• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    mamman0301 skrev 2012-03-22 10:08:50 följande:
    Så där, Ovitrellen togs igår kl 21, o äggplock imorgon kl 8,30. Vi bor ju 20 mil från kliniken så det blir upp i ottan.
    Hoppas nu att dom får ut en bra skörd ägg  som befruktas o delar fint på sig. ET om det går bra blir på måndag.

Lycka till alla som är i tråden, nu hoppas vi på plus!!
    Lycka till imorgon!!!
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-03-22 12:43:44 följande:
    Hej!

Är det någon som vet hur många dagar måste man ruva innan man får göra ett gravtest?
    Har hört allt från två till tre veckor.

Varför är det olika från person till person?
    tror de e 10 dagar efter ovitrellen för de kan visa falskt positivt.
    behöver man inte ta den sprutan så kan man tjuvtesta tidigare.
    när jag blev grav med tvillingarna testade jag 5 dagar efter ÄL o de visade så positivt de bara kunde bli
    Gör man FET kan man ju tvuvtesta oxå lite lättare.

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-03-22 14:51:28 följande:
    Är nu på väg hem igen! Kan nu stolt säga att jag är ruvare!!! Det kunde inte gått bättre! Först ägget dom tinade var perfekt! Så vi har 3 kvar i frysen :) nu är det 15 dagars väntan (långfredagen) och denna gång ska jag inte tjuvtesta! Mens eller testdag är det som gäller så nu köra vi :)
    GRATTTTTTTTIS!!!!!
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-03-22 12:43:44 följande:
    Hej!

Är det någon som vet hur många dagar måste man ruva innan man får göra ett gravtest?
    Har hört allt från två till tre veckor.

Varför är det olika från person till person?
    sen beror de nog från klinik till klinik och hur länge äggen är odlade som testdag sätts,.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-03-22 15:00:06 följande:
    Hmm jag undrar, ifall jag inte får mens den 24 ( som är BIM om man ser till min normala cykel) så borde det vara positivt?! Har gjort fet i helt naturlig cykel och har td 28.
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej gumman.

Va kul att se dej här inne.

Å svaret e JA på din fåga.
    MEN tyvärr vet man ju aldrig.
    MEN jag håller tummarna för att de ska visa Plus för dej.

bebis 2012 ska de blir!!! 
  • Vincents mamma

Själva återinförningen känns inte alls, det kändes lite när dom satte in instrumenten men inte alls farligt tyckte jag, sen går det ju väldigt fort :)

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-03-22 17:56:34 följande:
    Själva återinförningen känns inte alls, det kändes lite när dom satte in instrumenten men inte alls farligt tyckte jag, sen går det ju väldigt fort :)
    tyckte faktist inte heller de kändes nått.
    ÄP kändes väl lite iaf men ET/FET va inget. 
  • hoppfull idag

Hej tjejer!
    Nu har jag en fråga till.

Ni som gjort återföring, ET eller FET, vilken mensdag fick ni göra det?

Jag kanske har fått mens redan nu och i så fall kanske jag missar en Istanbulresa! Men min läkare sa att de är ganska flexibla när det gäller återföringen, vilken dag man gör den, de kan styra ganska mycket tydligen.

Men hur var det för er?

• jazmine25

Jag tycker det svider till när kateter passerar passagen mellan slidan och livmodern men absolut inte att jämnföra med hur ont jag haft under ÄP som för mig alltid varit tortyr.

• LnH
    Csillag skrev 2012-03-22 17:47:50 följande:
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej gumman.

Va kul att se dej här inne.

Å svaret e JA på din fåga.
    MEN tyvärr vet man ju aldrig.
    MEN jag håller tummarna för att de ska visa Plus för dej.

bebis 2012 ska de blir!!! 
    Tack! Nu tror jag dock inte att det kommer att visa ett +, har rosa flytningar, dock bara när jag är på toa och torkar mig och bara ibland...men det känns inte som ett bra tecken alls!

Men ska ringa och tjata lite på Huddinge och höra ifall man kan få åberopa vårdgarantin för att på så sätt snabba på nästa försök lite. Kan åka lite längre bort från stockholm ifall det skulle göra att vi får en tid snabbare..
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012