• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

UPPDATERAD

Kolla gärna era uppgiifter om ja lyckats få nått fel lr missat nått.

KaffeVäntrummet
     Kaffe

Kaffe Csillag:                           Ivf Start  2011 
    Kaffe NL86                               Ivf start  2011
    Kaffe LnH                                 Ivf start 2011
    Kaffe Attack:                            Ivf Start 2011 Omstart Maj/Juni antingen ivf lr m äggdonation
    Kaffe Bira 11:                                             Ivf Start 2011 - Omstart Maj 2012
    Kaffe MoM76:                                              Ivf Start 2012
    Kaffe Vincents mamma:                             Ivf start 2012
    Kaffe Odessa:                                              Ivf Start 2012
    Kaffe Jottatotta:                                           Ivf Start 2012   
    Kaffe Sukiojag                                             FET  2012
    Kaffe Lillan 15                                              Iv f Start 2012
    Kaffe Nicali                                                     Väntar på Äggdonation
    Kaffe Nl2012                                                   I vf start 2012
    Kaffe Hoppfull idag:                                      FET 2012
    Kaffe Mamma0301                                         Ivf start 2012 
    Kaffe FamiljenEkberg                                    Fet start 2012 
    Kaffe Nina76                                                     Ivf  Maj 2012
    Kaffe Joujou:                                                    Ivf start 2012  
    Kaffe Fru Bone                                                Iv f start 2012
    Kaffe Axelina66                                                 Ivf start 2012
    Kaffe Angel4u75                                                Ivf start 2012
    Kaffe Waterflower                                             Ivf start 2012
    Kaffe AschaG                                                      Ivf start 2012
    Kaffe Mandelmumsa                                       Ivf start 2011
    Kaffe Make your own kind of music                 Ivf start 2012
    Kaffe Cupcake2012                                        Ivf start 2012
    Kaffe Hjärtefröjd                                             Ivf start år ?
    Kaffe Tweedledee                                          Ivf start april 2012 spermadonation
    Kaffe Charmina                                               Infomöte 12 juni 2012
    Kaffe Miiiis                                                      Infomöte 30 Maj 2012
    Kaffe Fidelis ad urnam                                   Infomöte Aug 2012
    Kaffe Victrix                                                    

Förvånad Bakgrund Förvånad

Förvånad Csillag:     Född 1982 - Bor Blidsberg, Västra Götaland
    * Utredd 2001: Dåligt AmH, Trasig livmoderetapp,Ingen egen ÄL,Endometrios,Dålig slemhinna
    * Hormonhjälp sen Juli 2001
    * 14 st Inseminationer utfördes utan resultat
    *  Ivf 1 fick ut 19 ägg, 9 befruktades, 5 odlades till blastocyster. ET avbrutet pga TSH Värde
    * FET 1 stimulerad cykel med Progynon,2 ägg fick tas upp då 1.a ej klarade sej. TD visade - 
    * FET 2 stimulerad cykel med Estradot, 1.a ägg klaraade upptining. TD -

FörvånadLnH: 36 år, Bor i Stockholm
    *utredd 2011: Blockerade äggledare efter en infektion från en spiral 2010
    *1 IVF, 1 FET, inne på tredje försöket med IVF korta metoden

Förvånadjazmine25:   Född 1981 - Bor i Sthlm
    * Utredd 2007: Jag har Pco-s och maken har inga spermier.
    * 2 Inseminationer med donerade spermier som blev minus.
    * IVF 1 fick ut 20 ägg, 7 befruktades, 1 till mig och 5 till frysen. Jag plussade men det blev missfall.
    * FET 1 i naturlig cykel. slutade i minus
    * FET 2 I stimulerad cykel med pergotime. slutade i minus

FörvånadfamiljenEkberg : 33 år, Bor i södermanland
    *utredd 2004/2005: Mannen har dåliga simmare efter pg av att han opererat ner en testikel i tonåren
    *första ICSI 2006 vilket resulterade i en son, Första fet blev avbrutet pg av blödning vid ägglossning. Gör därför FET i stimulerad cykel nu. 

