    Hej! Nyss hemkommen från läkaren och bara härliga besked! Ägglossnings spruta imorgon, vaggisar från lördag och om allt går som det ska flyttar en liten blasto eskimå in nästa torsdag! Längtar!!

Åh, vad kul! Förstår att du längtar Skrattande

• mamman0301
    Åh vad spännande:)
  • mamman0301
    nl2012 skrev 2012-03-13 19:56:55 följande:
    Hej på er! Tack för "välkomnadet". Var på infomöte i Malmö 28/2. Om allt fungerar ser min planering ut så här: spraystart v.14 sprutstart v.17 och äp v.19. Kram på erSkrattande
    Var i Malmö går du? Vi går på Cura.
  • mamman0301
    Lillan15 skrev 2012-03-13 21:52:20 följande:
    Fråga till Er alla?:  Har ni fått Trombyl efter ET?  Kortison tabletter?
    Nej
  • MoM76
    Härligt!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012