hoppfull idag skrev 2012-03-20 13:42:28 följande:
Hej tjejer!
Här är en till som går och väntar på mensen. Jag äter Provera så jag vet ju att den kommer komma nästa vecka, Men det är så segt med denna väntan alltså!
Jag ser fram emot FET som antagligen blir vecka 15. Någon av er som har erfarenhet av det, som vill dela med er?
Kram på er alla!

Erfarenhet av sj FET har jag ju

Skulle du göra stim eller ostim FET?
Om stim,vilken stim ska du köra?
Fet nr 1:
Stimulering med Progynon 3 tabl från dag 2 i mens cykeln fram till slemhinnan såg bra ut.
denna gången gjordes FET dag 17.
Hade VUL dag 11 för kolla slemhinnans tjocklek.
Testade minus.
Inga känningar mer än att jag mådde fruktansvärt dåligt av progynon tabletterna o samlade på mej väldigt mycket vätska i kroppen så ökade mycket i vikt.
Mådde jätte illa av tabletterna o svullen över magen o yr i huvudet.
Progynon går genom kroppens organ o därav mycket jobbiga biverkningar som man kan få.
FET nr 2
stimuleras med Estradot plåster som ska vara bra till extra svårstimulerade.
Inga som helst biverkningar o mår som vanligt *Me like a lot!!*
Fast visst finns tankarna...Hmm om man åtminstonde har bivekningar så vet man ju att man borde lyckas bli stimulerad,men om man inte har någon biverkning så börjar man ju undra om de händer nått...
MEN läkaren försäkrar att de ska fungera så .
Estradot tas upp direkt i blodet o därav mindre biverkningar.
VUL dag 12 (dag 11 är i helgen) för att kolla slemhinnan o bestämma FET dag.
Om man kör ostimulerat FET så får man kolla med LH stickor varje dag för att ha koll på när ÄL sker.
De behövs inte vid stim FET, iaf inte med progynon.
Hmm nu börjar ja fundera på om ja behöver de till plåstrerna,men de tror ja inte då dom inte sagt nått om de.
Progynon nedreglerar en sj om man ska inte kunna få egen ÄL.Man vill bara stimulera upp en fin o tjock slemhinna.
Samma skulle ja tro Estradot är bara att de används på två olika sätt.
Insättning vid FET beror ju oxå på hur länge ens ägg är odlade.
Jag har ju 5 dagars blastocyster så jag har FET 5 dagar efter beräknad normal ÄL dag.
har du 2 dagars ägg så sätts dom in 2 dagar efter beräknad ÄL..
Kör man ostim FET finns risken till tvillingar.
Kör man stim FET med hormon sprutor gäller de samma.
Kör du progynon e chansen minimal.Samma skulle ja tro Estradot,men e lite osäker då jag faktist inte frågat.
har ju tvillinagr sen innan o vi har sagt att vi skulle inte bry oss om de blir fler än en bebis.
Hellre två än ingen
Undrar du nått mer så fråga på bara