Förvånad Nina76: 36 år, bor i Helsingborg
    * Utredd 2007, oförklarlig barnlöshet
    * 3 omgångar Pergotime
    * 2 IVF, 1 avbrutet (inget embryo överlevde upptining) FET, påbörjar 3:e IVF 

Förvånad    Bira11: 35år bor i Jämtland
    *Utredd 2005, dålig kvalitet på simmare, lågt antal.
    *Ätit pergotime
    *3 inseminationer
    *1 Ivf, misslyckat

Förvånad Nl2012
    * 39 år Bor i Kronobergslän
    * Utredd 2012, Sambons simmare för få tyvärr
    * Första Ivf/Icsi

Förvånad MYOKOM (Make your own kind of music): 33 år bor i Göteborg
    *utredd 2009: Blockerade äggledare.
    *4 IVF varav ett halvt försök (blev ingen embryoåterföring), påbörjar vårt  5:e försök i Juni.
    *Tredje IVF-försöket (Nov 2010) fick vi två embryon tillbaka och testade positivt. Blev tyvärr ett tidigt missfall. 
    *Hade IVF-uppehåll hela 2011 för att återhämta oss från besvikelsen. 

Förvånad MoM76: Född 1976 Bor i Stockholm
    *Utredd 2011. Sambon har få och dåliga simmare efter bortopererad testikel och behandling för testikelcancer.
    *IVF 1: Ett ägg sattes in och 3 till frysen (två blasto och ett 2-dagars). Misslyckades.
    *Gör nu FET 1  med blasto från frysen i naturlig cykel.

Förvånad Mandelmumsa:  33 år, bor i Stockholm
    *Utredd 2010. Skadade äggledare pga äggledarinflammation.
    *IVF 5. Femte insättningen (FET) men gör fortfarande gratisförsöken. En kvar i frysen nu, sen blir det till att gå privat.
    *IVF 1 slutade i tidigt MF (ofostrig graviditet). Efter det har det inte blivit något alls trots goda chanser enligt kliniken.
    *Fick även ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i feb -10 efter 6 mån försök på egen hand. Efter detta fick vi ställa oss i IVF-kön.
    *Har fått tillbaka ett tvådagars varje gång.

Nalle syskonförsök Nalle

Nalle Csillag                      Dotter 01 (Ppiller) + Tvillingar 06 (Hormonhjälp)
    Nalle LnH                           Dottern (åt minipiller), Son (säkra perioder)
    Nalle FamiljelnEkberg        Son 07 (ISCI)
    Nalle Nina76                     Dotter 08 (IVF 1)  
    Nalle Bira11                       Son 2006 på naturlig väg

{#emotions_dlg.flower} Ivf Klinik {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Csillag:                                                Carl anderska Göteborg
    {#emotions_dlg.flower} Make Your own Kind of music        Carlanderska Göteborg

{#emotions_dlg.flower} Nicali                                                    Sahlgrenska

{#emotions_dlg.flower} Bira 11:                                                Umeå

{#emotions_dlg.flower} Jottatotta:                                            Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} Joujou:                                                Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} FamiljenEkberg                                  Carl Von Linne 
    {#emotions_dlg.flower} Angel4u75                                             Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} Miiiis                                                      Carl Von Linne
    {#emotions_dlg.flower} Charmina                                               Carl Von Linne

{#emotions_dlg.flower} Odessa: 

{#emotions_dlg.flower} MoM76:                                                 Huddinge
    {#emotions_dlg.flower} LnH                                  Sophia Hemmet (efter denna gång blir det Huddinge)
    {#emotions_dlg.flower} Jasmine25                                             Huddinge

{#emotions_dlg.flower} Attack:                                                    RMC Malmö
    {#emotions_dlg.flower} Nl2012                                                     RMC Malmö
    {#emotions_dlg.flower} Tweedledee                                           RMC Malmö

