• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    NL86 skrev 2012-03-14 17:16:36 följande:
    Csillag: Ja herre Gud har verkligen haft fullt upp här, men nu ska de lugna ner sig lite! :)
    För mig går allt bra! Var på hälsosamtal och inskrivning i måndags och var så orolig över vad man skulle få för bm, men hon var verkligen helt suverän! :)
    Så nu har hon bokat in tid för ultraljud i slutet av maj v 18 är jag då ungefär! :) spännande! Trodde ju jag skulle klara mig med endast illamående denna graviditet men denna vecka kom både kräkningarna och yrseln som en paket på posten! :) men antar man ska vara glad åt alla symptomet man får då det är ett bra tecken! :) börjar mer och mer inse att de kanske verkligen går vägen denna gång! v 10 på söndag sen är de ju "bara" 2 veckor kvar! :)

Härligt Vincents mamma!! :) vad glad jag blir för din skull! Massor med lycka till kramar till dig och din blivande eskimå! :)
    Jag spydde konstant fram till v 19, sen slutade de tvärt.
    känslan va underbar den dagen ja insåg att de kanske går vägen ändå.
    Började kräkas V 21 igen.
    Men jag tröstade mej med precis som en annan skrev, att mår man riktigt illa o kräks så betyder de oftast att bebisen har de bra.
    och ut kom dom ju...
    Håll ut gumman, de kommer nått underbart om några månader
  • Csillag
    Lillan15 skrev 2012-03-13 21:52:20 följande:
    Fråga till Er alla?:  Har ni fått Trombyl efter ET?  Kortison tabletter?
    jag åt trombyl innan
    Hmm jag måste bara tänka varför...tror jag åt de för de e blodförtunnande eller nått sånt o skulle motverka MF risken.
    tyvärr hjälpte de inte och MF fortsatte och dom sa att jag likaväl kunde sluta med dom.

varför äter du trombyl??
  • Vincents mamma

Hej! Tog ägglossnings spruta ikväll för att bestämma när ägglossning ska ske och mitt riktiga ägg ska släppa, nästa torsdag ska jag få tillbaka en blasto eskimå, alltså 5 dagar efter ägglossning som dom bestämt när den sker med sprutan :)

• Lillstoran

Mådde Superligan första graviditeten när jag var 21 år, andra gången mådde jag inte illa alls blev bra trött, det spände i magen.

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-03-15 21:41:08 följande:
    Hej! Tog ägglossnings spruta ikväll för att bestämma när ägglossning ska ske och mitt riktiga ägg ska släppa, nästa torsdag ska jag få tillbaka en blasto eskimå, alltså 5 dagar efter ägglossning som dom bestämt när den sker med sprutan :)
    Gomorron gumman.
    Efter en god natts sömn har huvudet kommit tillbaka så jag kan räkna ordentligt igen.Vet inte hur ja räkna igår.Obestämd
    Nu håller vi tummarna på att de blir en bebis snart.

Inväntar mens o har en stark aning om att den kommer vilken sekund som helst.
    Då blir de plåster o vi är igång.
    Heeeeeja mensen kom nu!!!!Skrattande 
  • NL86

Godmorgon alla starka tjejer! :)
    Sitter i soffan och ser att solen faktiskt är på väg upp och mätarn står på plussgrader! :) nu är faktiskt våren på ingång och vad jag längtat!

Ville bara passa på att önska alla en trevlig helg! :)

Kramar till er alla!

• NL86

Och till dig csillag: hoppas mensen kommer idag!! :) vi håller tummarna!!

• nl2012

Hej! Jag önskar er också en trevlig helg Solig Jag ska jobba men var gör väl det....... för idag fick jag äntligen min mens Skrattande Ha det gott tjejer o kram på er!!!!!!!

• NL86

Härligt nl2012!!! :) nu är karusellen igång snart och sen håller vi tummarna allt vi kan för dig!! :) 2012 är vårt år!! :)

• joujou

Asså det är inte sant!!! Huddinge påstår att våran remiss inte är komplett då dom inte har "säkra" källor på att vi bott tillsammans i 1 år. Det är helt absurt!! Och vi skulle kontakta CVL igen.
    Ringde dit och tillome hon jag pratade med tyckte det var helt sjukt då dom vet att vi är sdambos sen två år tillabaka bara det att jag inte var skriven på min sambos adress, men att vi nu är det efter att vi flyttat till större.
    Sköterskan på cvl skulle iaf ringa Huddinge och se vad hon kan göra. För hon sa att dom MÅSTE skicka brev, eller ringa om det är några ändringar eller vad det nu var och att det är helt felt. + att dom sagt olika saker till mig varje gång jag ringt. Ena gången är den färdigbehandlad, nästan gång inte.. osv osv.
    Och så nu det hä!
    Orkar inte. Faan!!!1  

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012