• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • hoppfull idag

Hej!

Är det någon som vet hur många dagar måste man ruva innan man får göra ett gravtest?
    Har hört allt från två till tre veckor.

Varför är det olika från person till person?

• mamman0301
    hoppfull idag skrev 2012-03-22 12:43:44 följande:
    Hej!

Är det någon som vet hur många dagar måste man ruva innan man får göra ett gravtest?
    Har hört allt från två till tre veckor.

Varför är det olika från person till person?
    Det är olika mellan klinikerna, varför vet jag inte. På Cura så tar man testet 18 dagar efter ET tror jag. Kommer inte ihåg riktigt.
    Du kan ju göra gravtest när du vill, men tänk på att Ovitrellen kan sitta i 10 dagar och ge falskt plus.
  • mamman0301
    Vincents mamma skrev 2012-03-22 13:31:21 följande:
    Är på väg nu, 45 min kvar och dom har inte ringt!! Måste ju innebära att jag blir ruvare idag :)
    Grattis:))
  • hoppfull idag
    Vincents mamma skrev 2012-03-22 13:31:21 följande:
    Är på väg nu, 45 min kvar och dom har inte ringt!! Måste ju innebära att jag blir ruvare idag :)
    Spännande!
  • Vincents mamma

Är nu på väg hem igen! Kan nu stolt säga att jag är ruvare!!! Det kunde inte gått bättre! Först ägget dom tinade var perfekt! Så vi har 3 kvar i frysen :) nu är det 15 dagars väntan (långfredagen) och denna gång ska jag inte tjuvtesta! Mens eller testdag är det som gäller så nu köra vi :)

• LnH

Hmm jag undrar, ifall jag inte får mens den 24 ( som är BIM om man ser till min normala cykel) så borde det vara positivt?! Har gjort fet i helt naturlig cykel och har td 28.

• hoppfull idag
    Vincents mamma skrev 2012-03-22 14:51:28 följande:
    Är nu på väg hem igen! Kan nu stolt säga att jag är ruvare!!! Det kunde inte gått bättre! Först ägget dom tinade var perfekt! Så vi har 3 kvar i frysen :) nu är det 15 dagars väntan (långfredagen) och denna gång ska jag inte tjuvtesta! Mens eller testdag är det som gäller så nu köra vi :)
    Åh vad kul, grattis! Nu är det "bara" två veckors väntan, håller tummarna!!! {#emotions_dlg.flower}

Kan du inte berätta lite om själva återföringen, nyfiken!!
  • joujou

Vincents mamma, Woho!! Håller tummarna för ett riktigt fint guldägg till påsken! ;)

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012