{#emotions_dlg.flower} Mamma0301                                           Cura Malmö

{#emotions_dlg.flower} Nina76                                                       IVF Kliniken Öresund Malmö
    {#emotions_dlg.flower} AschaG                                                     IVF Kliniken Öresund Malmö

{#emotions_dlg.flower} Waterflower                                           Linköping

{#emotions_dlg.flower} Vincents mamma:                                  St: Göran
    {#emotions_dlg.flower} Odessa:                                                   St: Göran

{#emotions_dlg.flower} Hoppfull idag                                          Akademiska Sjukhuset Uppsala

{#emotions_dlg.flower} NL 86                                                          Falun
    {#emotions_dlg.flower} Lillan 15                                                     Falun
    {#emotions_dlg.flower} Fidelis ad urnam                                      Falun

{#emotions_dlg.flower} Sukiojag                                                      Sofia Hemmet, nu Fertilitets centrum        

{#emotions_dlg.flower} Mandelmumsa                                           US Örebro

Äpple Akupunktur inför ivf/icsi/FET: Äpple  

Äpple LnH                    Ska testa detta och ska köra en gång vid ÄP och en vid ET
    Äpple Csillag               2/5, 7/5, 10/5

Solig Pergotime - Progynon - Estradot Solig    

Solig Csillag                       Pergotime 04-05, FET nr 1 Progynon - FET nr 2 Estradot     
    Solig FamiljenEkberg        FET nr 1    Progynon    
    Solig Nina76                      3 omgångar Pergotime, FET nr 1 Progynon
    Solig Victrix                        Pergotime
    Solig Charmina                   Pergotime Mars-April 2012,Insemination

Glad Sprayare Glad

Glad Attack:                                   Klar 2011
    Glad NL 86                                     Klar 2011
    Glad Bira 11:                                  Klar 2011
    Glad Lillan 15                                 Klar 2012
    Glad Nicali                                      Klar 2012
    Glad Jottatotta:                              Klar 2012
    Glad FamiljenEkberg                     30/3 2012
    Glad Nl2012                                      5/4 2012
    Glad Joujou:                                  16/4 2012 kontroll 30/4

Drömmer Sprutare Drömmer

Drömmer Attack:                                 Klar 2011
    Drömmer Odessa:                              Klar 2012
    Drömmer NL 86                                   Klar 2012
    Drömmer Hoppfull idag:                    Klar 2012
    Drömmer Jottatotta:                           Klar 2012
    Drömmer Lillan 15                               Klar 2012
    Drömmer Nicali                                    Klar 2012
    Drömmer Mamman0301                      Klar 2012
    Drömmer LnH                                       23/4 2012
    Drömmer Nl2012                                   25/4 2012
    Drömmer Vincents mamma:                27/4 2012
    Drömmer Csillag:                                 14/5 2012
    Drömmer Nina76                                  30/4 2012
    Drömmer Joujou                                   3/5 2012  VUL 9/5 - VUL +B.prov 14/5
    Drömmer Bira 11:                                 4/5 2012   B.prov 10/5  VUL 14/5

Skrattande Äggplock/ ET/ FET Skrattande

Skrattande Sukiojag                                            ÄP 13/4 - ET 18/4
    Skrattande Fru Bone                                          ÄP 9/5
    Skrattande Jottatotta:                                          V9 2012
    Skrattande Lillan 15                            
    Skrattande Angel4u75                                            FET/ET 9/4
    Skrattande Axelina66                                               ET 16/4
    Skrattande AschaG                                                  ÄP 24/4  ET 26/4
    Skrattande Odessa:                                                FE T 25/4
    Skrattande MoM76:                                                 FET 1  30/4
    Skrattande jazmine25                                             FET Ca mitten av Maj
    Skrattande Mandelmumsa                                     FET 28/4
    Skrattande FamiljenEkberg                                   FET 1  1maj
    Skrattande Nina76                                                    ÄP ca v. 19
    Skrattande Lnh                                                          ÄP 2/5 - ET 4/5
    Skrattande Nl2012                                                    ÄP 11/5
    Skrattande Vincents mamma:                                  ÄP 7/5 - ET 9/5
    Skrattande Joujou                                                     V 20!
    Skrattande Bira 11:                                                  Nytt ÄP V 20 (Ev 16/5)
    Skrattande Csillag:                                                   Nytt ÄP V 21

Kräks Ruvare Kräks

Kräks NL86                                     ET - TD 8/2 Plus
    Kräks Csillag:                                 FET Nr 2  3/4 - TD 17/4 -
    Kräks Vincentsmamma                  ET 9/5 - TD 27/5
    Kräks Sukiojag                                 ET 18/4 - TD 26/4 -
    Kräks Jottatotta:                              ET 29/2 - TD 15/3 -
    Kräks LnH                                         ET 4/5 - TD 19/5 B.prov 21/5
    Kräks jazmine25                            FET 13/3 - TD 31/3 -
    Kräks Lillan 15                                ET 22/3 - TD 4/4 -
    Kräks Mamma0301                        ET 26/3  - TD 5/4 Plus -
    Kräks Angel4u75                           FET/ET 9/4 - TD 24/4                   
    Kräks Hoppfull idag:                     FET 10/4 - TD 21/4 Plus
    Kräks Axelina66                             ET 16/4 - TD ??
    Kräks Odessa:                               FET 25/4 - TD 4/5  Plus
    Kräks Charmina                             BIM 10/5
    Kräks Cupcake2012                      FET 25/4 - TD 12/5
    Kräks AschaG                                 ET 26/4 - TD 14/5
    Kräks Mandelmumsa                    FET 28/4 - TD 14/5
    Kräks MoM76                                  FET 30/4 - TD 13/5
    Kräks FamiljenEkberg                     FET 1/5 - TD 15/5

Gravid Gravida Gravid

Gravid NL 86                                   TD 8/2 VUL 24/5
    Gravid Rikolin                                 TD ?
    Gravid Hoppfull idag                      TD 21/4
    Gravid Odessa:                                TD 4/5

Baby Beräknade Baby 
    Baby NL86:                                  BF 19/10 2012 
    Baby Rikolin                                BF 14/10 2012 (ungefär enligt veckor)
    Baby Hoppfull idag                     BF ??
    Baby Odessa                               BF 9/1 2013        

Oskyldig MA - MF - X - ÄnglarOskyldig

Oskyldig Csillag     Haft 3 MF med enlingar + 3 MF med Tvillingar
    Oskyldig Odessa    TD 3/2 MF
    Oskyldig jazmine25   TD 18/6-11 MF
    Oskyldig mamma0301   TD 21/4-12, MA
    Oskyldig Cupcake2012      TD? - MF i V 6
    Oskyldig Mandelmumsa     MF i v 5-6 ( upptäcktes på första UL mars -11), X (hittat i feb -10
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-05-10 16:44:25 följande:
    Csillag: Blir lite nyfiken hur du menar med att du fick en dotter med p-piller? Menar du att du blev gravid trots att du åt p-piller eller var p-pillerna till hjälp på något sätt? Jag tänkte att det låter ju som lite av ett mirakel att lyckas TROTS p-piller när det sedan visade sig att era chanser är nedsatta! :)

Har du alltid velat ha många barn?
    Jag va jätte noga med mina ppiller.Minsta lilla försening på några timmar så fick jag en blödning så man lärde sej att mer lr mindre ta dom i sömnen.
    Hade en rosa lapp i badrumsskåpet som va de första jag såg på morgonen bara för att ja skulle komma ihåg dom,så jag va noga.
    Jag hade så svåra menssmärtor o dessutom kring ÄL som gjorde att ja fått börja med ppiller redan vid 11 års ålder för ja hade så ont.Ingen sa nått varför egentligen,men senare visade de sej att jag led av svår endometrios.
    (Slemhinnorna växer lite överallt i kroppen o cystor e vanligt)
    Mina slemhinnor växte/växer helt fel
    Ppillerna skulle hjälpa smärtan lite och rekomenderas till endometrios patienter.

När jag fick reda på att jag va gravid fick jag en chock.Jag skulle ju ha mens om några dagar så hur va de möjligt när ja åt ppiller dessutom!

Under de året hade jag dessutom haft mkt chokladsyster o de togs massa prover o kollades hela tiden med VUL för att ha koll på cystorna.Konstaterades efter mkt undersökningar o röntgen osv att jag hade svår endometrios som dom misstänkte.

I ppiller är de ju hormoner,mest troligt som de verkar så gjorde de att jag lyckades bli gravid.
    De som egentligen skulle skyddat mej mot graviditet,gjorde mej ist gravid.

Redan då sa gyn att beslutet är mitt hur ja ska göra,men valet ska tänkas igenom mer än en dag för detta kan vara sista chansen till graviditet med min kropp.
    Valet att behålla var aldrig en tvekan.
    Jag va ung o visste att de skulle bli tufft.
    Men tvekade aldrig.
    Fortsatt utredning skulle de bli under graviditeten,men pga att de bara blev mer komplikationer efter komplikationer så tog utredningen hela graviditeten,vilket skulle tagit 4-6v.
    När dottern kom till världen Maj 2001 va beslutet enkelt och redan fattat hur de skulle bli.

När avslaget va borta (4 v efter) så startade jag hormonbehandling direkt.
    De första blev pergotime 1 tablett
    Ingen ÄL alls men mens
    Efter nån månad ökade vi dosen till 2 tabletter
    Ingen ÄL men mens
    Efter ett halvår så blev de trippeldos med pergotime
    Ingen ÄL men mens.
    Vi ökade dagarna med pergotime
    Nu blev jag gravid,Men de slutade direkt i MF.
    Fortsatte försöka med samma behandling o varierade lite med hormondagarna men inget hände.ÄL va helt borta o de enda jag gjorde va att gråta vid den S.K Ägglossningen och vid mensen för jag hade så ont av endometriosen.

Hösten 2004 konstaterades me ultraljud att mitt Amh va 0,4, oddsen är mer lr minde noll.
    De konstaterades oxå att när jag väl fått en ägg,så lossar dom inte utan min kropp stöter bort dom o dom dör.

Hösten 2005 påbörjade jag med hormonsprutor ist.
    Ingenting hände förrens i dec, En ÄL och sen YES jag va gravid.
    Tvillingar...resultat MF
    Sen va de stop,ingen ÄL igen.
    Läkaren sa varenda gång att vi kanske ska ge upp,de finns inget vo kan göra.
    Kroppen vill inte.
    De konstaterades att min kropp stöter bort min mans spermier dessutom o ser de som ett hot mest troligt och därför tar de sej inte.

April 2006 ökade vi dosen till maxdos gonal F + trippel dos pergotime o  så va ja inne på normala kontrollen 2 dagar innan beräknad ÄL.på VUL syntes ett liten ägg på 5mm så
    nu hade vi lyckats procucera ett ägg iaf,men slemhinnorna fanns inte där alls trots proggisarna jag fick.
    Ivf remiss skickades o meningen va start månaden efter i Linköping.
    4 dagar efter mår jag skit o svimmar.
    Efter ett gravtest visar de sej att jag e gravid...hur e de möjligt?
    Läkarna trodde inte de förrens dom såg testet sj.
    De va helt omöjligt.
    På VUL V 5 så hade ja ökat o ja va nästan säker på att de här ägget lyckats dela sej för de måste va mer än en bebis.
    Läkarna fick en chock, tvillingar.
    Efter noggrann koll så skulle de varit trillingar,men en säck va tom
    Sjukskriven då dom ser att min livmoderetapp och slemhinna fungerar inte som den ska, räknar snabbt ut att därför får ja MF.
    Efter 9 månaders rent helvete (som man säger om man ska va ärlig) så kom de ut 2 pojkar på annan dag jul.MEN vi va inte färdiga...

Vi hade bestämt oss för att försöka med syskon.Detta skulle bli vårat sista försök
    Inget fungerade trots max doser o ändrade scheman, 14 inseminationer o utterligare MF.
    2010 Jan-aug  tog vi en paus och gifte oss i Juni de året.
    Ivf remsss skickades samtidigt, Carlanderska ville ha upp oss dit, Linköping sa nej.
    Carlanderska sa att om man lyckas mot alla dom oddsen ska man få en chans, för de va verkligen ett mirakel att jag både lyckades bli gravid o dom kom till världen.,

jag har 3 MF med enlingar i bagaget
    3 MF med tvillingar i Bagaget

Missförstå mej inte att jag inte är nöjd med dom barn jag ahr för jag älskar mina barn över allt på denna jord,och jag har valt dessutom att vara hemma mamma för jag vill va med barnen så mkt jag kan.
    Jobbar endast vintertid.
    Ivf är vårat sista försök.
    Vi har alltid drömt om stor familj.

De sägs ppiller är ett skydd, för mej va de räddningen till en bebis även om ja inte visste de vid unga år.

Endometrios är ärftligt, min dotter har samma problem vid mens o s.k ägglossning som jag har.
    Hon är 11 år idag och jag är väl medveten om att mest troligt kommer hon få genomgå ett helvete för att lyckas.

Missförstå mej inte,men om hon skulle komma hem vid 14nårs ålder (vilket ja sjäklklart inte hoppas) så skulle ja stötta henne om hon ville behålla abrnet o hjälpa henne, då jag vet att detta kan va hennes enda cghans till barn.
    Om ett halvår ska de utredas hur de ligger till med henne, jag håller alla tummar o tår att hon ska slippa genom¨gå de här som ja fått.
    Men de ser inte ljust ut.

Nu måste jag äta lite, iväg på föräldramöte.

De är bara fråga på om de är nått.

Kram
  • Csillag

Mischa välkommen in till oss.

Känner mej jätte osocial men sååå trött just nu efter suttit på föräldramöte i 3 1/2 timme!!

Jag kikar in imorgon igen.

svarar er alla andra imon med.

Nu skriker sängen efte mej.
    Ska upp 04,30

Zzzzzzzzzzzz Natt Natt flickor!

• Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-05-10 19:22:25 följande:
    Csillag: Oh, vilken historia du har! Så mycket du har gått igenom!! Tråkigt att din dotter också fått endometrios! Några frågor dök upp när jag läste. Bestämde du dig direkt du fått dottern att försöka få ett barn till? Har du fått någon förklaring till varför du inte har ägglossning? Du nämner ett avslag, vad handlade det om? Hur ser skalan ut för AMH och vad är normalt där? Var fäste dina embryon om slemhinnan var lite överallt? Hur visste du att det var tvillingar innan ultraljudet? Otroligt att det skulle varit trillingar - enäggstrillingar då alltså? Har du haft väldigt ont under dina graviditeter?
    Csillag: Oh, vilken historia du har! Så mycket du har gått igenom!! Tråkigt att din dotter också fått endometrios! Några frågor dök upp när jag läste. Bestämde du dig direkt du fått dottern att försöka få ett barn till? Har du fått någon förklaring till varför du inte har ägglossning? Du nämner ett avslag, vad handlade det om? Hur ser skalan ut för AMH och vad är normalt där? Var fäste dina embryon om slemhinnan var lite överallt? Hur visste du att det var tvillingar innan ultraljudet? Otroligt att det skulle varit trillingar - enäggstrillingar då alltså? Har du haft väldigt ont under dina graviditeter?
    Jag svara på detta när jag kommer hem.
    Är o esöker min mor och hon vet ej om att vi gör ivf.
    Svaret tar en stund så bättre ja gör de när ja kommit hem.
  • Csillag
    Lillan15 skrev 2012-05-10 23:16:32 följande:
    Go natt på er tjejer. Hörs mera i mo. Själv skall jag på VUL, sprutdag 4 idag. Hoppas det ser OK ut i alla fall. Kram Drömmer
    Hur har VUL gått gumman??
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-10 19:40:29 följande:
    Jag fick ETT VUL på sex kurer. 
    Det är ju fruktansvärt dåligt av din läkare.
    Pergo ska övervakas varje månad.
    Å man kan lätt bli överstimulerad av pergo,de beror ju helt på hur ens kropp fungerar.
    Herre guu har man bra äggreserv så kan man ju få väldigt många äggblåsor varje månad och sto chasn till flerbrd o ju högre risk graviditet.
  • Csillag
    Lillan15 skrev 2012-05-11 16:15:53 följande:
    Csillag: Gick åt H´vete idag på VUL. 4 blåsor på dag 5. De tyckte att jag skulle avbryta beh. och börja med en USA-modell, som läkarna har forskat på. Den skall tydligen hjälpa kvinnor med dålig äggskörd/kvalité. Maxa chanserna vad jag förstod. Jag får mera info. på tisdag, då läkaren skall ringa mig o berätta mera... Kanske bra ändå! Det är ju bra att de säger vad de anser är bäst för en. Lycka till alla vänner! Jag läser era berättelser varje kväll skall ni veta. Trevlig helg på Er
    Hej gumman, guuu va tråkigt Gråter

Men jag säger som hjärtefröjd faktist, förstår inte varför dom väljer avbryta för ökar man dosen hormoner kan de göra väldigt mkt, hos en del rent underverk faktist.
    På mitt första ÄP så hade dom sett 4 på ena och 2 på andra och jag fick ut 19 ägg.

Inte möjligtvis så att dom ska ge dej antingen Trombyl,Fragmin,Innohep lr prednosolon nästa gång.

Jag har ju utökat min denna gången.
    Förutom MAX dos Gonal F, så ska jag ta Orgalutran 8 sprutor,ovitrellen,bytt ut Crinonen mot progesteron MIC tabletter ist + dom lagt till prednesolon 15 mg/dag + 1/3 del albyl minor.
    Detta för att så igång cirkulationen mer i livmodern,sänka mitt imunförsvar och se om de hjälper.
    Dom har ju räknat ut att min krpp ser allt som hot,även mina ägg så vi måste sänka mitt immunförsvar tillfälligt för att se om äggen fäster bättre då.
    Albyl minor är samma sak som Trombyl, anledningen ja de inte blev Trombyl va att de va slut på lager o skule behövas beställas.

Prata med din läkare, väldigt möjligt du har en immunologisk anledning som jag har.
    Be dom kolla Tnf alfa, TPO osv.
    Ibland behövs ett imunförsvar sänkas ner för att tillåta ägget fästa.

Tro mej de finns mkt att testa.
    Usa ligger framåt,samma Athen som jag sagt innan.
    Vi har ju sagt vi kör detta paketet o sen blir de Athen för oss om vi ska fortsätta.
    Athen har riiktigt riktigt duktig läkare.
  • Csillag
    Japp de bestämdes under graviditeten.
    Vi fick de väldigt ordagrannt förklarat hur liten chansen skulle vara för oss att lyckas och skulle vi försöka så rekomenderades de direkt.
    Så beslutet va enkelt.
    Varför jag inte har ägglossning kan dom inte hitta,inte mer än att mitt amh värde ligger alldeles för lågt.De menas med att de finns inga ägg ungefär.
    Avslag har du efter förlossningen, man blöder ju ca 4-8 veckor innan kroppen ställt om sej till de normala o mensen kommer igång.Jag har haft tur då de försvunnit snabbt.
    Avslag kommer ju för att de är ett litet sår i livmodern som måste läka.
    Har man ett amh värde under 0,8 blir man som jag fattat det sällan godkänd att göra IVF. Samtidigt är det inte alls omöjligt att bli gravid med ett lågt AMH-värde.

Normalt tror jag är allt över 1 (men helst över 2). Värdet kan vara upp  till 6 om jag minns rätt.

Vid endometrios gör ofta slemhinnan de.På VUL kan du se hur din slemhinna ser ut, man kan ju bygga up den me mediciner men att få den att se bra ut har inte vari de enklaste.
    Min läkare har lyckats få den kanonbra + treskiktad ENGÅNG och då blev mitt ET avbrutet.
    MEN visst kan man bli gravid med lite mindre bra slemhinna.Tyvärr vill ju inte min slemhinna växa till sej alls längre.Får väl se hur de går denna gången.Nu ska ja köra samma medicinering som när ja lyckats bli gravid innan + lägt till lite.

Att jag misstänkte de va tvillingar va att jag mådde så fruktansvärt dåligt redan 4 dagar efter ÄL,mådde så illa och kräktes och jag svimmade.Jag ahde ingen ork,ja orjkade inte hålla duschslangen utan min man fick komma in o hämga upp den för ja orka inte lyfta armen så högt.
    Jag kunde inte äta för ja kräktes o mådde så illa,men magen växte väldigt väldigt fort.
    jag hann knappt pissa påp stickan innan de visade positivt.
    Så när vi kom till läkaren sa ja att ja misstänkte de va de, så läkaren fick inte bara en chock utan två hehe.
    Tyvärr klarade inte den tredje sej,men inget ja kunde göra nått ät-

Pojkarna är tvåäggs tvillingar.
    Så när jag va på VUL o såg de enda ägget ja hade så va de tvilling nr 2.Tvilling nr 1 hade jag redan släppt.
    På alla VUL o RUL är mätningarna gjorda o de skiljer 5 dagar mellan dom så de är lite roligt.Men givetvis födda samma dag.

Mina graviditeter har varit rena helveten.MEN jag har lärt mej leva me de.Jag har lärt mej va min kropp tåler,hur jag måste leva dom 9 månadrna.
    Första graviditeten va de mkt illamående kräkningar foglossning ligamentsbesvår dålig livmoderetapp o några vänder på sjukhus.
    Men tvillingarna va de mer lr mindre bara sjukhus, va ja hemma så hade ja läkarbesök
    Mån Ons Fre både på förmiddan o eftermiddan.
    På lördagen hade jag ett besök vid middagstid.
    Blev inskickad i ambulans för kraftig havandeskaps förgiftning o sen visade sej behövas blodtransfusion.Visade sej att jag öppnat mej 4cm så dom va tvungna att stoppa förlossningen.De va inget annat än problem med graviditeten o journalen e tjock.
    MEN när man är inne i de just då så tänker man inte så.
    man tänker bara på attt hålla sej lugn o hålla tummarna att allt ska gå bra.
    Tvilling graviditeten va verkligen jobbigast då man verkligen inte visste hur de skulle sluta.
    Men de gick vägen o vägen till syskon påbörjades direkt.

Tror att de jobbiga har gjort mej tuffare o mer uthärdig.
    Efter 11 år kanske man borde va de hehe
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-11 15:27:20 följande:
    Vad innebär RD?
    Håller iaf tummarna för dig och alla andra som just nu är mitt uppe i processen

Ok. Ja men då hoppas jag att det går bra för oss. Vill ju så otroligt gärna, likt alla i denna tråd. 

RD = är tiden från att ET (dagen du får tillbaka ägget) fram till man har TD (Testdag)

RD= Ruvardag
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-11 19:22:20 följande:
    känns som man fått ett myggbett där man tar orgalutran sprutan
    haha ja de gör de faktist lite
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012